/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
IP er spærret - blacklistet -
Fra : Nitta
Vist : 1041 gange
200 point
Dato : 24-11-06 00:14

Jeg har dagen igennem (d. 23/11) sendt adskillige emails til flere forskellige adresser.
Der er kun tale om ganske harmløse breve med alm tekst.
Pludselig bliver meddelelsen "kunne ikke sendes, da modtager blev afvist af serveren" givet.
Svar fra server: '554 Service unavailable; Client host [xx.xx.xxx.xxx] blocked using list.dsbl.org/listing?xx.xx.xxx.xxx', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, serverfejl: 554, Fejlnummer 0x800CCC79.
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at blive slettet af den liste. Har forsøgt, .. og får kun en chance pr. uge.
Hvordan kommer jeg til at sende mails igen. - Jeg modtager dem fint fra andre.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 24-11-06 00:28

Hej
Hvis du ikke har haft problemet før,kan du evt. prøve at gendanne fra et tidligere tidspunkt.Bare et forslag.Du får sikkert flere forklaringer der er bedre end mit,men værd at forsøge i første omgang.
Hej fra dior

Kommentar
Fra : dior

Dato : 24-11-06 00:31

Start-->alle programmer-->Tilbehør-->Systemværktøjer-->Systemgendannelse

Kommentar
Fra : Nitta

Dato : 24-11-06 00:45

Tak for buddet - jeg har allerede prøvet flere gendannelsespunkter op til 3 uger tilbage; men maskinen vender desværre tilbage til den "gamle" udgave

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-11-06 00:49

Fejlen kan skyldes din firewall. Prøv at slå den fra og prøv igen.
http://support.microsoft.com/kb/813514/da

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-11-06 00:50

http://dsbl.org/sender Du er under mistanke for at udsende spam eller virus, så du skal have fat i din udbyder.

Enten bliver din mailadresse misbrugt, eller også har du noget snavs på maskinen som udsender skidtet uden du ved det. Hvis du vil have tjekket om det sidste er tilfældet, så følg denne vejldning:

Hent HijackThis her http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/hjtspecial.exe Opret en selvstændig mappe til HijackThis, kald den f,eks HJT. Kør Hijackthis, klik "Do a systemscan and save a logfile". Kopier loggen og sæt den her ind i tråden, så kigger jeg på den. Du må ikke slette noget selv med HijackThis. Jeg skal nok give dig en vejledning til hvad du skal gøre.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-11-06 00:51

..det skyldes nu nok snarere en IP blokering som du selv er inde på se her
https://www.dandomain.dk/support/e-mail/faq/dsbl/dsbl.htm

Kommentar
Fra : dior

Dato : 24-11-06 00:54

Øv,håbede lige jeg kunne hjælpe..Men du går i al fald ikke forkert i byen hvis du lytter efter STL_S!Så kan det i al fald ikke gå helt galt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-11-06 01:00

Nu er det jo ikke nemt at spå om årsage, men der kan blokeres hvis man sender mange mails på en bestemt måde da visse spamfiltre reagerer på konti der sender fortløbende.
Nu ved jeg jo ikk ehvad du mener med
Citat
Jeg har dagen igennem (d. 23/11) sendt adskillige emails til flere forskellige adresser

men et tjek af din computer vil ikk eskade og så skulle du ellers kunne ophæve blokeringen hvis du går ind på http://dsbl.org/main

Kommentar
Fra : Nitta

Dato : 24-11-06 01:01

Tak for initiativet, her er resultatet - nu er jeg spændt!

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:48:18, on 24-11-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Browser MOUSE\mouse32a.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\Norman\bin\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
C:\Programmer\USB Storage Device\shwicon.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
C:\WINDOWS\System32\hphmon04.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Norman\bin\ZANDA.EXE
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Norman\Npf\Bin\npfmsg2.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\CDrom\HJK\hjtspecial.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/sb/*http://www.yahoo.com/search/ie.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.tdconline.dk/start
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/su/*http://www.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_5_0.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [FLMOFFICE4DMOUSE] C:\Programmer\Browser MOUSE\mouse32a.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ShowIcon_The Company_USB Storage Device v1.14e035] "C:\Programmer\USB Storage Device\shwicon.exe" -t"The Company\USB Storage Device v1.14e035"
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon04] C:\WINDOWS\System32\hphmon04.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD04] "C:\Programmer\HP Photosmart 11\hphinstall\UniPatch\hphupd04.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [VoipBuster] "C:\programmer\voipbuster.com\voipbuster\voipbuster.exe" -nosplash -minimized
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spx: C:\Programmer\OpenSpxPlugin\npspx32.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.tdconline.dk/start
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1120168349505
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9059F30F-4EB1-4BD2-9FDC-36F43A218F4A} (Microsoft RDP Client Control (redist)) - http://dativ.tetraplan.com/msrdp.cab
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O16 - DPF: {B942A249-D1E7-4C11-98AE-FCB76B08747F} (RealArcadeRdxIE Class) - http://games-dl.real.com/gameconsole/Bundler/CAB/RealArcadeRdxIE.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://opdatering.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D719897A-B07A-4C0C-AEA9-9B663A28DFCB} (iTunesDetector Class) - http://ax.phobos.apple.com.edgesuite.net/detection/ITDetector.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F9408298-9658-482C-8B02-93F09A80225F} - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0104.exe
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Apache2 - Unknown owner - C:\php\Apache2\bin\Apache.exe" -k runservice (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: MrobeService - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\MRobeService.exe (file missing)
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\bin\ZANDA.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: Pml Driver HPH11 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPHipm11.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) - - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-11-06 01:16

iDet ser kke ud til at der er væmmelige ting der er aktive her.
Hvor mange mailhar du sendt i dag?

