/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DDR ram
Fra : laurenzio
Vist : 385 gange
100 point
Dato : 30-12-06 21:25

Hey,
Jeg skal ha forøget mine ram på PC`en. Et lille kort spørgsmål. Det jeg køre med nu er DDRram pc3200 200, kan jeg uden videre forøge til 400 megahertz i samme kategorina, uden det volder problemer, eller er kræver det en større operation/opdatering af bundkort, grafikkort ect?
Vil gerne uddybe nærmere om min pc hvis det er nødvendigt, men so far, ja eller nej??
OG et PS: hvis i kender et godt og billigt website til køb af ram.....

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-12-06 21:54

PC3200 ddr er 400MHz ram

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 30-12-06 22:15

Vrøvl, for de sidste jeg købte var på 200 MHz.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-12-06 22:26

Det gider jeg ikke diskutere, nu har jeg handlet hardware i over 25år, jeg kender en smule til ram, jeg har trods alt tre selskaber, hvoraf det ene er et IT-hardwre firma.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-12-06 23:55

peet49>har ret.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-12-06 01:33

I har sådan set begge to ret da DDR ram står for Double data rate! Selve rammen er på 200 mhz men den kan udføre to datatransmissioner på et taktslag eller clock signal kører den reelt med 400 mhz!

Så køb du bare de ram! Din frontside bus er vel osse på 400 mhz da din pc er født med pc 3200 ram?

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 31-12-06 04:31

Jeg har lært noget nyt og fået svar på mit spørgsmål. Peet49 virker overbevisende (ikke dit pral med 25 år i branchen) men du skære igennem ind til benet på en måde man gør, når man nu har erfaring,
Tak for svar......og rigtigt godt nyår

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 31-12-06 07:33

Så er der kun en ting at gøre accepter eller anuller svaret.
dr.dem

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 31-12-06 08:53

Det var så lidt - et godt nytår til alle, jeg er desværre ikke på meget i dag, da jeg har status.