/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
HJÆÆÆÆLP HER OG NU
Fra : hawaii7
Vist : 1939 gange
300 point
Dato : 26-11-06 13:45

Jeg kender ikke en skid til Word.
Jeg har hentet en lejekontrakt på internettet, et word doc. Hentet det ind i Word (windows zp) og udfyldt diverse felter (de bliver blå når de udfyldes). Jeg kan ikke få dokumentet printet ud. Det er noget der hedder en typeformular jeg har hentet. Alle de steder jeg har udfyldt med tekst eller tal står der (formtext) lige meget hvordan jeg forsøger at printe den ud. Kan heller ikke lave en pdf fil. Får samme resultat.
Er det er noget jeg skal foretage mig i word? eller kan man bare ikke hente en formular, udfylde den og så printe den ud.
Mangler et hurtig svar, da en lejer gerne vil hente en nøgle i dag.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : dior

Dato : 26-11-06 14:15

Har du prøvet at markere teksten,og så bagefter klikke på print?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-06 14:22

Måske den skal udfyldes "online" - og printes ud derfra......

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 26-11-06 14:23

Lyder mærkeligt. Prøv denne nødløsning:

Åbn et eller andet dokument som du kan udskrive
Marker alt i lejekontrakten og kopier
Indsæt derefter som billede i det dokument der kan udskrives (ny side).

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-11-06 14:27

Kopier hele siden og put det over i et nyt Word dokument.

Det burde hjælpe.

Hvis ikke, prøv at gemme som rtf fil.

Eller evt. tage et print screen (Alt, Print Screen) og sæt billedet ind i et Word dokument, og så printe det ud.

Hanne

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-11-06 14:27

Jeg kan ikke markerer noget tekst, hverken det der er på formularen eller det jeg selv ydfylder.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-11-06 14:38

det er meget at skulle lave print af 13 siden og indsætte dem. der skal jo muligvis rettes i teksten Lejekontrakten kan f.eks hentes fra denne hjemmeside
www.ejendommen.dk/Link/ Downloadlejekontraktprivatboligudlejning - 5k

Hilsen
hawaii

Accepteret svar
Fra : briseogstorm

Modtaget 300 point
Dato : 26-11-06 14:53

http://209.85.135.104/search?q=cache:z94AC2_nEhcJ:www.dklf.dk/Redskaber/typeformular-a8-blanket.doc+lejekontrakt&hl=da&ct=clnk&cd=1
Her kan du downloade den gem den i f.eks. dokumenter åben den igen i word og nu kan du skrive og printe i den - har lige gjort det selv som prøve. Held og lykke til B & S

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-11-06 15:27

Briseogstorm det er den type jeg har hentet og udfyldt ved alle de blå felter, men det kommer ikke med på et print.
Virker det hos dig?
Jeg klikker på den blå henvisning for oven og gemmer den på maskinen, så kan den ikke åbnes. Klikker jeg på åbn åbner dokumentet og derefter gemmer jeg så.
Det virker bare ikke.

Hilsen
hawaii

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 26-11-06 15:28

så du må tjekke din printers installinger. Jeg synes det er et andet fjel i din printer setting.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 26-11-06 15:30

Kan du udskrive ANDRE dokumenter???

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-11-06 15:35

istedet for at klikke på linket så formularen åbner så højreklik på linket
og vælg "gem destination som"
åbn så formularen på almindeligvis i word

her er direkte link (højreklik og vælg gem som)
http://www.ejendommen.dk/Link/Typeformular97/$file/Typeformular.doc

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 26-11-06 15:35

Hawai ja jeg hentede den - gemte den- åbnede igen og skrev i den, sendte den til print og det virker. Mvh B&S

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-11-06 16:06

Jeg er ved at blive irriteret. Jeg har prøvet som DK skrev med højre museknap og gemte dokumentet på skrivebordet og derefter hentet det ind i word. Så sker det samme. Alle de felter hvor jeg skal skrive er blå. Kan godt skrive men når jeg printer står der i alle felter {FORMTEXT}.

Alle dokumenter jeg modtager fra andre i word og pub. har jeg ikke problemer med hverken på min post script laserprinter eller at printe i farver, kun dette skide dokument hentet fra nettet.
Er der noget i word der skal krydses af eller aktiveres?

Er der evt. en der gider sende mig et word dokument som virker på jeres computer. Prøve at sende det til:

hawaii snabel a sol punktum dk

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 26-11-06 16:30

Er sendt. B&S

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-11-06 17:30

Hejsa briseogstorm jeg har her kl. 17.15 ikke modtaget nogen mail fra dig med en lejekontrakt. Jeg har fået flere andre mail i eftermiddag, så mailen virker.
Jeg har også denne mail:

mail snabel a ok-sonderborg punktum dk

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 26-11-06 17:47

sender B&S

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 26-11-06 17:50

er sendt hvorfor skriver du din mail adr så funny? mvh B&S

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 26-11-06 17:54

Hawai kan ikke sende til dig får retur med maelordaemon, send mig din adr rigtigt over privat. MvH B&S

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 27-11-06 08:48

Tak for svaret briseogstorm. Jeg valgte briseogstorm som har hjulpet mig meget med svaret.

Tak til alle som er kommet med gode ideer til mit problem. det viser sig at briseog storm kan udprinte min lejekontrakt som jeg udfylder i word, men jeg kan ikke. jeg kan normalt udprinte alt jeg modtager fra andre.
På min kasse med programmet står office 2003 til hjemmet, men briseogstorm kører med office til XP.
Det må være her forskellen ligger. Jeg kan åbenbart ikke printe en typeformular i office til hjemmet, men man kan med office XP.

Så meget bøvl for så lidt, men jeg har fundet årsagen til problemet. Jeg køber en XP office pakke.

Endnu en gang tak til alle.

Med venlig hilsen
hawaii7