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 24-11-06 01:18

Der er ikke det mindste der tyder på "snavs" på din maskine, så rådet må være at få fat i din udbyder, og bede dem få dig slettet fra den liste. Hvad grunden end er til at du røget på listen, så ligger problemet umiddelbart ikke hos dig, så de burde kunne få dig slettet med samme.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-11-06 01:22

Hop du bare ind her http://dsbl.org/main
Tjek din IP
Tjek om du er listet og er dukan du anmode om sletning http://dsbl.org/removalquery

Det er forsøget værd, men det kan godt være vanskeligt at få gjort hurtigt.

Kommentar
Fra : Nitta

Dato : 24-11-06 02:09

Til stl_s - Det var næsten skuffende, at der ikke fandtes noget konkret at "bortjage", for hvad er så årsagen ?
Til BjarneD - Jeg har sendt ca. 12 mails i dag.

Jeg kan ikke helt følge removal-processen. Jeg skal bekræfte rigtigheden af nogle udsagn og vælge en af adresserne som prøve for en email.
Under DSBL finder jeg denne status på nuværende tidspunkt.
IP: 83.94.160.112
State: Listed
Listed in unconfirmed (unconfirmed.dsbl.org): yes
Listed in singlehop (list.dsbl.org): yes
Listed in multihop (multihop.dsbl.org): no
Reverse DNS identifies server as: 0x535ea070.aaanxx1.adsl-dhcp.tele.dk

Removal Confirmation Sent EMail address: postmaster@tele.dk
Requestor IP: 83.94.160.112
Message Report:
193.162.159.196 accepted message.
Remote host said: 250 Ok: queued as AB29E11AE02
Nu ved jeg igen ikke hvor jeg står.
Men nu går jeg altså i seng -

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-11-06 02:27

Jeg mener stadigvæk at du skulle kontakte din udbyder, for du ved jo ikke hvornår, og om, der kommer response på din afmelding. Og hvis din udbyder af en eller anden grund ikke vil frigive dig fra listen, så kan du vente længe.

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 24-11-06 04:04

prøv at slette ikke send post i udbakke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-06 09:24

Uden at skulle gøre mig alt for klog om problemet (det ved stl_s sikkert mere om ) følgende lille historie.

Sidste år var jeg udsat for det samme med en af vores foreningsadresser.
Kunne modtage mail men IKKE sende.
Da det havde stået på et par dage henvendte jeg mig til webhotellet (hvor domænet lå) og fik bekræftet at den var spærret "grundet spam" - Ikke fra mig men fra en spammer der havde "stjålet" adressen.
Fik det råd at jeg sandsynligvis kunne sende direkte fra mailserveren hvis jeg sendte fra webmail og ikke fra eget mailprogram - DET VIRKEDE.....
Efter få dage havde de (på en eller anden måde) fået blokeret spammeren og jeg kunne igen sende normalt.
Den forklaring jeg fik, var at spammere KUN bruger domænenavnet (det efter @ ) men i første omgang blokerer de alt for derefter at tillade kun min (det før @ ) at komme igennem.

Det er lidt groft fortalt, men var noget i den retning.

Kan være en anden kan uddybe bedre........

Som sagt efter en uge var alt igen på plads

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-11-06 10:26

Hvis det din IP der er grund til dit problem, så brug dette program.
Du kan vælge at oprette en IP i Afrika eller hvor det passer dig.
http://www.allanonymity.com/download_iphider.html

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-11-06 10:35

http://www.eksperten.dk/spm/279778

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q130066&

prøv lige at kigge på de to link foroven her - hjælper det ikke noget så kontakt din udbyder

jeg formoder det er tdc du er koblet op til - deres support kan på ingen tid hjælpe dig med at få rettet problemet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-11-06 10:39

ps.. check din konto og se om noget er forandret - og husk der skal være flue i min server kræver godkendelse

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-11-06 11:59

Nu er det jo bekræftet at problemet er en IP blokering og der er da ingen grund til at være bange for at forsøge at køre proceduren hos dsbl.org og samtidig kontakte udbyderen der normalt altid skal bekræfte sletning af blokering da det jo er udbyderne der er kunde hos dsbl.org hvilket er helt normalt da den form for tjnester er nødvendige for at undgå at serverne bliver lagt ned af spam og dos.

Jeg har været inde i den slags før og deler ikke stl_s bekymring.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-11-06 16:54

Nitta, lige et tip. Når du henvender dig til din udbyder, så giv dem et link til denne tråd. Så kan de se at du er velbeskyttet af antivirus, og ydermere har fået lavet et ekstra tjek. Så Kan de være mere forvissede om at din maskine ikke bliver misbrugt af malware, til at udsende spam. Det kan forhåbentlig fremskynde frigivelsen af din IP. Fortæl den evt også at det er normalt at du sender mange mails samtidig, en gang imellem.

Godkendelse af svar
Fra : Nitta

Dato : 25-11-06 01:58

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-11-06 12:18

Velbekomme . Jeg formoder at du er blevet fjernet fra listen nu.

Kommentar
Fra : Nitta

Dato : 26-11-06 23:51

Så er jeg blevet fjernet fra listen. Henvendelsen til udbyder; opfordring herfra til at spywaresikre og virus scanne PC'en efterfulgtes af en tlf-samtale med udbyder med løfte om at bkive frigjort.
Der gik højst 10 timer, så kunne jeg sende fra min IP-adrese igen. - Fint og tak til alle!
Nitta!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-11-06 00:05

Det var da godt .