/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brænder læser forkert?
Fra : jakobal
Vist : 461 gange
90 point
Dato : 04-12-06 20:16

Hej,
I min søns pc er der en cd brænder som opfører sig underligt. Hvis man vil kopiere fx 65 mb musik over på en 700 mb cd skive, så får man at vide, at det ikke kan være på en cd. Hvis man så kopierer det der iflg brænderen kan være, kan man efterfølgende se, at der kun er brændt på en lille del af skiven.
Nogen der kan forklare hvorfor brænderen læser forkert?
Mvh
Jakobal

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-12-06 21:25

Er der Ram nok til processen.
Med tasterne ctrl+alt+del fremkommer "joblisten" og vælg fanen ydeevne.
Minimer joblisten og prøv så at lægge noget ind i brænderprogrammet.
Når den kommer med den meddelelse så klik på den lille computerskærm nede på processlinien,
og kig på Ram ydelsen.

Accepteret svar
Fra : leif0149

Modtaget 45 point
Dato : 04-12-06 23:40

Hej
Gætter på, at du anvender en nyere version af Nero.
Du brænder det så muligvis over som andet end MP3-filer i et format, der fylder voldsomt.
Hvis du fører MP3-filerne over som data (vælg brænd datadisk) - kan de så være der?
VH
Leif

Godkendelse af svar
Fra : jakobal

Dato : 05-12-06 09:26

Tak for svaret leif0149. Det kan godt være tilfældet. Må prøve i aften
Mvh
Jakobal

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-06 10:26

øhhh - hvis der vælges brænd som datadisk - vil der så ikke være tale om forandring til et format der ikke kan afspilles som mp3 (hvis det er til det brug) ????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-12-06 10:31

Forskellen på datadisk og musikdisk er om den selv starter med at spille.
Og evt. at den ikke vil spille i alm. CD afspiller.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-06 10:47

altså mp3 til mp3 afspiller og wave til alm cd afspilning ??? (er da også altid i tvivl - måske fordi jeg har mp3 afspiller i mit anlæg hmm )

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 05-12-06 23:12

Hej.
Jeg har været ude for at "stille NEro forkert", så den ved brænding af MP3-filer fra harddisken omformede dem til wav, og så kunne de ikke være på skiven.
Derfor mit bud, og den enkle huskeregel at brænde datadisk. "Selvstarteren" skal måske have et kick, men ....
God fornøjelse, og tak for bonuspoints.
VH
Leif