/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Fejl på diskettedrev
Fra : helge.t
Vist : 546 gange
300 point
Dato : 09-12-06 12:05

Mit diskettedrev kan ikke læse disketter i drevet.

Jeg får beskeden "disken er ikke formatteret"". Når jeg prøver at formattere får jeg beskeden "der er ingen diskette i drevet".

Når jeg går ind i Egenskaber for drevet står filformatet til RAW.

I BIOS er drevet sat til 3,5" 1,44 MB.

Jeg har prøvet at deaktivere drevet og aktivere det igen..
Jeg har prøvet at slette driveren og geninstallere den.
Jeg har prøvet med et andet diskettedrev.
Jeg har prøvet at vende kablet. (enten lyser LED-lampen hele tiden eller slet ikke)

Hjælp!

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 09-12-06 12:10

prøv at rense læse hoved med en vatpind
ellers skynd dig ud at købe et nyt drev inden butikkerne lukker
fås for under 200 dask

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 09-12-06 12:12

Kør en chkdsk af C:\

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-12-06 12:38

Et nyt drev koster 80 kr. Smid det gamle ud.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-12-06 12:52

Raw er et filsystem drevet går over i når det er ulæseligt. Der er ingen vej tilbage uden at købe et nyt

Prøv at søge på RAW her på kandu så vil du forstå hvad der er for et fænomen som ikke er til at løse.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 09-12-06 13:06

Jeg HAR prøvet med to andre diskettedrev som virker upåklageligt i en anden PC!

Jeg har også skiftet kablet.

I enhedshåndtering er der ingen problemer.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 09-12-06 13:07

... og jeg ved godt at RAW-formatet er noget som bl.a. bruges til billeder.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-12-06 13:26

Og er det system det går over i når noget er ulæseligt

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 09-12-06 14:09

Ja, jeg kan godt se at det er noget skidt når et drev "går i RAW".

Jeg kan bare ikke se hvordan det skulle hjælpe at købe endnu et nyt drev, når jeg har prøvet med to andre drev som jo virker i andre PC'er

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-06 18:06

står den til "brug denne enhed (aktiveret) ??? - det driller mange lige med den lille detalje

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-06 18:16

ouch !! havde ikke fået opdateret og set den var gået i raw

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 10:49

Du har jo ret hvis du siger at det ikke hjælper at skifte til et nyt ????
Men et eller andet sjkal du jo prøve. Prøv at pil kablet og power stikket ud af drevet og start pcen uden drev i.
Efter at have kørt lidt uden drev. så sluk pcen og sæt et andet drev i med kablerne monteret og se så hvad der sker.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-12-06 11:47

Prøv et eksternt drev via usb stikket.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 10-12-06 19:46

Jeg prøvede lige at sætte det gamle diskettedrev i igen, og det står til filformat "ukendt" når jeg går ind i Egenskaber (sådan står der også i andre PC'r som jeg har sammenlignet med).

Så det er altså når jeg sætter et andet drev i, som fungerer i en anden PC, at filformatet ændrer sig til RAW.

Fijala> Jeg vil prøve at pille drevet helt fra, som du foreslår. Jeg tror jeg har prøvet det, men nu prøver jeg igen.

Det hele ender måske med at jeg må undvære mit diskettedrev, og det går da osse nok, men det irriterer mig bare når noget ikke virker.

Jeg synes at det er lige i overkanten at investere i et externt drev til USB...

Jeg bruger iøvrigt drevet til en diskette med passwords, da jeg ikke vil have passwords liggende permanenet på min PC.

Ellers må jeg bruge min USB-pen til det, men irriterende er det altså...

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 22-12-06 10:31

Jeg har prøvet alle de forslag som er kommet her, men problemet er ikke blevet løst.

Da der tilsyneladende ikke ikke er nogen løsning, annulerer jeg spørgsmålet.

Tak for jeres forslag.

Annuller spørgsmålet
Fra : helge.t

Dato : 22-12-06 10:34

Jeg har desværre ikke fået et svar som kunne løse mit problem, og annullerer derfor dette spørgsmål
Tak for alle jeres forslag.