/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
TV TUNER HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!
Fra : thecool-boy
Vist : 432 gange
50 point
Dato : 20-12-06 19:36

ER DER NOGLE KANALER EN TV TUNER IKKE KAN TAGE ELLER KAN DEN KUN TAGE DR1 OG TV2 JEG VED DET IKKE SELVOM JEG ER COMPUTER GENI VED TV KORT DER STÅ JEG AF DESVÆRRE MEN VILKE KANALER KAN DET TAGE

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-12-06 19:45

Hvis den er tilsluttet en almindelig antenne, og ikke er digital, så kan den kun tage DR1 & TV2.

Hvad havde du regnet med?

Kommentar
Fra : thecool-boy

Dato : 20-12-06 21:20

Bille 1948 hvad hvis der ikke er antenne og det er digitalt og analog vilke kanaler kan den så opfange

Kommentar
Fra : thecool-boy

Dato : 20-12-06 21:21

ovenstående spørgsmål til bille er også til andre

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-12-06 21:29

Hvis den ikke får signalet fra en antenne, hvorledes får den så signalet?

Har du sat et antennestik i den?

Hvis du har sat et antennestik i den, så får den jo blot de kanaler, det pågældende antennekabel kan levere.

Hvis der ikke er nogen antenne, så har computerne muligvis en indbygget antenne, og den vil jo kun være jordbaseret, og så er der kun de 2 kanaler, du omtaler, med mindre din tuner er digital - også.

Håber dette hjalp?

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : thecool-boy

Dato : 20-12-06 22:08

bille1948 hvad så hvis den er digital hvad kan jeg så se

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 20-12-06 22:19

hejsa der er 4 kanaler du kan tage digitalt og det er dr1 , dr2, tv2 og kanalen for hørehæmmede. , vi har selv en dvb-t tuner og vi har prøvet flere og de har ikke virket, så nu har vi købt den de har i netto til ca. 400 kr og den virker perfekt . det er en phillips. jeg har lige læst i et blad der hedder high fidelity om en test af de tunere og der er stor forskel, hvis du har en tuner der søger svagt er det ikke sikkert du kan fange mere end 2, men hvis du har en med en bedre søgefunktion kan du finde 4 i danmark og op til 16 kanaler i sverige stod der. vi fandt også ud af at når vi søgte skulle sproget være på dansk men lande koden skulle være ceska´rep.

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-12-06 23:59

Det afhænger helt af din antenne og geografiske placering hvad du kan tage. Der er både analogt og digitalt fra danmark, tyskland og sverrig.
Med kabeltv skal tuneren indstilles til det forat få alle kanaler med.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-12-06 00:03

Og så lige forresten. Der findes ikke specielle digitale antenner. De digitale tv-signaler sendes på uhf, som enhver normal uhf antenne kan opfange. Men hvis man har et effektivt kanalfilter i antennesystemet, er det ikke sikkert de slipper igennem.

Uden antenne tilsluttet får du kun de lokale meget kraftige sendere ind ,og det kun fordi din tuner ikke er ordentlig afskærmet.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 21-12-06 00:11

Hej Cool
Alt ovenstående sagt på en lidt anden måde - idet jeg går ud fra, du mener, det er et kort eller USBstick til PC.
Hvis du slutter den til samme antennestik, som du bruger til dit TV kan den tage de samme kanaler.
Nogle har desuden mulighed for at tage de "jordbaserede" (dvs at det ikke er satellitkanaler) digitale kanaler (eksempelvis DR1 og 2 samt TV3 digitale sendere), men det kræver mange steder en speciel, men ikke speciel dyr antenne.
Nogle kort har endvidere TIMESHIFT. Du ser en udsendelse, telefonen ringer. Du aktiverer timeshift og sætter på pause. Udsendelsen gemmes så på harddisken, og du kan starte den, når du er klar igen. Du kan også vente til lidt inde i en film på eksempelvis TV3 og så spole frem, når du kommer til en af de evindelige reklamer. Det er samme princip som på harddiskoptafere.
God fornøjelse - men køb et sted, hvor du har returret, hvis du nu skulle blive skuffet.
VH
Leif