/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
min bios driller
Fra : GitteKanDu
Vist : 600 gange
40 point
Dato : 13-12-06 16:19

Der skulle være hentet en opdatering af BIOS ( jeg har et MSI bundkort 875p neo) men ved en fejl blev der hentet en helt ny BIOS...det er prescott ...og den nye understøtter ikke prescott, er der nogen som har en god ide til hvad jeg kan gøre ??
Det er forresten ikke min pc, men min mands

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-12-06 22:51

Geninstaller den gamle så! Lyder bare lidt underligt!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-12-06 23:43

Du skal selvfølgelig hente den nyeste bios flash:
http://drivers.softpedia.com/progDownload/MSI-P-Neo-Series-PCB--Bios-Download-7647.html
Hent filen ved at trykke "external mirror 1"
Tillad at filen hentes.
Det er en zipfil der skal pakkes ud.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 40 point
Dato : 14-12-06 00:07

Der er faktisk 2 udgaver af det motherboard så det kan være der det er gået galt!

Den her er PCB2 udgaven http://www.msicomputer.com/support/bios_result.asp?platform=Intel&model=875P%20Neo-FISR%20(MS-6758%20PCB%202.0)&newsearch=1

Og den her er PCB 1 udgaven http://www.msicomputer.com/support/bios_result.asp?platform=Intel&model=875P%20Neo-LSR/FIS2R%20(MS-6758%20PCBv1)&newsearch=1

Så du skal finde ud af hvilken version du har?

Kommentar
Fra : GitteKanDu

Dato : 14-12-06 10:12

Jeg siger tusind tak for jeres hjælp og at i tager mig seriøst.
Jeg ved meget om pc, men intet om BIOS og derfor ved jeg heller ikke engang hvordan man gør når man flasher den ...skal man bare sætte den diskette i som man har lagt filenoverpå og så kører det selv eller skal man evt skrive noget og hvis...hvad skal man så skrive ? vi er næsten depri over det så jeg værdsætter meget jeres hjælp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-06 12:37

Først og fremmest skal du jo lige finde ud af hvilken version motherboard du har da bios er forskellig til de 2 versioner! Der burde være en sticker på motherboardet mellem pci soklerne hvor der skal stå PCB v1 eller PCB v2 ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-06 12:38

Og forøvrigt! Kan du i det hele taget komme ind i bios?

Godkendelse af svar
Fra : GitteKanDu

Dato : 14-12-06 12:42

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : GitteKanDu

Dato : 14-12-06 12:46

ja jeg har fundet ud af det er PCB v2 og har også hentet den pågældende flash...men jeg er virkeligt ikke dygtig her, og jeg ved desværre ikke hvad jeg skal gøre nu...hvis jeg tænder pc-en og op kommer en sort skærm og ja, jeg kan sagtens komme ind i BIOS....har sørget for at alt er enabled...har hentet den ned på en diskette du bad mig om og hvad så nu ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-06 12:55

Ja du skal ihvertfald lige disable biosupdate protection hvis den findes? Og så er det generelt en god ide hvis du kan loade factory default settings da man ikke bare skal enable alt hvad der findes! Det kunne faktisk være grunden til at din PC ikke vil boote så prøv først lige det før du evt. flasher bios igen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-06 13:00

Ok det første hedder BIOS FLASH DISABLED den skal være enabled altså omvendt af hvad jeg skrev! Jeg har ikke så meget med ami bios at gøre men jeg mener man kan loade factory default under exit menuen i bios?

Kommentar
Fra : GitteKanDu

Dato : 14-12-06 13:15

Jeg prøver og gøre som du skriver.
Satte disketten i og den startede op men så kom denne besked
invalid keycode specified
har det noget og sige at jeg har sat den til en anden skærm og andet keyboard ?

Fedt du hjælper

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-06 13:18

Næh! Underlig besked! Hvad har du på den diskette?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-06 13:21

Udover det burde den jo ikke skrive noget på skærmen hvis bios overhovedet ikke genkender processoren! Hvis du tager disketten ud og starter computeren normalt hvad kommer der så af fejlmeddelelse?

Kommentar
Fra : GitteKanDu

Dato : 14-12-06 13:26

kan vi ikke chatte et eller andet sted nu....det vilel være lidt nemmere

boot failure
insert boot diskette in A
press any key when ready

sådan står der når jeg starter puteren op

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-06 13:33

Jeg blir nødt til at handle ind nu men vil komme tilbage senere, Du kan sende mig en privat meddelse ved at trykke på mit navn tedd og vælge Skriv til tedd og der kan du lægge din msn eller yahoo id!

Kommentar
Fra : GitteKanDu

Dato : 14-12-06 15:17

vi snakker på msn istedetfor

Kommentar
Fra : GitteKanDu

Dato : 14-12-06 18:35

siger mange tak for hjælpen, desværre er jeg helt ny og har ingen point at kunne give dig tedd.