/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Helligdage i England
Fra : rwo
Vist : 2259 gange
500 point
Dato : 06-12-06 18:29

Vi planlægger en juleferie mellem jul og nytår i London, men vil selvfølgelig gerne lige have styr på, hvilke helligdage de har i London, eller rettere sagt hvilke datoer er alt lukket, som det er d. 25. & 26. i DK...

Helst ingen antagelser...

rwo

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-12-06 18:34
Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 06-12-06 18:38

Ilfg. dette link er det helligdag den 25-26/12

http://www.hvca.org.uk/hvcaword/empaff/holiday/E&WHOLS2006.doc

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 06-12-06 18:40
Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-12-06 18:48

Citat
Helligdage:
De fleste forretninger og banker har lukket på helligdage. I centrum, specielt omkring Oxford Street vil man ofte kunne finde butikker, som har åbent (dog ikke 1. og. 2. juledag.)

http://www.billesoe.dk/bogreol/onlinebooks/6.htm

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 06-12-06 19:11

Shopping Hours
In England, most retail shops are generally open 6 or 7 days a week.

Typical opening times are:

Mondays - Saturdays 9am to 5:30pm
Some shopping centres stay open until 8 pm or later.

Sunday - 10am to 4pm (or 11am to 5pm)
Sunday shopping has become popular in recent years and most large shops in towns are open for business. Shops are only allowed to trade for 6 hours on Sundays.

Large supermarkets are open for 24 hours except for Sundays.

Many supermarkets and superstores otherwise open from 8am until 10pm from Mondays to Saturdays and 10am to 4pm (or 11am to 5pm) on Sundays.

Public Holidays / Bank Holidays
On public holidays some shops open and some shops do not. As a general rule banks will be closed, most supermarkets and large stores will be open (although with reduced Sunday opening hours), and in larger towns many shops will open.

Bank Holiday Shop opening times 10am to 4pm (or 11am to 5pm)

Over the Christmas and New Year period, all shops are closed on Christmas Day (December 25) and a some shops are closed on New Year's Day (January 1). However, an increasing number of shops are now opening on Boxing Day (December 26), which is when many start their 'New Year' sales.

http://www.woodlands-junior.kent.sch.uk/customs/Xmas/xmas.html alt om juletraditioner

http://www.woodlands-junior.kent.sch.uk/customs/questions/calendar/dec06.htm kalender for december 2006

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-02-07 21:38

Kandu annullerer spørgsmål, der er mere end 3 mdr. gamle. Det er blot en orientering.
Udover de point, som du har sat på højkant fratrækker kandu også 5 ledige point.

Hvis du selv annullerer eller accepterer får du tilskrevet 5 ledige point, men de point, som du har sat på højkant får du ikke tilbage.

http://www.kandu.dk/tip15550.aspx