/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Svimle eller ?
Fra : joker138
Vist : 5776 gange
200 point
Dato : 24-08-05 11:29

Jeg for ind imellem nogle (anfald) hvor det sortner for mine øjne eller bliver svimle. Svimleheden kan varier meget, nogle gange en lille smule tummelums,andre gange kan jeg ikke styrre øjne og ben, helt ude af balance.
Jeg har fået taget blodprøver, jeg har været til ørelæge, jeg har været hos neolo,kiroprakter. og ikke en sk... hjalp. men jeg har det endnu. Sommetider tager jeg en kørepille men det er kun hvis jeg er en lille smule tummelums i hovede.
Jeg er snart villig til at prøve alt, det er ikke til at holde ud på længer sigt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-05 11:35

Når du er blevet undersøgt for alt, lyder det som om du har en virus på balancenerven, der kan køresygepiller hjælpe lidt, og så vidt jeg ved er det kun de piller og tiden der kan hjælpe. Men du er ikke blevet scannet i hovedet, og det ville jeg bede om hvis jeg var dig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-08-05 11:36

Unødigt at spørge, men alligevel.. Har du fået målt dit blodtryk??

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 24-08-05 11:44

du kan også prøve alternativ behandling, zoneterapi eller akupunktur f.eks, det har vi gode erfaringer med hos os, dog ikke for svimmelhed men så meget andet, du skal regne med nogle behandlinger før du kan mærke en forandring

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 24-08-05 11:50

min "kæphest" skal jeg lige udtrykke også her:

Drik RIGELIGT, og gerne almindeligt vand, også for at fordele medicinen

drik mere end du er tørstig til..

simpelt at prøve, ikke skadeligt på nogen måde, og særdeles gavnligt,

jeg tror det kan afbøde en masse

good luck

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-08-05 11:52

Du har vel ikke tilfældigvis mange spændinger i nakke og skulerregionen? Eller bider tænderne sammen om natten/ skærer tænder? Prøv eventuelt at trykke lidt på dine kæbemuskler og mærk, om de er ømme og spændte...

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-08-05 11:52

Jeg mente selvfølgelig skulderregionen

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 24-08-05 12:14

Først vil jeg lige sige tak som svaret.

Til Nordsted1: scannet har ikke været på tale, men måske en ud vej, til dit andet jo jeg har overvejet alternativ behandling, men da jeg syntes at jeg har prøvet så meget ville jeg gerne være sikker på at det nu også hjælper.

Til Klumme: Jo jeg fået taget blodtryk og blodprøver.

Til Tordenkalven: Jeg drikker meget vand hverdag hjemme og på arbejde har jeg vand med mig, men man kan altid diskuter on det er nok.

Til Vaxen: Spændinger i nakke og mellem skulerne jo, men hvem har ikke det, det er en syg dom som alle har dårlig ryg i dag, men jo det ene med det andet er med til at forstærke det, for så skulle jeg også havde hovedepine og det har jeg sjælden.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-08-05 12:14

Ingefær hjælper på svimmelhed. Jeg lider selv af svimmelhed i perioder, og er begyndt at tage ingefær-piller. Kan kun anbefales.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-08-05 12:20

Der mangler lidt oplysninger:
Hvilken aldersgruppe er du i?

De symptomer der kan dække over meget, lige fra noget så enkelt som at du ikke drikker væske nok (ca 2 liter) i løbet af en dag, eller at der er for længe mellem du spiser, så det er blodsukkerbalancen der går amok......, til noget der klemmer en nerve i hoved/hals/nakkeregionen.....til en virus på balancenerven.......til decideret sygdom som f.eks Meniéres Sygdom o.s.v.

Så altså....hvis ikke du mener det skyldes en simpel ting som manglende regelmæssig mad/væske-indtag..så på den igen..til lægen og forlang at der bliver fundet en årsag.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-08-05 12:24

Og et par ting mere?

