/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
svimlehed
Fra : joker138
Vist : 2755 gange
200 point
Dato : 23-12-06 15:37

Skulle der moget mod svimlehed måske en virus, min læge viste ikke. Men jeg ved at jeg har ligget og gået så godt jeg har kunne i en uge og hvor er jeg træt af det, bare det at man ikke kan fortage sig noget, har måtte syg mælde mig fra arbejde. Har prøvet med køre piller det hjalp ikke, hovede pine piller heller ikke, og masser af sukker slik,sodavand men nej..... hvad gør man ?

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 23-12-06 15:55

Der er meget inflourenza i øjeblikket, det kunne også være en virus på balancenerven, måske er det vitaminmangel, der kan være mange årsager til svimmelhed. stress er et bud udtømt fedtdepot a vitaminmangel alle b vitaminerne.
mvh nsl

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-06 15:57

Joker138... stakkels dig, jeg har selv haft den omgang for nogle år siden.

Min læge sagde dengang at der kun var søsygepiller og tålmodighed der kunne hjælpe, måske du skulle prøve et andet præparat??

Jeg havde det bedst når jeg sad op, så om natten brugte jeg stakkevis af puder, måske det også kan hjælpe lidt på dig.

Rigtig god bedring, og god jul

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 23-12-06 16:09

Husk også at få noget salt ! Sukker/saltbalancen skal være i orden

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-12-06 16:13

Drik meget, vand altså.
Svimmelhed sammen med hovedpine er tegn på højt blodtryk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-12-06 16:50

joker138 svimmelhed kan skyldes så mange ting at er skal nærmere undersøgelse til. Hvis du har det der kaldes virus på balancenerven skal du til en hals-øre-næse specialist og blive undersøgt - men stadig det kan være meget andet. Det kan være virus der gør det - det kan også være betændelses tilstande i ører - bihuler - pandehule - osv osv (og kan også være alvorligere)

går du og vælter ??? Føler du at du falder hvis du for eks vender dig - også i sengen - bliver du nødt til pludselig at støtte dig ???? I så fald først og fremmest som ovennævnt - og så få en henvisning til neurolog .

Du kan med held bruger allergipiller som for eks med zyrtec og beslægtede præparater - de hjælper da en del på symptomerne - men du skal søge specialist hurtigt. (søsugepiller hjalp heller ikke mig)

Husk at drikke rigtig meget - det er vigtigt

Jeg lider af det som du beskriver - desværre kom jeg forsent igang - så det er kronisk - så tøv ikke, jeg fortryder i hvertfald inderligt jeg ikke tog affære tidligt nok

håber du får en god jul trods alt

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 23-12-06 20:09

Jeg ved ikke om Ingefær tabletter kan hjælpe, det er godt mod køresyge, det skader i hvert fald ikke at prøve. Har du ikke det kan du måske bruge en halv teske ingefær i en glas vand evt. i kamille te så smager det bedre.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 23-12-06 21:25

Har selv prøvet det for nogle år siden - lå ned i mange uger, fordi jeg ikke kunne andet. Det er stygt.

Hos mig var det stress, som forsvandt ved jobskifte. Havde meget travlt og synes det var ganske spændende, at der var så meget "brug for mig", så jeg ikke kunne få øje på det dårlige i det. Men lønnen var mildt sagt latterlig, og jeg følte mig altså også ret snydt. Var igennem alle tænkelige undersøgelser - ingen fejl på min hjerne, mine ører m.v.

Noget der dog hjælper mig, hvis mit lave blodtryk driller mig, er at sidde ned, tage hovedet mellem knæene, folde hænderne bag nakken og så prøve at presse hovedet op samtidig med at hænderne presser det ned. Det får blodet til hjernen.

Men som de andre også siger: Drik godt med vand - og hvis det bliver værre, så insistér på mere undersøgelse!

Rigtig god bedring - og håber, at du trods alt får en glædelig jul.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 23-12-06 21:36

Har selv prøvet det for nogle år siden - lå ned i mange uger, fordi jeg ikke kunne andet. Det er stygt.

Hos mig var det stress, som forsvandt ved jobskifte. Havde meget travlt og synes det var ganske spændende, at der var så meget "brug for mig", så jeg ikke kunne få øje på det dårlige i det. Men lønnen var mildt sagt latterlig, og jeg følte mig altså også ret snydt. Var igennem alle tænkelige undersøgelser - ingen fejl på min hjerne, mine ører m.v.

Noget der dog hjælper mig, hvis mit lave blodtryk driller mig, er at sidde ned, tage hovedet mellem knæene, folde hænderne bag nakken og så prøve at presse hovedet op samtidig med at hænderne presser det ned. Det får blodet til hjernen.

Men som de andre også siger: Drik godt med vand - og hvis det bliver værre, så insistér på mere undersøgelse!

