/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Kan ikke åbne vedhæftet fil:-(
Fra : dior
Vist : 918 gange
100 point
Dato : 27-12-06 20:59

HJÆLP HJÆLP HJÆÆÆÆLP!!!Min ½ søster har sendt en del vedhæftede billeder af min afdøde ½ bror.(Jeg har aldrig kendt ham)Er selvfølgelig nysgerrig efter at se hvordan han så ud.Jeg var så heldig at finde min ½ søster via DGS,og fik kontakt med hende.Fik så den triste besked,at J døde for et par år siden.Problemet er så,at jeg ikke kan åbne de billeder hun har sendt som vedhæftede filer!Når jeg klikker på clipsen,for at åbne de vedhæftede filer,står der:ATT 298.DAT(649,7 KB),og jeg kan ikke åbne dem på nogen måde.Jeg er aldrig før stødt ind i dette problem før.
PLEASE!Er der én der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-06 21:07

gå i funktioner - indstillinger - fanebladet sikkerhed og fjern fluebenet i "tillad ikke vedhæftede filer osv" - men god ide at lukke igen (flueben på plads igen) bagefter

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-12-06 21:10

Prøv at gemme den på din harddisk, og herefter opstarter du et billedbehandlingsprogram (hvad du nu har).
Herfra vælger du åben af den valgte fil.
Hvis det er en fil i et normal format, burde du kunne se indhold.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-12-06 21:10

Prøv at gemme den på din harddisk, og herefter opstarter du et billedbehandlingsprogram (hvad du nu har).
Herfra vælger du åben af den valgte fil.
Hvis det er en fil i et normal format, burde du kunne se indhold.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-12-06 21:18

Tak.Jeg prøver lige
Vender tilbage om lidt...

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-12-06 21:19

Hej.
Et lille fif jeg har brugt inden jeg fik dette problem løst, gå ind og lad som om du vil videresende dobbeltklik derefter på vedhæftede fil og den åbner sig ofte, hvorfor ved jeg ikke men det virker sommetider. nem og hurtigt.
Ellers må du jo til at ændre indstillingen som miritdk foreslår.

Mvh EiHa

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-12-06 21:19

Hej.
Et lille fif jeg har brugt inden jeg fik dette problem løst, gå ind og lad som om du vil videresende dobbeltklik derefter på vedhæftede fil og den åbner sig ofte, hvorfor ved jeg ikke men det virker sommetider. nem og hurtigt.
Ellers må du jo til at ændre indstillingen som miritdk foreslår.

Mvh EiHa

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-12-06 21:19

Hej.
Et lille fif jeg har brugt inden jeg fik dette problem løst, gå ind og lad som om du vil videresende dobbeltklik derefter på vedhæftede fil og den åbner sig ofte, hvorfor ved jeg ikke men det virker sommetider. nem og hurtigt.
Ellers må du jo til at ændre indstillingen som miritdk foreslår.

Mvh EiHa

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-12-06 21:21

UPS
den kom da afsted.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-06 21:23

at klikke på videresend virker nemlig også - af og til

i grunden noget fis - for så er alt jo kommet ind trods alt

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-12-06 21:27

Til jer alle der gerne vil hjælpe:
Jeres udmærkede råd har jeg prøvet...Men tak alligevel.Ingen af dem hjalp desværre.

Til Mirit:Fluebenet var fjernet i forvejen...DYBT SUK
Men når der står at det er en DAT fil,betyder det så ikke at det er en systemfil,og at det måske er derfor at de ikke kan åbnes?
Jeg har en del billedbehandlingsprogrammer,men kan desværre ikke åbne billederne i nogle af dem...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-06 21:33

prøv så om du kan højreklikke og vælge at åbne med medieplayer - for filen er vel ikke nedtonet vel ???

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-12-06 21:38

Mirit..Det prøver jeg lige..Du er da vist lige så stædig som mig..Hi hi..men det er jo kun godt

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-12-06 21:40

DAT er selvfølgelig en forkert betegnelse til en billedfil, men hvsi det kun er, at den er navngivet forkert, burde den kunne åbnes inde i et billedbehandlingsprogram - eller også giver den en fejl meddelelse. Gør den det?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-12-06 21:49

IBM.Nej,den giver ingen fejlmeddelse..Det er bare HELT umuligt at åbne den..

MIRIT:Prøvede at åbne med Media Player,men NIX,det lykkes heller ikke...

Tror jeg må annulere spørgsmålet,men stiller det igen i morgen,eller på fredag!Her vil jeg ikke give op..Man siger jo at stædighed betaler sig i sidste endeMen jeg vil blive vildt glad hvis det kan lade sig gøre at få åbnet de filer.Men det undrer mig bare at de hedder DAT filer...Aner ikke hvad det betyder..

Vi "ses" lige pludselig igen

Og endnu engang tak fordi i er så villige til at hjælpe!Det betyder nemlig ret meget for mig,netop at få åbnet de filer..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-06 21:52

giv dog besked i en mail om problemet og bed om at få tilsendt i jpg eller lign

Annuller spørgsmålet
Fra : dior

Dato : 27-12-06 21:52

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål Men som sagt vender jeg tilbage i morgen eller på fredag med det samme spørgsmål!!Vi giver jo ikke op herinde,vel?