/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Statside på internettet
Fra : jabco9240
Vist : 745 gange
500 point
Dato : 30-12-06 20:58

Min startside er på en eller anden måde blevet http://www.eprotectionline.com/, og ikke Google som det plejer at være. Hvis ´jeg går ind i "Internetindstillinger" under "kontrolpranel" står den stadig til Google. At ekplore åbner i ovenstående url, synes at være en eller anden form for virus. Der er også kommet en toolbar og et link på mit skrivebord. Hvordan får jeg min google startside tilbage

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-12-06 21:02

En kendt infektion, som kan fjernes. Følg denne vejledning http://sptlarsenserious.googlepages.com/hijackthis

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-12-06 21:03

Tools-->internetoptions-->general.
På denne måde kan jeg ændre min startside

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-12-06 21:17

hvad var der i den kaffe dior

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-12-06 21:20

MiritDrikker ikke kaffe med noget i lige nu..Men saftevand..Hi hi..
Har jeg skrevet noget helt forkert da?

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 30-12-06 21:33

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:27:35, on 30-12-2006
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\isnotify.exe
C:\WINDOWS\System32\issearch.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\tp4mon.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\WINWORD.EXE
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {f4d74aaa-a178-4463-846b-b4bc87a024e0} - C:\WINDOWS\System32\ixt0.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Easy-PrintToolBox] C:\Programmer\Canon\Easy-PrintToolBox\BJPSMAIN.EXE /logon
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TrackPointSrv] tp4mon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [kis] "C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Cisco Systems VPN Client.lnk = C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\vpngui.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Print.html
O8 - Extra context menu item: Tilføj til Kaspersky Anti-Banner - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\\ie_banner_deny.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Web Anti-Virus - {1F460357-8A94-4D71-9CA3-AA4ACF32ED8E} - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\scieplugin.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1.0\adialhk.dll
O20 - Winlogon Notify: klogon - C:\WINDOWS\System32\klogon.dll
O21 - SSODL: beeper - {951a98d0-dad6-4a77-8280-a494279a884b} - (no file)
O23 - Service: Kaspersky Internet Security 6.0 (AVP) - Unknown owner - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe" -r (file missing)
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: VPN 5000 Service 1.00.00 (VPN5000Service) - Unknown owner - C:\Programmer\IntraPort Client\vpn5000service.exe (file missing)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-12-06 21:39

1. Hent og pak SmitfraudFix.zip ud til dit Skrivebord.

http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.zip

Programmet pakker sig ud i en mappe, der hedder SmitfraudFix.(Hvis dit antivirus reagerer på en fil i fixet, så lad antivirus ignorere den. Den er nødvendig, og ikke farlig)

2. Hent denne scanner http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Installer scanneren, og opdater den manuelt. OBS, ved installationen bliver det foreslået at du registrerer med din email. Det behøver du ikke at gøre.

Du skal ikke scanne endnu.

3. Så starter du op i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Lykkes det ikke, så se her http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

(OBS: Hvis du bruger Bootsafe, som er en nødløsning, så tjek vejledningen for hvordan du kommer tilbage i normal tilstand)

4. Åbn mappen SmitfraudFix som du fik på Skrivebordet, og dobbeltklik på SmitfraudFix.cmd og tast 2 - svar ja til at rense (y=yes). Lad programmet gennemføre en rensning. Hvis fixet genstarter computeren, så skal du bagefter starte op i fejlsikret igen, og fortsætte proceduren med SuperAntiSpyware.

5. Start SuperantiSpyware, og klik "Scan your computer". Sæt flueben i dine drev, ovre til venstre i vinduet. Ovre til højre i vinduet, sætter du prik i "Perform Complete Scan". Klik "næste", nu scanner den. Når den er færdig, så markerer du det den finder, og lader scanneren fjerne det.

Genstart til normal tilstand (scanneren tilbyder måske at gøre det).

6. Åbn scanneren igen, og klik "preferences"-> "stastics/logs". Marker loggen, og klik "View log". Kopier loggen her ind i tråden, sammen med en frisk HijackThis log. SmitfraudFix laver også en lille tekstfil (log). Kopier også denne log ind.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-12-06 23:45

Du har vist fået et livstid job her på kandu stl_s,hvor
folk får fat i alt det skit fra er mig en gåde

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 31-12-06 00:17

Du har ret Manse, der er nok at se til her. Jeg har næsten ikke tid til mit rigtige arbejde .

Hvordan får folk alt det skidt ind ? Tjaeh, kunne være man en dag skulle tage sig sammen, og oversætte guruens gode råd her http://www.castlecops.com/postlite7736-.html