Rigtig god bedring - og håber, at du trods alt får en glædelig jul.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-12-06 21:39

lavt blodtryk ville lægen have fundet ud af med det samme - hvis han da kunne finde blodtryksmåleren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-12-06 21:43

http://www.kandu.dk/Spg73053.aspx kan se du har haft det over nogen måneder - nu må du da kunne indse du skal søge specialisterne - hellere igår end i dag ????????????????

lægevagten har åbent nu - ellers er det afsted lige efter jul - basta !!!!!!!!!!!!!!!

Accepteret svar
Fra : Thai_dk

Modtaget 200 point
Dato : 24-12-06 01:02

Har prøvet det samme. havde det som om jeg var rigtig fuld, og ikke kunne stå uden at vælte. når jeg lå ned var det endnu værre. Lægen kunne ikke finde ud af noget men efter en god måned opsøgte jeg en kiropraktor. Han målte mit synsfelt - lidt svært at forklare hvordan- og kunne derefter se hvor der skulle justeres. 7 9 13....har ikke oplevet svimmelheden siden.

Der er jo masser af råd, men jeg ønsker dig god bedring.

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 24-12-06 07:49

nsl: Virus måske. Tager alm.. vitaminpiller. Stress....?

Nordsted: Jeg vil prøve at hæve mit hovede gære. Søsygepiller jeg har er i håndkøb, så hvis
jeg skal have andre skal de nok være på resept...

Sønder: Jeg har gjort og gør som du skriver, jeg ved ikke om det hjælper, det skader jo ikke,
Man kan kun tage på. SMIL

Teil: Jeg drikker meget vand hver dag og har altid gjort det, har været hos lægen og
blodtryket var ok.

miritdk: Jeg har hørt at en forkøelse kan havde indflydelse på balancen hvis man har harft en
virus (lille) før. Men jeg er ikke forkølet.
Har været hos en fysioterapi, har tænkt på en kiropakter. Har fået tid hos en Nevrolog.
Ja. Jeg er at jeg har været her før, og den gang var jeg også igenmen hele møllen og
sidder jeg igen med den, håbede at der var en løsning på det en gang for alle, men det
er måske noget man skal leve med.

EiHaBr: Har prøvet kamille te uden Ingefær. Ingefær ? måske.

Ysseven: Tak, men job skift nej, det er mit job for godt til, det er så let og frit, lønen ? når ja hvem
vil ikke havde lidt mere.

Thaidk: Hvis jeg kommer til en kiropraktor vil jeg spøger ham om han kan måle mit synsfelt.
Men har ellers været hos øjnelæge og optiker og ingen snakket om synsfelt, men det
kan da godt være at de har gjort det uden at jeg har vist det.

Jeg vil sige mange tak for alle de gode råd. og så vil jeg ønske jeg en god jul

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 24-12-06 11:56

Søsygepillerne i håndkøb er de samme som dem på recept. Eneste forskel er prisen! Og hvis de ikke har nogen særlig effekt, kan en virus på balancenerven nok udelukkes!

->joker138. Arbejder du meget foran computer? Eller har andet arbejde hvor du sjældent får armene over skulderhøjde?
For så kan problemet nemt skyldes muskelinfiltrationer i nakke/skuldre. Nogle af de muskler hæfter i nakken lige bag øret, og er de infiltrerede er der kun en ting at gøre: Øvelser.

Prøv hver morgen og aften at løfte armene op over hovedet og "skrue" 5 lyspærer i med hver arm. Og "skru" dem så ud bagefter.

Flet dine fingre sammen bag på ryggen, stræk armene bagud, og prøv at løfte dem så højt som muligt. Gør det 15 gange.

Stil dig midt i stuen, og stræk dine arme ud så de er vinkelret på kroppen, og lav cirkler med armene. Gør det 3 gange i serier af 10. Husk at gøre det begge veje.

Hvis øvelserne skal have maksimal effekt, så brug en varmepude i 15min. inden du går igang. Og hvis du har en der kan massere dine skuldre og nakke bagefter er det helt i top!

Håber du kommer over det!

Glædelig jul, Vh Claus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-12-06 12:00

Citat
men det
er måske noget man skal leve med.
... nej !!! godt med tiden hos neurologen - men husk hals-øre-næse specialisten -

fluffyclaus kan have ret i noget med at sidde for meget ved sin pc - tag det med i dine overvejelser.

ps jeg har det rigtig skidt med det lige for tiden - men zyrtec og næsespray hjælper faktiks temmelig godt.

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 03-01-07 17:25

Ja efter 2 behanlinger hos en kiroprakter og en 3. gang til så tror jeg at jeg kan klare det igen. skal også på sughus og havde en CT- skanning og til en nevolog, så må jeg vente på svar. Jeg siger tak for de mange indlæg jeg har modtaget.

Godkendelse af svar
Fra : joker138

Dato : 03-01-07 17:28

Tak for svaret Thai_dk.