/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Yahoo værktøjslinje - slette
Fra : pirt03
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 22-12-06 18:29

Der er dukket en Yahoo-værktøjslinje op på min skærm. Hvor jeg har fået den fra aner jeg ikke - men VÆK skal den.

Jeg kan IKKE fjerne den ved blyantsmenuen på selve Y-værktøjslinjen.
Jeg kan IKKE fjerne den via tilføj/fjerne programmer.

HVAD NU ???

PS Jeg kan skjule den via "Vis værktøjslinjer", men jeg vil have den HELT væk

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 22-12-06 18:42

hent denne regcleaner http://www.downloadcentral.dk/file.php?fileid=735

fjern programmet i tilføj/fjern programmer

fjern i tilføj/fjern programmer (så godt du ikke mente at kunne men det skal du kunne)

gå i start - kør - skriv regedit og klik ok - find HKEY_LOCAL_MACHINE - find yahoo mappe derunder - højreklik og slet

kør regcleaneren og delete alt hvad der er safe to delete

genstart din pc

gå i stifinder og find mappen med yahoo - højreklik og slet - genstart din pc og programmet er væk (for det meste skal der genstartes herefter også manuelt )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-12-06 18:43

ps du har nok fået den ned med noget du har downloadet

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 22-12-06 21:39

Jeg fik 'glæde' af yahoo da jeg opdaterede noget flash-noget...
Jeg ku' ikke fjerne den via kontrolpanelets fjern/tilføj, så jeg gik ind i programmer og fandt den...
...det drillede - men det var fordi jeg havde et vindue åbent...

Så hvis ikke miritdk's løsning virker, så luk dine vinduer og prøv via kontrolpanelet...
...eller find den i programmer

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : leob

Dato : 22-12-06 21:56

Lidt inde fra venstre på linien er der nok et ikon med en blyant. Tryk på dette og vælg fjern (der kommer så et par spørgsmål om du virkelig vil bla-bla.)
leob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-12-06 23:23

pirt03 - hvis det ikke lykkes som jeg skrev (bør det) - så lav en genvej til skrivebordet og højreklik - find i egenskaber "find placering" - så kan du slette alle filerne og bruge regcleaneren og gøre som jeg ellers bad dig (regedit og stifinder)

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 22-12-06 23:48

Hej mirit

Fulgte din opskrift:
Det første punkt (tilføj/fjern) lykkedes IKKE. Jeg kunne faktisk ikke fjerne Y-baren her.
Det andet punkt (regedit) lykkedes
Regcleaneren kørte jeg også (var lidt nervøs )
Genstartede

Og så dukkede Y-baren op med endnu flere punkter. Prøvede så at slette her via blyantsmenuen. Nu fik jeg at vide at jeg ikke havde rettigheder til at slette. !!

Opdagede så dit sidste punkt og slettede mappen.

Lige nu er Y-baren væk.

annvibeke: Jeg tror du har ret med hensyn til hvordan jeg har fået Yahoo-værktøjslinien. Jeg har faktisk i en eller anden sammenhæng lavet en Flash-upgrade.

I øvrigt flabet af Yahoo, at de tillader sig at installere deres værktøjslinie så bastant på folks PC.

Nå jeg prøver lige at genstarte igen for at se om skidtet bliver væk.

Lader lige tråden stå åben miritdk - måske andre vil se løsningen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-12-06 00:43

når du downloader noget skal du være opmærksom på hvilke flueben der sidder - og her har du overset det - det er grunden - man kan faktisk fravælge den (det kan man også som yahoo bruger i download af deres andre produkter

Kommentar
Fra : risper

Dato : 23-12-06 01:04

Mon ikke det du har fået denne Yahoo værktøjslinie installeret i forbindelse med installation af Adobe Flashplayer 9 (tidligere Macromedia Flashplayer) - den dukker op overalt i øjeblikket - og netop i denne forbindelse skal man fjerne flkuebenet som der vist oven ikøbet en "indbygget" en forsinkelse på!! Hold øje med at det fjernes inden du går videre med installationen.

Jeg mener iøvrigt, at du også kan fjerne den k "stifinder" så du ikke behøver at pille i registreringsdatabasen - endelig rigistreres den den i "Tilføj/fjenr programmer" så start med sletning her og gå så i stifinder - Brug din søgefunktion!

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 23-12-06 01:12

risper:

Jeg kunne faktisk IKKE fjerne den via Yahoos egen menu og heller ikke via Fjern/tilføj programmer ;

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-06 04:36

Prøv at læse det gamle spørgsmål: http://www.kandu.dk/Spg91825.aspx der fik manse point, så det er måske din løsning også

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-12-06 09:26

jo o.v.n - men der skal stadig renses ud i reg.basen

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 04-01-07 23:27

Tak for svaret miritdk.
Ser ud til at det lykkedes at få den fjernet.
Undskyld den lidt sene accept.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-07 23:28

helt i orden - godt den kom væk når du nu ikke ville have den