/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundetræning
Fra : hundelene
Vist : 1644 gange
500 point
Dato : 10-12-06 22:42

Hej hundeinteresserede.
Da jeg er ved at tage uddannelsen til hundeinstruktør står jeg og mangler en hund/ejer til mit miniprojekt. Derfor er her et tilbud til dig.
Kunne du tænke dig, at blive undervist og få udarbejdet personlig træningsplan ?

I korte træk går det ud på, at du stiller op med din hund 3-4 gange. Der vil være en 3. mand, som filmer tre seancer af ca. 10 min.´s varighed. Du vil få indblik og undervisning i grundlæggende træningsteori for begyndere.

Til gengæld forventer jeg,: at du er interesseret i "projektet" og træningen, øver på den udleverede plan hjemme, er stabil og fleksibel samt ikke mindst, at du har et relativt enkelt problem med din hund t.ex. at "hunden trækker i snoren". Altså et trænings- og ikke adfærdsrelateret problem. Du behøver ikke, at have prøvet hundetræning før, men skal helst være på begynderniveau.
Træningen vil foregå i starten af år 2007. Sted og tidspunkt finder vi sammen.

Jeg anvender kun "bløde metoder" i træningen!

Du kan få flere detaljer og svar på eventuelle spørgsmål ved at sende en mail til leenee@ofir.dk
Skriv lidt om problemet og din hund, så hører du fra mig.

Mvh. Lene.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 10-12-06 22:56

tak for dit tilbud du hører fra mig.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 10-12-06 23:53

Kære Lene
Det er altid rart når både man som en del af ens uddannelse kan lære, og give andre hundefolk, noget, så derfor held og lykke med dit projekt, og jeg håber du har fået min mail.

Mange hilsner

Frank og Rolf

Kommentar
Fra : peter-hansen

Dato : 11-12-06 00:09

jamen det er jeg da med på, og det er hunden sikkert ogsp
Peter

Kommentar
Fra : hundelene

Dato : 11-12-06 08:53

Tak for Jeres interesse og hurtige respons . (Jeres mails er besvaret).
I farten glemte jeg, at skrive en væsentlig detalje,- nemlig at jeg bor i København og forestiller mig, at træningen foregår omkring Valby da jeg har nogle egnede steder "i ærmet".

Kommentar
Fra : peter-hansen

Dato : 11-12-06 10:18

jeg bor i esbjerg, men du skal da være velkommen herovre, kan være det gør en forskel
Peter

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-12-06 18:12

Silke er desværre for viderekomne... Ellers kunne det have været sjovt... (..bor i Ballerup)

Kommentar
Fra : dansk.no

Dato : 12-12-06 21:49

Her er der vist noget du kan bruge.OK nok en for stor mundfuld, men ihvertifald noget af en udfordring

http://www.kandu.dk/spg97636.aspx

Kommentar
Fra : JannickSkytte

Dato : 12-12-06 22:02

Jeg kan nok ikke hjælpe dig men er ved at finde ud af hvordan jeg får point her

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 12-12-06 22:44

hejsa
alletiders ide, ja nu er min hund 10 år gammel så hun er nok ikke den nemmeste at opdrage på men jeg syntes dit initiativ lyder spænende, og havde jeg haft en unghund havde jeg da tilmeldt mig på stedet. held og lykke med projektet
venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-12-06 22:55

JannickSkytte, --du skal være superbruger for at få points.....

Accepteret svar
Fra : skagensnero

Modtaget 500 point
Dato : 13-12-06 00:21

Hej

Tak for din mail, og jeg syntes også det er dejligt så mange har henvendt sig via siden her.

Til Chicapigen vil jeg blot sige, at jeg da kender flere hvor både hunde og fører har haft stor glæde af træning selv om hunden er ældre, meget handler jo også om at man som fører lærer noget ved træningen, og der kommer også nye erfarigner til hen af vejen hos instruktørerne, så hvis du har tidog lyst så er jeg da sikker på din dejlgie gamle hund også vil ahve gldæe af, at være sammen med andre hunde på et sådan "forløb".

Jeg har selv en Hvid Schæfer på 13 mdr., som jeg har gået på grundkursus med i DCH, og som har deltaget i udstillinger, men han har stadig god brug for - ligesom mig selv - at få lidt nye redskaber til at komme videre med nogle af de ting der var på begynder nivaue.

Mange julehilsner til jer alle fra

Frank og Rolf i Avedøre ved Hvidovre

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 13-12-06 00:42

hej skagensnero

det er vi helt enige i , det var også ment som en lille spøg det med at hun var for gammel til at lære nye trick. ,

også en jule hilsen til dig og rolf

venlig hilsen chicapigen

Godkendelse af svar
Fra : hundelene

Dato : 26-12-06 10:49

Tak for svaret skagensnero.