/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 6230i
Fra : LoneS
Vist : 4370 gange
200 point
Dato : 28-11-06 22:18

Kære Alle Sammen

Jeg håber i kan hjælpe mig. Min Datter har en Nokia 6230i og hun for så mange smser fra en som hun ikke helst vil snakke med.
Så var det jeg har hørt at på en Nokia 6230i kan man blokere for dem man ikke har lyst at snakke med.
Men jeg kan ikke finde ud af hvordan man gør.
er det noget i kan hjælpe mig med.

Hilsen Lone

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 28-11-06 22:26

Når jeg går ind hos TDC og læser i manualen for din datters telefon, kan jeg ikke se, at man kan blokerer for sms, men prøv at kikke efter, måske jeg har overset noget

http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/manual/

Kommentar
Fra : dior

Dato : 28-11-06 22:27

Så vidt jeg husker,skal hun næste gang hun får en sms fra ham,trykke på VÆLG,og så "spole ned" med pilen,indtil der står BLOKÈR.Tryk så på ok.
Håber jeg husker rigtigt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-06 22:28

Mener kun det er chatbeskeder og ikke SMSer man kan blokere for......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-06 22:30

Blokering og ophævelse af blokeringen for beskeder
Du kan blokere beskeder ved at oprette forbindelse til
onlinebeskedtjenesten og vælge Samtaler > Chatkontakter eller slutte
dig til eller starte en samtale. Rul til den kontakt, du vil blokere
indgående beskeder for, og vælg Valg > Bloker kontakt > OK.
Du kan ophæve blokeringen af beskeder ved at oprette forbindelse til
onlinebeskedtjenesten og vælge Listen Blokeret. Rul til den kontakt, som
du vil fjerne blokeringen af beskeder for, og vælg Fj. blok..
Du kan også fjerne blokeringen af beskeder fra kontaktlisten.

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 28-11-06 22:38

Kære Nordsted1 dior & refi

Jeg ved bare at der en fra min datte skole som samme telefon og hun kan blokere dem hun er vil tale med eller ikke må. Kære Dior det har vi så prøvet men der er ikke noget som hedder bloker

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-06 22:45

Jeg har prøvet at søge på onlinebeskedtjenesten, som refi foreslog,men der kommer ikke noget frem hos tdc.

I må enten prøve at få hjælp hos Nokia eller hos veninden, med mindre du kan finde noget hos tdc du kan bruge

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 28-11-06 22:46

Kan man ikke.

Køb et nyt simkort (telefon nr), så må hun jo have lært ikke at udlevere det nye nummer til andre end dem hun kan "stole" på

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 28-11-06 22:48

Kære Nordsted1

Ja jeg må se hvad jeg kan gøre min datter siger at der står noget inde i indstilling om til og vælge fra nummer men der skal hun bruge en puk kode 2 til at bruge
og så meget har jeg heller ikke forstand på det

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-06 22:50

Det er som sagt kun i chatgrupper man kan blokere - ikke SMSer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-06 22:52

Prøv at bruge mit link til tdc, når du finder manualen så skriv puk kode 2 i søgefeltet, der kommer noget frem, måske det er noget du kan bruge??

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 28-11-06 22:53

Kære Refi

Jeg ved bare at der er en på min Datte skole som har samme telefon og hun kan blokere for sms til dem hun ikke gider at snakke med og til dem hun ikke må snakke med

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 28-11-06 22:56

Kære thulin

hvis det bare var det kunne jeg forstå det men det vsr en af hendes bedste Venninder som køre min datte helt ned i kæder. på grund af hende venninden har så mange problem som min datter ikke kan løse for hende og ikke skal løse for hende

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : dior

Dato : 28-11-06 23:00

Det var en skam det ikke kunne lade sig gøre.Jeg har flere mobiler,den ene er en Samsung D500.Dén kan man nemt blokere sms'er på.Men der er jo forskel på de foeskellige mærker.Det nemmeste er nok at få et nyt simkort,og husk så samtidig at få hemmeligt nummer,så det ikke kan oplyses nogle steder

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-06 23:06

Opkaldsspærringer er tillægstjenester, som du skal abonnere på for at kunne anvende. Kontakt TDC Mobil kundeservice på tlf. 8080 8020 for yderligere oplysninger.

