/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
semi-dried tomater
Fra : rwo
Vist : 1193 gange
50 point
Dato : 27-11-06 13:07

Hej!

Hvordan sælges sådan nogle semi-dried tomater, som man får på pasta/salater på restauranter?

I dåse, glas eller?

kan man købe dem i større supermarkeder?

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 27-11-06 13:10

Har købt nogle gode nogle i glas i Brugsen

Frieda

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 27-11-06 13:23

Hvis det er de soltørrede tomater du mener, så kan de fås i alle supermarkeder og de fleste dagligvare butikker. Der er dog rimelig stor forskel på den smagsmæssige oplevelse, så spørg evt. dit pizzaria, sandwichbar eller restaurant, hvilken producent de fører.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 27-11-06 13:25

det er ikke almindelige soltørrede tomater, som man køber i poser.. De er semi-tørrede, og er ret store i størrelsen

rwo

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 27-11-06 13:35

http://www.tasty-brands.dk/content.asp?ID=459&mode=product&pid=97

De fås bl.a. i Metro hvis du har adgang hertil. Mener også at Føtex og Bilka fører dem.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 27-11-06 13:36

Dem i glas er netop store og i olie; dvs. at du ikke behøver gør noget ved dem

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 27-11-06 13:37

Glemte lige - hvis du har en udenlandsk grønthandler i nærheden, så plejer de også at sælge i løs vægt ligesom oliven mv.

Ampere

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 27-11-06 13:42

Irma fører dem også!

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 27-11-06 15:58

hej!
jeg er heller ikke så velbevandret udi disse tomater. De ligner svedsker, altså farven er lidt anderledes. Princippet i tørringen skulle være nogenlunde ens, hvilket jeg måtte læse mig til, da tørrede frugter ikke er min stærke side.Behandl dem derefter(evt. opblødning eller i lage med vin etc.)De er gode nok, men meget koncentr.
hilsen la

Kommentar
Fra : kirstenRap

Dato : 28-11-06 19:14

du kan få dem på grønttorvet a´500g i plastbakker de er rigtig gode