/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Copisikrede DVD/CD Brændere
Fra : blackmagic
Vist : 576 gange
500 point
Dato : 30-11-06 18:54

Hvem hved noget om brændere der ikke tillader, at man brænder musik. Jeg har en nyervervet Lite-On DVDRW SHM-165H65. Brænderen tillader ikke, at man brænder musik Cdér. Hverken MP3 der er lavet om til Wav, eller andre formater. Forhandleren har oplyst, at drevet er Copysafe d.v.s., at det ikke er muligt, at brænde musik. Film er intet problem. Findes der en software som eleminere kopibeskyttelsen, som f.eks. DVD CSS & Regionfree. Findes der en craket firmware til drevet ? Hvis alle drev fremover ikke tillader, at der brændes musik, ja så er det med at passe på sine gamle drev.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-11-06 19:19

at det skulle være drevet der er kopisikret har jeg aldrig hørt, med det kan sagtens være softwaren du bruger der ikke tillader det.

Prøv at hente et andet program fx her

http://www.freedownloadscenter.com/Search/cd_copy.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-06 19:20

Det lyder fuldstændig vanvittigt - hvor har du købt det drev......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-06 19:21

Et sådant drev ville da være deres egen død....

Der er da ingen der ville købe et sådant

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-11-06 19:28

Jeg tror ikke på at det er drevet, og måske har han bare bildt dig noget ind

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-12-06 00:18

Den hedder altså: Lite-On SHM-165H6S
Og der er ikke noget galt med det drev, det er et ualmindeligt fint drev.
http://www.pcworld.dk/pristjek/produkt/H004280
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=232703#
http://www.pcworld.com/product/specs/id,29206-c,opticaldrives/specs.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-12-06 03:43

Selvfølig skal den da kunne brænde musik cd'er.
Hvilket software bruger du til at brænde med?
Og hvilket mærke CD'er?
Og hvad kommer der evt. af fejlmeddelelse?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-12-06 16:32

blackmagic

er du med os endnu

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-12-06 18:00

Tror han er lidt af en afbrænder, der har brændt os af, eller måske kan han ikke se os:
Got a black magic woman
I got a black magic woman
Yes, I got a black magic woman
Got me so blind I can't see

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-12-06 01:49

Uanset hvad så er det en af de elegante forhandlerafvisninger

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 03-12-06 09:03

Hej.
Det forholder sig vel ikke sådan, at du har prøvet at brænde musik, du har købt gennem f.eks. TDC?
Det lyder, som om du mangler den fil, der følger musikken og giver mulighed for at brænde et vist antal gange.
Hent på nettet CDex.
Kør musikken gennem programmet . lav dem f.eks. om til Wav-filer og prøv, om du kan brænde dem.
Du kan til enhver tid lave dem om til andre formater.
VH
Leif

Kommentar
Fra : blackmagic

Dato : 04-12-06 17:55

Jeg henter min musik på Pirate Bay i mp3 format. Konvaterer me Easy Cdda Extraktor, og vil så brænde min musik CD, Jeg har prøvet Ashampå, Nero, Copy To DVD og Roxio samme resultat. Forretningen sagde, at sådan var det. Mine DVD fil bliver aldeles fine. Men ingen musik.Det er sku frustreerne

Kommentar
Fra : blackmagic

Dato : 04-12-06 17:55

Jeg henter min musik på Pirate Bay i mp3 format. Konvaterer me Easy Cdda Extraktor, og vil så brænde min musik CD, Jeg har prøvet Ashampå, Nero, Copy To DVD og Roxio samme resultat. Forretningen sagde, at sådan var det. Mine DVD fil bliver aldeles fine. Men ingen musik.Det er sku frustreerne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-06 18:08

Muligt forretningen sagde det, men lever det tilbage igen, der er noget galt....

Det er med al sandsynlighed DIG selv der laver et eller andet galt, men er det drevet så smid det i hovedet på dem igen....

DET SKAL KUNNE BRÆNDE MUSIK

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-12-06 18:38

Altså hvis du har hentet en MP3 fil, og kan høre den på puteren, så kan den også brændes til en cda/wave på en cd, så musikken kan afspilles på en cd-afspiller.
Det skal være cdèr og ikke DVDèr. Men mange DVD-afspillere kan afspille DVD-skiver hvor der ligger MP3 filer.
I Nero vælges, "lav lyd CD"
Også andre brænderprogrammer konverterer fra MP3 til musikcd´er
Eller småprogrammer som kan ændre MP3:
http://home19.inet.tele.dk/vikinger/Downloads/9.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : blackmagic

Dato : 12-12-06 07:28

Jeg bruger Ashampo, Nero, Copy tuo DVD/CD og Roxio 9. Forhandleren BOB i Odense siger det er en kopiasikring som bliver mere og mere almindelig. Der sjkal en crakket firmware til. ?

Kommentar
Fra : blackmagic

Dato : 12-12-06 07:28

Jeg bruger Ashampo, Nero, Copy tuo DVD/CD og Roxio 9. Forhandleren BOB i Odense siger det er en kopiasikring som bliver mere og mere almindelig. Der sjkal en crakket firmware til. ?

Kommentar
Fra : blackmagic

Dato : 12-12-06 07:39

Og jeg er med tjekker bare ikke min post så tit. -

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-12-06 09:05

Måske kan du bruge dette.
http://www.pcworld.dk/download/48/1425

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-06 13:22

Så tjek den lidt oftere....

Det er svært at hjælpe hvis du ikke deltager.....

