/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Pocket Pc og Startspærre
Fra : filmeditor
Vist : 432 gange
200 point
Dato : 27-12-06 15:01

Nu kan det godt være at i vil tro at jeg har tænkt mig at stjæle en bil sådn som jeg har formuleret overskriften på spørgsmålet. !!! OVERHOVEDET IKKE !!! vil jeg så bare fortælle. Nu kan i så læse hvorfor jeg skriver sådn i overskriften.

Jeg bor i et hus hvor min faster og hendes mand bor, samt mine forældre bor på første sal.
Min fasters mand har nemlig det problem at han ikke kan starte sin bil da remote controllen til startspærren er gået i udu. En lille ting på printpladen sidder nemlig løst.
Jeg hørte så engang at der var nogle tyve som havde kunnet komme ind i en bil via et program på deres ipaq/pocketpc ved at opfange signalet fra bilejerens bilnøgle via den infrarøde port på ipaq/pocketpc'en.

Min fasters mand har en pocket pc med infrarød. Så jeg tænker om det ikke er muligt at han kan bruge sin ppc til startspærren i sin bilen???

Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe mig. Min fasters mand vil blive glad hvis det er muligt.

Mvh. Paul / filmeditor

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 27-12-06 15:12

Det har der været experimenteret en del med - og jo - det er muligt på visse typer.....

Fabrikkerne påstår godt nok det er umuligt, men div. journalister har vist det modsatte....

MEN DET ER ULOVLIGT

Og fabrikkerne har travlt med at rette frekvenser osv. efterhånden som de opdager fejlene...

Tidligere kunne SAMTLIGE Setrabusser åbnes og startes med blot 3 nøgler (flere kombinationer eksisterede ikke) - det var et stort problem for udenlandske busser i Spanien - de stjal som "ravne"

Nææhh

Køb en ny på det aut. værksted...

Kommentar
Fra : filmeditor

Dato : 27-12-06 15:40

ahhh okay refi.

Så må jeg sige det videre til ham.

Jeg venter lige et par timer for at se om der er andre som kommer med kommentare. Hvis der ikke er, så får du bare pointene.

Men igen, tak skal du have.

Godkendelse af svar
Fra : filmeditor

Dato : 28-12-06 00:11

Tak for svaret refi.