/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Selv bygger PC'er 2. del
Fra : getjet
Vist : 498 gange
75 point
Dato : 05-01-03 00:50

nu er der lavet lidt researchog jeg takker mange gange for de indlæg der var til min første forespørgsel, men nu kommer så min 'selv bygger PC'er' og det kunne da være rart med et par bemærkninger dertil

Tower: ATX 300-350 watt
bundkort: Soltek SL-85ERV2
Grafik: Gerforce 3 TI 200 128 MB ddt tv in/out
Procesor: Celeron 2000 MHz
Ram: 256 MB DDR 2100
Harddisk: Seagate Barracuda IV 60 GB
Drev: CDRW lite-On LTR48125S (48x12x48)
Diskdrev: Alps
Cooler: ??
Skærm: ?? 19" phillips ??

- -

Ja det var hvad jeg mener der skulle i denne maskine, det holder den omkring de 8000,- kr MEN afventer med spænding en eller flere gode kommentarer!!!
Gerne en kommentar om alt er med eller om der er noget der mangler eller er der noget der ser helt tosset ud!!!

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-01-03 00:53

vil du ikke have lydkort i??

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-01-03 00:54

eller 10/100mbit netkort

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 05-01-03 00:55

kommentar:
Misundelse !!!! *LOL*

Køber du den et sted, eller ved flere forhandlere, og har du tjecket http://www.edbpriser.dk

Kommentar
Fra : getjet

Dato : 05-01-03 00:55

Der er begge dele på bundkortet, men det kan da godt værre at der skal lidt mere på??

Kommentar
Fra : getjet

Dato : 05-01-03 00:57

Jeg har undersøgt lidt af hvert ved forskelige forhandlere (og edb-priser), og regner med at købe det hele 1 sted når jeg kommer så langt...

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-01-03 01:00

oki

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-01-03 01:03

"getjet" <getjet.news@kandu.dk> wrote in message
news:uqKR9.25094$Hl6.2783141@news010.worldonline.dk...
> nu er der lavet lidt researchog jeg takker mange gange for de indlæg der
> var til min første forespørgsel, men nu kommer så min 'selv bygger
> PC'er' og det kunne da være rart med et par bemærkninger dertil
>
> Tower: ATX 300-350 watt
> bundkort: Soltek SL-85ERV2
> Grafik: Gerforce 3 TI 200 128 MB ddt tv in/out
> Procesor: Celeron 2000 MHz
> Ram: 256 MB DDR 2100
> Harddisk: Seagate Barracuda IV 60 GB
> Drev: CDRW lite-On LTR48125S (48x12x48)
> Diskdrev: Alps
> Cooler: ??
> Skærm: ?? 19" phillips ??
>
> - -
>
> Ja det var hvad jeg mener der skulle i denne maskine, det holder den
> omkring de 8000,- kr MEN afventer med spænding en eller flere gode
> kommentarer!!!
> Gerne en kommentar om alt er med eller om der er noget der mangler eller
> er der noget der ser helt tosset ud!!!
>
ville adlrig købe en celeron prosessor.
køb hellere den rigtige vare.
mener personligt kun at celeron prosessorere er gode i rene kontor pc'er.
og det regner jeg ikke lige med at din skal være, set ud fra hvilket
grafikkort du har valgt.

tror du bliver gladere for at vælge en fuldblods i stedet.

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-01-03 01:17

> Grafik: Gerforce 3 TI 200 128 MB ddt tv in/out

Få dig dog en GF4 TI4200....betydeligt hurtigere og kan fås for meget lidt
mere.

> Procesor: Celeron 2000 MHz

FY!!! Enten en P4 eller XP/Thoroughbred. Det der semi-processor var kun godt
i de gode gamle dage, hvor L2 cachen var hurtigere på Celeron'en.

> Ram: 256 MB DDR 2100

For lidt. Du kommer til at fortryde du ikke tog de ekstra 256MB.

> Harddisk: Seagate Barracuda IV 60 GB

Ganske cool, men lidt lille. En 80'er er ligesom "minimum" i dag.

> Skærm: ?? 19" phillips ??

19" Samsung kan også gøre det. Evt. en Samtron eftersom det er Samsung bare
uden en masse fine indstillinger, som alm. dødelige alligevel aldrig bruger

> omkring de 8000,- kr MEN afventer med spænding en eller flere gode

8000?!?! Yikes siger jeg bare. Har du kigget dig omkring på www.edbpriser.dk
for nyligt? Det kan med (næsten) garanti fås billigere.

--
Mvh. Kim, Aalborg.
Jeg har ingen indflydelse på Usenet.
Usenet har ingen indflydelse på mig.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 75 point
Dato : 05-01-03 10:32

hmm....