1 Find "Opkaldsspærring"

Tryk på Menu.
Find Indstillinger, og tryk på Navigationstasten.
Find Sikkerhed, og tryk på Navigationstasten.
Find Opkaldsspærring, og tryk på Navigationstasten.

Information
Spærringen Internation. undtagen til hjemland betyder, at der ikke kan ringes internationalt, bortset fra at der godt kan ringes hjem til Danmark, når telefonen tages med til udlandet.
Spærringen Indgående opkald, når i udlandet betyder, at telefonen ikke modtager nogen opringninger, når den medtages til udlandet.

Luk vindue

2 Vælg spærringstype

Markér én af følgende spærringstyper:
Udgående opkald
Internationale opkald
Internation. undtagen til hjemland
Indgående opkald
Indgående opkald, når i udlandet
Tryk på Navigationstasten.

3 Vælg indstilling

Markér en af følgende indstillinger:
Aktivér
Annuller
Kontrollér status
Tryk på Navigationstasten.

Information
Hvis du har valgt Kontrollér status i trin 3, skal du ikke indtaste dit spærringspassword.
Standard-spærringspasswordet er 0000, hvis du ikke selv har ændret det. Klik her for yderligere information om spærringspasswordet.

Luk vindue

Forudsætning
Hvis displayet viser, at anmodningen ikke er udført, har du enten anvendt et forkert spærringspassword, eller også er der ikke tegnet abonnement på den pågældende spærring. Kontakt TDC Mobil kundeservice på tlf. 8080 8020 for yderligere oplysninger.

Luk vindue

4 Send anmodning

Indtast dit spærringspassword (standard er 0000), og tryk på Navigationstasten.
Displayet viser nu, at anmodningen sendes til operatøren.
Kort tid efter modtager du en bekræftelse på, at ændringen er gennemført, eller du får en status på spærringen.

Hvis displayet viser, at anmodningen ikke er udført, har du enten anvendt et forkert spærringspassword, eller også er der ikke tegnet abonnement på den pågældende spærring. Kontakt TDC Mobil kundeservice på tlf. 8080 8020 for yderligere oplysninger.

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 28-11-06 23:10

Kære dior
ja eller må jeg købe en Samung D5oo Smiler
den kan kan jo blokere for de smser hun helst ikke vil have.
og det er helst rigtigt at det ville være 100 gang letter at få en et nyt sim kort
men jeg syndes på et eller andret punkt at det er forkert for så har
venninden jo vundet over min datter. og hvem siger ikke at hun måske kunne finde ud af hvad nummer hun så har og så kan man jo blive ved med at købe simkort

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : dior

Dato : 28-11-06 23:14

Kære dior
ja eller må jeg købe en Samung D5oo Smiler
den kan kan jo blokere for de smser hun helst ikke vil have.
og det er helst rigtigt at det ville være 100 gang letter at få en et nyt sim kort
men jeg syndes på et eller andret punkt at det er forkert for så har
venninden jo vundet over min datter. og hvem siger ikke at hun måske kunne finde ud af hvad nummer hun så har og så kan man jo blive ved med at købe simkort

Hej igen Lone.
God idé at købe en Samsung D500,så kan jeg hjælpe dig med det mesteDen er nem at finde ud af,og helt perfekt at det er så nemt med at blokere for uønskede tlf.numre.Men mon ikke omtalte person på et tidspunkt bliver træt af at blive ved med at skrive sms'er,hvis ikke der bliver svaret på dem?Det vil jeg da næsten tr
Hej fra dior.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-06 23:15

Nokia N80 kan, men 6230 kan ikke - det er en tjeneste den anden pige i så fald abonerer på

Beklager

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-06 23:18

juuhuuu er der ingen der ser mit indlæg fra kl. 23.06, det er taget fra manualen til 6230i

LoneS... Det er som der står, en tillægstjeneste, så du bliver nød til at ringe til tdc 80 80 80 20

