/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD'er kan ikke brændes
Fra : pirt03
Vist : 456 gange
100 point
Dato : 21-12-06 23:29

Har købt en stak Philips DVD'er:
DVD-R
4,7 GB,
ca 120 mini
1-16x speed

Men jeg kan ikke brænde dem, hverken med Nero eller Shrink.

Prøvede så med en NO-Name
DVD-R
4,70 GB,
240 mini
1-8x speed

Her gik det problemløst.
Er der en eller anden indstilling jeg ikke er opmærksom på. Har aldrig været udsat for noget lignende med mange andre dvd'ere.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-12-06 23:31

hvad kan din brænder brænde med?

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 21-12-06 23:38

Jeg kan brænde

NO-Name
DVD-R
4,70 GB,
240 mini
1-8x speed

og i øvrigt også disse:
TDK
DVD-RW
4,7 GB
1-2X
Single sided

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-12-06 23:56

jeg mener nu hvad din brænder max kan brænde ud med.

er max 8 eller 16x??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 00:11

Dine Philips har garanteret været +skiver

Om de har højere brændhastighed end dit drev kan klare er underordnet så længe du IKKE forsøger at brænde med mere end brænderen kan klare.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 00:13

At dine No-name skulle hedde 240 min. må være en trykfejl

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 22-12-06 00:28

dayworker: Jeg kan ikke se på brænderen hvad max er.
refi: Der står altså DVD-R (MINUS)
refi: På No-namerne står der faktisk 240 min

Skal jeg så indstille Nero til en lavere hastighed et eller andet sted??

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 100 point
Dato : 22-12-06 01:00

Her i huset har vi altså haft finurlige oplevelser med brændere, der ikke kan brænde på bestemte fabrikater af skiver - f.ex. Princo som godt nok er en billig skive, men den kan godt med Verbatim og TDK.
Hvorfor - spørg mig ikke, men vi lever med det og køber skiver efter det.
Verbatim har vi aldrig haft problemer med på nogen brænder CD eller DVD.

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 22-12-06 01:22

Hvis jeg oplever en fejlbrænding så sætter jeg bare brændingshastigheder ned til ca. det halve, og det plejer at løse problemet........

Prøv det ...!

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 22-12-06 06:05

Hej pirt03

Det er slet ikke ualmindeligt, at en brænder har problemer med enkelte "skivefabrikater".
I Nero kan du som foreslået sætte hastigheden ned, og det kan i enkelte tilfælde hjælpe.
De billigste skiver har for mange fejl, især i yderområderne. Jeg har erfaring for, at de er de dyreste, fordi man må brænde om mange gange.
Jeg køber Grade A medier hos Azomedia, og de koster under 3 kr stykket, og fragten er lav, så .....
Håber, du får gavn af din brænder.
God jul til dig og alle forummets læsere.
VH
Leif

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 08:08

Lige inden Nero begynder at brænde, har du mulighed for selv at bestemme brændhastighed.

Jo lavere hastighed du brænder med - jo mere sikkerhed i resultatet...

Min erfaring siger - film ALDRIG over 4x - data derimod det skiven/brænderen kam klare, men det laveste af de to ting bestemmer...

Ydermere er det vigtigt at din brænder har opdateret firmware, så den kan genkende dine skiver og det er da muligt den ikke kan kende Philipsskiverne.

Firmware kan du opdatere på brænderens hjemmeside ( det løser ofte problemer)

Om der står 120 eller 240 på skiverne er sådan set også underordnet - der kan ikke være mere på af den grund.....

Har bare aldrig set nogen, men det er selvfølgelig et salgsargument da køber så tror der kan være mere på skiven

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 23-12-06 00:08

Ser du er på refi:

Hvordan finder jeg ud af at opdatere firmwaren. Brænderen er vist sådan en NoName (ja også den )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-12-06 00:21

Findes ikke....

Enhedshåndtering - der står hvad den hedder....

H.klik - denne komputer - egenskaber - fane hardware - enhedshåndtering

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 23-12-06 15:20

Hej prit03
Du må ind på Google. Der søger du på FIRMWARE "brændernavn", hvor du erstatter "brændernavn" med din brænders navn og type.
Et rigtig godt program til at finde de forskellige hardware-enheder i dit system er Everest Home. Igen søger du på Google.
Rigtig god fornøjelse og god jul til alle.
VH
Leif

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 04-01-07 23:33

Tak for svaret myg og alle I andre.

Jeg overlod en af de pågældende DVD-skiver til en bekendt og på hans PC virkede den fint.
Jeg prøvede mange af jeres råd med hastighed osv, men den VILLE simpelthen ikke brænde.

Så myg kommer tæt på med:

Kode
Her i huset har vi altså haft finurlige oplevelser med brændere, der ikke kan brænde på bestemte fabrikater af skiver