Har du fået tjekket dine øjne,

Og endelig.. spiser du noget medicin, naturmedicin eller andet, der indeholder meget klorofyl, f.eks. decideret klorofyltabletter?
Nogen få mennesker kan få det sådan af dem.

mvh dova

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 24-08-05 13:59

JEG HAR LIGE VÆRET I NORGE, PÅ FÆRGEN KØBTE JEG 2 HÅNDLEDSBÅND KALDET SEA-BAND, DET ER KLINISK TESTEDE AKUPRESSUR-BÅND, UDEN BIVIRKNINGER. DE ANBEFALES OGSÅ TIL MORGENSVIMMELHED.

DE HJALP FAKTISK FINT, BLEV IKKE SØSYG, NOGET DER ELLERS LET KOMMER.

HER ET LINK TIL DEM: www.sea-band.com
GOD BEDRING.
MVH. AG112

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 24-08-05 14:42

Jeg takker igen.

Til ampere: De Ingefær-piller hvor køber man dem.

Til dova: køn: han alder: 48 Har været til læge og han har ikke gjort mere, men måske at jeg skulle prøve en tur til. Øjne læge ja jo/ optikker, og har fået andre briller.

Til AG112: Jeg kender ikke til SEA-band men jeg kender ambånd mod gigt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-05 15:12

hjælper kørerpillerne? er du svimmel hver dag?

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-08-05 15:14

Hej Joker

Ingefær-pillerne kan købes i supermarkeder mv. - har selv købt mine i Føtex.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 15:20

prøv at lægge mærke til hvornår svimmelheden kommer stærkest og hvornår du kommer over det hurtigt - skriv det ned (med noter om hvad du foretog dig eller skal i gang med - osv osv) - og vis lægen det og FORLANG en ordentlig undersøgelse

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 24-08-05 15:22

Hej

Ja, men det kommer an på hvor slemt det er, for er det slemt, kan jeg ikke mærke nogle virkning om jeg har taget kørepille.
Ja. Jeg var meget svimmel i morges, og gik som i en rus, men nu er jeg bare tung og træt i hovede.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-08-05 15:31

Hej igen!

Det er meget muligt at mange har problemer med nakke og skulder, men ikke desto mindre er det unaturligt - og et symptom på, at noget ikke er som det skal være. Min påstand er, at din problemer kommer enten fra din kæbe (led eller muskler) eller fra dine øjnes samsyn. Disse giver lige præcis de omtalte symptomer.

Det, jeg refererer til hedder Posturologi, som handler om kroppens stilling. Her er et link, så kan du læse om det.
http://www.care-odense.dk/posturologi.htm

Behandlingen er enkel og virker med det prompte. Der skal dog genbehandles nogle gange, da kroppen har en tendens til at falde tilbage til udgangspunktet.

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-08-05 15:32

P.S...

Nej, hovedpine er ikke et must... Du kan sagtens have de problemer, du nævner uden at have hovepine med i købet.

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-05 15:33

tja muligheden for en virus er da nærliggende, den er harmløs, men ganske rædselsfuld imens den står på. Jeg huser den som at den kom i perioder i løbet af dagen, men værst hvis jeg havde liggget. Jeg ville be' om en scanning,

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 24-08-05 15:35

Hej Nordsted1

Jeg fik ikke læst rigtig,nej jeg er ikke svimmel hver dag. Der kan gå sommetider dage imellem og sommetider uger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 15:35

vaxen har så inderligt ret - andet er der ikke at sige herfra (har netop lidt af det en tid og fået det lidt af vejen)

skriv ordet posturologi ned og smæk det i synet på lægen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-08-05 15:36

Nu læser jeg lige tråden igennem og ser, at du har været til optiker.... mange af de posturologiske problemer dukker op efter at man enten har fået briller, eller fået nye.
Du skal have din optiker til at kontrollere "optisk centrum". Hvis dette ikke er, hvor det skal være, kan det sætte din hjerne på overarbejde (på grund af dårligt samsyn) og det kan også give dine symptomer.