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 28-11-06 23:19

Kære refi

Ved du må en Nokia 6280 kan blokere for smser
For hun kunne godt tænke sig sådan en

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 28-11-06 23:22

Kære Nordsted1

Og undskyld jeg har set det er bare ikke noget så langt endnu
Undskylder mange gange
så kan jeg kun se en løsning på det at hun skal have en nye telefon hvor man kan
blokere for smser

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-06 23:22

6280 har opkaldsspærring på sammen måde som den hun har nu

Kommentar
Fra : dior

Dato : 28-11-06 23:23

Har selv en Nokia N80 også.Men har endnu ikke prøvet denne funktion på den.Der har ikke været lejlighed til det...Men det virker fint på Samsungen

Lone,jeg håber i finder ud af noget.
Sov dejligt,når du finder dynen.
Hej fra dior

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-06 23:24

LoneS blokeringen er ens på de to tlf. og det kan så vidt jeg kan læse mig til godt lade sig gøre på den hun har nu, men det er en særtjeneste, hvor man først skal ringe til tdc.

Du kan søge på manualerne hos tdc, hvor du kan se div. funktioner på næsten alle mobiltelefoner

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-06 23:25

Når du har fundet manualen, så under billedet af mobilen, er der vælg emne, det lader du bare stå under det, er der en søgelinje, der skriver du - opkaldsspærring - så kommer det hele frem

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 28-11-06 23:29

kære Nordsted1 og alle i andre

jeg siger tak og tænker lige over det venter tilbage imorgen

for min dyne kalder på mig

skal jo på igen kl 6,15 så det er vist på tide jeg kommer i seng

men tak for alt indtilvider

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 28-11-06 23:30

Ked af høre Lone.

Kender alt til problemerne med teenagere (datter 14år) SMS og veninder.

Jeg plejer at løse det ved at fjerne internet og telefon i 14 dage, så skal du bare se din datter bliver en helt anden person (når vreden har lagt sig)

Pludselig skal hun ikke tage stilling til alt deres veninde bagtaleri og at skulle checke SMS' er hele tiden.
Her i huset er der også kun internet fra kl 16 - 21 (så er det ikke værd at pjække for at sidde og chatte, kan man nemlig ikke, kl 21 så er der lektie tid m.m. fik de lov sad de på nettet hele natten)
Hvis de 14 dage er lidt meget (din datter skal jo ikke straffes) men hun skal slukke telefonen, så er du over SMS problemet, det er for at beskytte din datter.

Bare et godt råd.

Men uanset hvor meget man vil og prøver kan man ikke lukke af for en SMS, man kan lukke af for et bestemt telefon nr. (men ikke hvis der ringes med "hemmeligt" nr)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-06 23:31

Selv tak, jeg håber det vil lykkedes for dig, jeg syntes ikke det kan være rigtigt, at det skal være jer der får ny mobil, kan du ikke snakke med venindens forældre, hvis det ikke lykkedes at få blokeret??

Sov godt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-06 23:33

Det er vist kun N80 af Nokias telefoner der kan klare det direkte i telefonen.....

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 28-11-06 23:35

Kære Nordsted1

Du har ret men den familie er så fyld løjn og lort Nej det sage jeg ikke
så min datter gemmer alt hvad ex venninden skriver til hende så hun kan vise
frem så man kan se at det er rigtigt hvad min datter siger at ex venninden har skrive til hende

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 29-11-06 07:47

Kære thulin

Tusind tak for dit søde svare
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre.
Hvis min datter ex vennide skriver til mig datter og siger at hun har et problem som som min datter skal løse for hende og min datter ikke vil eller kan
så siger ex venninden. hvis du ikke hjælper mig så skær jeg bare i mig selv eller jeg springer bare ud for en bor eller så gør jeg bare selvmord
og vi har snakke med hendes forældre stolpe op og stolpe ned men det hjælpe ikke en skid
så derfor ville jeg så gerne have at man kunne blokere for det nummer

Hilsen Lone

Godkendelse af svar
Fra : LoneS

Dato : 29-11-06 12:07

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-11-06 13:11

Selv tak, kunne TDC så hjælpe dig??