/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
5 knappers mus
Fra : plobber
Vist : 437 gange
150 point
Dato : 04-01-03 18:55

Hej, Har fornylig fået en Safeway Optical Mouse som har fem knapper. Nu er jeg en stor CS nørd og vil gerne have alle kmapperne i brug, men softwaren fra Safeway har ikke en funktion hvor man konfigurerer knapper.
Hvor kan jeg få fat på en software der tillader 5 knapper ???

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 04-01-03 19:16

Syntes lige at i skal vide at det er en P4 2 gHz Bærbar /m TouchPad som kører på PS2 porten, min Safeway kører også på PS2en

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 05-01-03 11:55

Har jeg prøvet... Sorry

Kommentar
Fra : Poe

Dato : 07-01-03 17:26

Har du prøvet at binde mouse4 og mouse5 ??

F.eks. : Bind mouse4 "say 4"
I console...

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 09-01-03 11:49

ja, men mouse 4 og 5 går ind som mousewheeldown og hjulet virker ikke, det kan kun køre ned

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 10-01-03 23:34

Det virkede kun til at jeg genstartede windows første gang... så var det tilbage ved det gamle... er det noget XP gør automatisk ???

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 11-01-03 10:55

Hej Plobber

Du har vel prøvet inde i CS, hvor du skal configurere dine controller at trykke på musetasterne ? F.eks skyd musetast5

Jeg har nu søgt (længe) efter en driver på nettet uden held. Hvis jeg var dig ville jeg henvende mig der, hvor jeg havde købt musen og forlange enten at få udleveret en driver, eller få pengene tilbage. De har jo helt klart solgt dig en vare der ikke lever op til det lovede.

srhansen

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 11-01-03 12:33

Hej srHansen
Jeg har fået musen af en ven som fik 5 af dem gratis. Derfor ved jeg ikke hvor de er købt.
Ja. Selvfølgelig har jeg prøvet at "bind mouse4/5 reload" , men når windows ikke fatter at bruge de 2 extra knapper og rullehjulet, så er det jo windows det er galt med...
Den driver som Lennie anbefalede mig, virkede lige indtil at jeg genstartede min comp første gang, så fik windows fat i den driver og ødelagde den. Det er ihvertfald hvad jeg tror ...

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 11-01-03 12:50

Argh, tænkte det nok.

Det er da underligt man ikke kan finde en driver til den på nettet.

Gotcha..... Nu fandt jeg endelig deres hjemmeside

http://213.159.6.47/pagesieint/structure/set1.html

Snup en eller flere drivere her
Der er en menubjælke under billedet af musen. Her kan du vælge den driver der passer til dit OS. Jeg råder dig til at snuppe dem alle sammen mens du er der. Det er ikke sikkert du kan finde siden igen. Check lige at musen på billedet er den mus du har, ellers vælg den rigtige ude til venstre.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 11-01-03 12:54

Jamen !!!!!

Den side er jo allerede linket, du har været der ser jeg
Virker de ægte drivere virkelig ikke ?

hmm...

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-01-03 13:31

Hej plobber,

der er før blevet linket til denne side af både Stefan og SRHansen... -->
http://www.safeway.to/ AKA http://213.159.6.47/pagesieint/structure/set1.html

og umiddelbart vil jeg tro din Mus hedder "SW4DDSO" eller som de på hollandsk skriver... "410095 SW Dual scroll optische muis"... -->
http://213.159.6.47/pagesieint/products/sw4ddso.html
hvorfor jeg skriver den igen, er at jeg ikke ved om du har været lige netop derinde og så downloadet denne driver til XP til din mus... altså hvis det er den...
http://213.159.6.47/pub/mouse/410095_XP.zip

jeg downloade filen og I ReadMe filen stod der "Welcome to A4Tech iWheelWorks!" så var jeg inde og kukkelure på bl.a. den side Lennie også nævner og fandt også filen til "WOP-35"... -->
http://www.a4tech.com.tw/driver/4Dpp-A4tech-iWheelWorks-7.38.zip
(http://www.a4tech.com.tw/ftp.html nede under "4D++ Mouse Driver")

men jeg tænkte på har du både TouchPad'en og SafeWay musen til at kører samtidig på PS/2 porten?

hvis du har og ka' undvære Touchpad'en, vil det nok være en ide at fjerne den hvis du ønsker at bruge SafeWay musen...

har du evt. prøvet at kigge i enhedshåndteringen for at se om safeway musen er aktiv... samt Touchpad'en er deaktiveret?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 12-01-03 02:48

Hej Strarup.

Jeg ved at de kører på samme PS2 port, men jeg kan ikke deaktivere den. Kan man skille comp'en ad og så koble den fra der ??? For jeg tror også at det er Touchpad'en som ødelægger det for mig :)

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 12-01-03 09:20

Hej Plobber,

har du prøvet at deaktivere den fra enhedshåndteringen?

f.eks. når du går ind i enhedshåndteringen får du så ikke et billede a la dette frem... -->
http://www.strarup.net/kandu/help/winxpcd/deviceman05.jpg
hvor du ka' højreklikke på Touchpad'en og så vælge deaktivere?

hvis du har gjort det, og den bliver aktiveret under genstartning af WinXP, ka' det muligvis være en process der starter touchpad'en op, og at denne så ska' slås fra i MSconfig... men nu ved jeg ikke lige hvilke komponenter der tilhører Touchpad'en, men du ka' da prøve at se om du ka' se om der ser ud til at være et program der ser ud til at hører til touchpad'en, under fanebladet "startup" i MSconfig...

prøv at trykke "start" --> "Kør" --> indtast "msconfig" og tryk ok... og så se efter under fanebladet "startup", om der sku' være noget der ligner et program eller en process i forbindelse med Touchpad...

jeg vil tro du ka' skille comp'en ad, men det er ikke noget jeg vil anbefale dig at gøre... hvis det havde været en stationær computer havde sagen været en anden... men bærbare computere ka' være lidt tricky indimellem... jeg vil hellere forslå dig at deaktivere den via enhedshåndteringen hvis du har mulighed for det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 12-01-03 10:59

I enhedshåndtering er der kun denne "Microsoft PS/2 mouse" jeg fjernede nemlig den driver fra A4tech når den ikke virkede alligevel...
Men jeg har ikke 2 i mus/pegeredskaber...

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 25-01-03 20:07

Jeg har haft fat i det firma som jeg har købt den bærbare af, og har endelig fået et svar. De mener ikke det er muligt at slå touchpaden fra, og det ville være meget nemmere hvis jeg købte en USB mus, hvilket jeg vil give dem ret i, men jeg kunne nu godt lide min Safeway...