Vaxen

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 24-08-05 15:58

Hej

Til Vaxen: Jeg var lige inde på den WWW-side du gav mig, nu bor jeg på sjælland så du ved ikke om der findes sådan her på sjælland. Men ellers kunne det være at jeg skulle finde noget med afspæning for nakke og skuller.

Til ampere: Tak.. Måske jeg skulle prøve dem det kan da ikke skade, og jeg skal afligevel havde nogle vitaminpeller.

Til Miritdk: Det bliver nok lægen jeg må ty til igen.

Til Nordsted1: Som sagt det bliver lægen og så må jeg bede om at blive scannet.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-08-05 15:58

Fik lige lyst til at sætte dette link ind, der beskriver posturologien lidt mere videnskabeligt og dybt - men mindre let tilgængeligt.

http://kimazac.com/Posturologi.html

Vaxen

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 24-08-05 16:01

Til AG112

Kan de sea-band kun handles i norge og ikke i danmark?

Til joker138

Min mor lidder også af meget svimmelhed, hun har også fået taget en masse prøver, og de har fundet ud af det er pga myoser i nak og skuldere, så en god gang fys sku ku hjælpe.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 16:01

tjah joker138 - nogen gange skal man duppe lægen lidt hårdt i knolden for at få sine budskaber igennem

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-08-05 16:01

Hej Joker

Hvis du ikke tager vitamin-piller til dagligt, kan du godt blive træt af dem når du starter op - bare så du ikke forveksler virkningerne

Held og lykke

AMP

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-08-05 16:09

Undskyld Joker, så ikke lige dit seneste indlæg... Jow, der findes en meget dygtig akupunktør i Ringsted, der også er posturolog.
Hvis du er interesseret, finder jeg gerne linket til hende. Jeg vil i allerhøjeste grad anbefale dig at prøve.
Du vil hos hende få en helhedsbehandling, der både indbefatter posturologien og almindelig akupunktur, og desuden vestlig øreakupunktur.

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 16:11

hvis joker138 ikke vil have linket vil jeg vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-08-05 16:15
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 16:18

takke vaxen

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 24-08-05 17:27

Hej igen.

Til dova: nu har jeg været ved optikeren hvor jeg købte minne briller og fået en tid til et nyt synprøve, elv om det ikke er en mdr. siden.

Til ampere: har lige været på apoteket og købt vitamin piller (multi-tabs)
og jeg spurgte med det samme til ingefær-piller og fortalte hvad jeg skulle bruge dem til hun sagde at køre-piller udgør det for det samme.

Til AG112: Myoser ja, måske. det kan også være det min læge kommer frem til.

Til miritdk: Nu er jeg et rolig og godt menneske, så jeg må snakke lægen tilrette. Og så få ham til at lytte, på mine ønsker.

Til vaxen: Linket har jeg været inde i og set at er også findes en i mit område, så tak.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-05 17:33

ja, man kan da ikke sige andet, end at du da gør noget for at blive svimmelheden kvit. God bedring

Godkendelse af svar
Fra : joker138

Dato : 25-08-05 09:16

Tak for svaret Nordsted1.
Der har været mange gode råd så jeg vil bare sige mange tak til alle sammen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-05 09:19

Selv tak, og endnu engang, god bedring

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 25-08-05 13:15

Jo tak Nordsted1
jeg har været til lægen og blevet undersøgt kom frem til at det nok skyldes myroser
og blev henvist til en fysioterapeut.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-05 13:23

så vil jeg da håbe for dig, at det hjælper, sådan noget svimmelhed, er bare så ubehageligt, man tør jo dårligt begive sig uden for døren, af frygt for at falde om

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 25-08-05 15:21

Det er det hvornår bliver man (dårlig) svimmel igen, det gør en utryg. og når det sker ønsker man kun at være hjemme, i tryge hænder, som man siger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-05 15:45

ja, kender det godt, håber behandlingerne hos fysioterapeuten hjælper, men ville nok alligevel bede om en scanning