Er der korrekt:

Filerne du forsøger at brænde er MP3 ?
Det er på en CD (ikke en dvd) du forsøger at brænde ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-06 14:02

Der er overhoved ikke noget der indikerer at drevet skulle ha nogen form for kopibeskyttelse, hvis man går ind på diverse dvd fora på nettet. F.eks http://www.videohelp.com/dvdwriters.php?DVDnameid=1471&Search=Search&list=2#comments

Jeg tror mere problemet ligger i dine cdskiver eller mere sandsynligt er der et kompatibilitetsproblem mellem nogle af de mange brænderprogrammer du har installeret!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-06 14:20

Drevet er garanteret ikke kopibeskyttet

Det ville da være døden for firmaet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-06 14:23

Da drevet er med "lightscribe" teknologi er det vel ikke fordi du vender medierne forkert

Kommentar
Fra : blackmagic

Dato : 14-12-06 16:59

Altså jeg har copieret og brændt flere hundrede cdér og ved hvordan. Jeg har et andet drev og der er ikke problemer. Selvfølgelig brænder jeg musik på cd i wav. Brænderen bræder tilsyneladende men der er ikke noget på DEN ER TOM. Mit andet drev SAMSUNG kører det som smurt. LiteOn vil IKKE behandle musik af nogen art. Film DVD, DiVX, Xvid o.s.v. ingen problemer. Deg er sku da underligt

Kommentar
Fra : blackmagic

Dato : 14-12-06 17:01

I øvrigt har jeg brugt VSOinspektor og mit Liteon understøtter alle former for skiver, undtagen BlueRay

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-12-06 17:38

Hent en nyere flash-opgrade til drevet, så kan der ikke være problemer længere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-06 17:52

Jeg tror altså ikke på det med copisikret drev. Gå ind og få det byttet med et nyt og prøv så lige igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-12-06 18:13

Gør lige som Palle siger først.....

Det kan være fordi drevet IKKE kender dine skiver.....

Hjælper det ikke er det bare med at få det byttet.....

Det der undrer er at den efter dit udsagn IKKE giver nogen fejlmelding, men tilsyneladende brænder....

Det lugter mest af at der er fejl i drevet....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-06 18:15

helt enig refi

Kommentar
Fra : blackmagic

Dato : 15-12-06 07:35

Ja der må sku være nisser i drevet. Det mystiske er, at breænder programmet tilsyneladende brænder en skive. Det passser med tiden og de meldinger jeg får. Typen af skiver er underordnet, jeg har prøvet alt fra de dyreste til de billigste. På skiven er der efter brændingen i de fleste tilfælde INTET, eller der ligger en 1 kb, fil med musiknummerets navn. Jeg kan lægge den ned i den anden brænder og så har jeg en perfekt musik cd ???? Firmværen er den nyeste. Og drevet er undersøgt med VSO Inspector - understøtter alt undtagen BlueRay
Ja det må være en bytter - men besynderligt er det da

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-06 10:56

AL elektronik kan have fejl....

Så skynd dig at bytte det - og lad dig ikke spise af med kopibeskyttelsessnak

Du kan evt. inden du bytter prøve brænderen i en anden maskine for at være sikker på det ikke er et eller andet program DU har liggende, der driller...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-12-06 11:08

Det kunne måske være windows som ikke snakker ordentligt med den brænder.
Du brænder en skive........med et brænderprogram
Men du læser ikke med samme program, men med windows.
Du kan læse skiven i en anden comp/CD læser

Det må da være forbindelsen (program) fra Windows til brænder/læser som ikke fungerer.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 15-12-06 14:29

Hej.
Det faktum, at den kan læses i en anden brænder kunne vel tyde på, at programmet/brænderen ikke "finalizer" CDen. Mystisk.
God weekend - med ombytning, for du har vel ikke slåer færdiggørelsen fra i dine programmer
VH
Leif

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-12-06 15:03

Ja leif0149 - men det plejer at være sådan at hvis ikke brænderen "finalizer" - så kan den kun læses i den der har brændt den.

blackmagic - er du sikker på at windows ser den rigtige brænder/læser.
Sidder de på samme kabel er den ene MAster og den anden SLave eller er det Cabel Select
Kan den brænder læse andre CD

Kommentar
Fra : blackmagic

Dato : 16-12-06 16:31

Jeg 2300% sikker på at Windows kender min brænder, i dette tilfælde F og den gamle hedder G, der er ikke noget at tage fejl af. Jeg har arbejdet med PC siden engang i slutningen af 70´erne. Og jeg har følgende brændrprogrammer til rådighed: Roxio Mediacreator 9. Nero 7.56, Achampo, Copy to DVD, CloneCD - Faktisk alt hvad der findes. Jeg har ALDRIG været udsat for noget som dette. Jeg kan på brænderen saktens brænde filer (DATA) billeder, DVD. Og selvfølgelig skal CD´en finalizert. Min gamle brænder er der ingen problemer med den virker 100% jeg købte bare en ny fordi jeg alligvel skulle udskifte mir DVD drev, så kunne jeg ligesågodt købe en brænder,l også fordi Roxio kan brænde på flere brændere samtidig. Men jeg må indrømme det er en bytter. Det er bare irriterende, at jeg ikke kan finde ud af hvad der er galt.Jo jeg kan læse Cd´en med Windows hvis der er noget på, f.eks hvis skiven er brændt på en anden brænder eller hvis det er en købe DV/DVD, jeg kan kopire fra g toil F(Nye brænder ) men ikke omvendt. Og jeg brænder aldring on the fly

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-12-06 16:36

Hmm - jeg er løbet tør for idéer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-06 17:25

Der er heller ingen grund til at "vade" i det mere......

Det er HELT KLART en bytter.....

Og glem alt det der kopisikringshalløj

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-12-06 00:56

jeg er enig
måske drevet ikke er understøttet at programmet

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-12-06 10:39

Kan du brænde data-CD'er på denne rænder?
Ammitz