DU har fundet frem til følgende :

SL-85ERV2 ATX
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837955
pris ca. 900 inkl transport

Daytona GeForce3 TI200 TV-Out 128 MB RAM
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617928
pris ca. 900 inkl. transport

jeg havde nok taget en :
Pentium4 Northwood2 2.4GHz Socket 478 / 512KB / FSB 533MHz
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244598139
pris ca. 1850 kroner inkl. transport

Ok med ram, skal det være iorden :
Kingston 512MB ValueRAM 184pins / 64bit(72bit) / 7.5ns / 3. Parts
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494707907
pris ca. 1250 inkl transport

Ok harddisk kun 100 dyrere end det du har valgt :
Barracuda IV 80GB Fluid 2MB / 9,5ms / 7200RPM / IDE100 / 1 Year
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374627897
pris ca. 1000 kroner inkl. transport

FOrnuftig brænder :
LTR-48125W Internal Retail 48X/48X/12X / 2MB / IDE
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1274847902
pris ca. 550 inkl. transport

diskettedrev :
Alps 3½" / 1,44MB
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1344577891
pris ca. 140 inkl. transport

skærmen ser fornuftig ud, men jeg havde nok valgt :
Professional & Graphics 96P 19" / 1600x1200 / 0.22dp (H) / 3 Years
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1515067897
pris ca. 2150 inkl. transport

Bemærk mht. til bundkortet :

STRØMFORSYNING
Bundkortet kræver en speciel ATX 2.03 specificeret Pentium 4 strømforsyning med ATX 12v stik og AUX power connectors

SPECIELT: Bundkortet kan kun køre med AGPx4/AGPx8 grafikkort (1.5 volt), AGPx1 og AGPx2 (3.3 volt) kan IKKE køre på dette bundkort.

og så burdet ikke være en uvorkommelig opgave at finde en god cooler, til ca. 300 kroner, men her er det vigtigt, at du finder en på. ca. 26 db og ikke meget over ellers larmer de en del. Smatidig ville jeg nok ofre penge på nogle papst kabinetkølere.

Kabinet kan fås for ca. 400-500 kroner inkl. transport i løshandel

Og cooler + kabinet cooler koster ca. 600 kroner.

Samlet pris ca. 9.950

Men du vil sagtens kunne finde dette billigere, jeg har bare taget udgangspunkt i kvalitetsram. en større processor og ikke mindst en større harddisk.
Og hvis du kan købe det hele samlet kan du spare ca. 400 krone rpå transport, og det er jo også nogle penge.

Jeg vil tro du kan spare 1200 kroner hvis du vælger 256 MB Ram og en mindre processor, så du vil få en samlet pris på 8.350 kroner, men det er jo novervejelser, man selv må gør sig.

Held og lykke til med computeren

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-01-03 14:21

"getjet" <getjet.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:uqKR9.25094$Hl6.2783141@news010.worldonline.dk

> Tower: ATX 300-350 watt

Hvilket mærke?
Hvis det ikke er Codegen så er dit valg helt OK.

> Procesor: Celeron 2000 MHz

Jeg er enig med Kim og Robert.
Måske en Pentium 4 1600 MHz, så kan du clocke den lidt hvis du vil have mere
fart.

> Ram: 256 MB DDR 2100

Lidt mere RAM var måske at foretrække, men det kan jo blive en
fødselsdagsgave eller lignende.

> Cooler: ??

Silent Viking har jeg selv og er yderst tilfreds med den.

> Skærm: ?? 19" phillips ??

Har selv en Philips som jeg er ganske tilfreds med.
Samsung, Sony og ViewSonic skulle også være glimrende valg.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-01-03 15:45

SNIP

Hmm 8000 kr kan bruges noget bedre da :)

www.bjtrading.dk laver lige en lille pc til dig:

bundkort ecs k7vta3 har raid controller og alt muligt og dejligt stabilt.
cpu: athlon xp 2000+
80 gb maxtor 7200 rpm fluid
daytona geforce 4 ti4200 apg 8x
lite 52 speed brænder
diskettedrev
256 mb kingston ddr ram pc2100
4864 kr med fragt osv.

Ehm så skal du købe en skærm kabinet og køler
kabinet ville jeg vælge et jnc www.hkautomation.dk
JNC miditower gold 400 watt psu pris 400 kr
CPU køler: tja global win har nogle onde kølere til omrking 300 kr
2 stk 80mm blæsere til udluftning pris 100-150 kr ialt
Skærm: samtron eller samsung ligger fra 1600 -3000 kr
Ialt: et stykke over 8000 kr hvis du vælger den dyreste skærm og omvendt
under 8000 kr hvis du tager den billigere skærm!

Kommentar
Fra : getjet

Dato : 05-01-03 23:48

Jeg takker mange gange for alle de kvalificerede svar, men det er jo altid sådan at man er nød til at vælge hvem der kom med det bedste svar, og her er jeg da lidt i tvivl, for der er da 2 jeg gerne ville kreditere mit 'final' valg ved, men sårn er det jo...

mit final valg skulle gerne se sådan her ud, og det ville kunne ses at jeg har lyttet lidt til 'jeres' råd:

Tower: ATX 300 watt
bundkort: Soltek SL-85ERV2
Grafik: Gerforce 4 TI 4200 64 MB ddt tv in/out
Processor: Intel P4 1700 MHz
Ram: 256 MB DDR 2100
Harddisk: Seagate Barracuda IV 60 GB
Drev: CDRW lite-On LTR48125S (48x12x48)
Diskdrev: Alps
Cooler: ??
Skærm: 19"

Og dette må da meget gerne kommenteres..

mvh
Getjet