/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Åbning af en PUB fil??
Fra : dior
Vist : 1618 gange
20 point
Dato : 10-12-06 17:31

Hejsa.
Er der én der kan fortælle mig,hvad en PUB fil er for en tingest?Jeg fandt en julebillede på nettet,og gemte den.Da jeg så ville se den,kunne jeg ikke.Jeg vil gerne lave den om til en JPEG fil.Det kan ikke lade sig gøre i Paint.
Hilsen dior[jul]

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 30 point
Dato : 10-12-06 17:34

skal åbnes med Microsoft Publisher

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-12-06 17:35

En pub-fil er er fra programmet Publisher som er med i den store office pakke.
Giv mig adressen på det billede så skal jeg lave den til jpg hvis jeg kan.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 10-12-06 17:36

Tak hcma.Jeg prøver lige

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-12-06 17:40

Jeg hives væk fra comp nu.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 10-12-06 17:41

Skal vist lige finde cd'en frem,for Publisher er ikke fremme i "programmer"..Vender tilbage lidt senere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-06 17:51

vær lige opmærksom på at publisher kan skabe sig fra den ene version til den anden

hmmm - en af adobes programmer kan også åbne pub filer (noget med create ???)

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 10-12-06 17:55

Tak for svaret hcma.Nu véd jeg da hvordan jeg kan komme til at se billedet.Men jeg kommer nok til at stille et ? mere i samme forbindelse,for kunne ikke finde Publisher på skiven..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-06 17:56
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-06 17:57

hvor filan blev resten af teksten af -

nå men nederst står der et link til gratis abobe som kan åbne pub filen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 10-12-06 17:57

Mirit..Create?Hvis du mener programmet der hedder "CreataCard",så har jeg det ikke desværre.Ville ellers gerne have det

Kommentar
Fra : dior

Dato : 10-12-06 17:58

ØV til e.c. fordi du allerede gik

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-06 18:00

tud nu ikke - du kan bare lægge et link til det billede

Kommentar
Fra : dior

Dato : 10-12-06 18:01

Tak Mirit.Jeg har Adobe i forvejen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-06 18:04

godt så

Kommentar
Fra : dior

Dato : 10-12-06 18:13

Jeg tror ikke jeg kan ligge et link til billedet.Jeg har jo gemt billedet på min pc i en mappe..Men tak alligevel.Skal nok prøve at lade være med at tude

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-06 18:15

du kan uploade det til www.peecee.dk og linke til det her

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-06 18:17

eller du kan måske finde det igen og blot kopiere linket (adressen) herind

Kommentar
Fra : dior

Dato : 10-12-06 18:18

Nej Mirit..Ikke så godt,for Adobe ville heller ikke åbne det..
Men jeg stiller liiige et nyt ? om lidt.Så jeg kan "lære" hvor jeg finder Publisher på skiven.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 10-12-06 18:26

Jamen suk.Der er ingen adresse jeg kan kopiere.Jeg har klikket på egenskaber,og der står jo ingen adresse.Det gør der vist ikke når man har "gemt billedet som"..Eller også er det mig det ikke véd hvordan man gør det..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 10-12-06 18:31

Til Mirit:
Fik denne besked:
Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move '/tmp/phpKtZsBE' to '' in /mounted-storage/home26b/sub001/sc23272-JRVF/peecee.dk/pcCMS/pcCMS_scripts/vt-upload.php on line 72

til-fra-kort.pub blev ikke uploadet - ukendt fejl - prøv igen
til-fra-kort.pub har en filtype der ikke er tilladt - se reglerne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-06 18:34

nå ok - så vil de ikke have pub filer der - anti alkoholiske grunde nok

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 10-12-06 18:50

MS Publisher er IKKE en del af den alm. Officepakke, men et særskilt program.
Nye pub-versioner kan IKKE åbnes af gamle versioner.
Adobe PageMaker kan konvertere fra publisher til PageMaker.

jeg sidder med Publisher 2000 og PageMaker7.0 og du må gerne sende filen til mig. Så vil jeg se om jeg kan gøre noget. (evt. smække det hele over i Word)
mail: hcma@hcma.dk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-12-06 18:54

Publisher er på en af to eller fire skiver.
Jeg har kontaktet Dior og prøver at convertere den pub fil.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-06 19:06

godt så - hopper af her - du er nu en flinker fyr e.c

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 10-12-06 20:25

dior har sendt filen til mig og jeg har trukket billedet ud og dannet et par filer derudaf (*.tiff og *.jpg) som begge er mailet til hende.