/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
mx3 eller 323f?
Fra : Fuckfisse
Vist : 488 gange
200 point
Dato : 21-11-06 20:58

hej alle derude:) jeg søger lidt oplysninger og erfaringer med disse to skønheder gerne både det tekniske; km/l og topfart, men også gerne erfaringer; om der er nogle generelle problemer med motoren, er forsikringen dyr, er der gode køre egenskaber og er de til at betale? gerne for begge biler:)

MVH Daniel FoG

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-06 21:22

Det er da bare at søge på nettet - der står alle oplysninger

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 21-11-06 21:29

MX3 1,8 er nok lidt dyrer da det er en V6 motor med 133HK. Dog ikke mange HK for en V6er.

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 200 point
Dato : 22-11-06 08:57

Da jeg ikke lige er helt klar over hvad du specifikt går efter ved de to modeller, kan jeg selvfølgelig kun gætte mig til hvad du egentligt søger og forventer ved dine valg mellem disse to modeller.

Men ud fra hvad jeg tror du er ude efter ville jeg KLART vælge en MX3

Ikke fordi 323'eren er ringere, tværtimod, men jeg tror at du vil få meget mere "glæde" af MX'eren, sådan som jeg opfatter dig.
Der er meget mere "brian"-bil over den, mens der er mere "famile-bil" over 323'eren...måske ikke ligefrem "blød hat", men nok lidt mere "tempereret".

Gå efter en 96 eller 97 model. Her finder du det topmodellen, efter min mening. I 98 gik den jo ud af produktion og jeg mener der er "kælet" mest for detaljerne på ovennævnte årg.
Du kan selvfølgelig roligt regnet med et de er blevet "holdt til ilden", men de er både stærke i motor og undervogn...vær dog opmærksom på rust hvis ikke de har været rustbeskyttet. (men det ved du nok selv allerede)

Den er kanonhurtig: faktisk runder den 220 på toppen og 0-100 klarer den lige så hurtig som en Jag' E-type 4,2, nemlig 7,4 (har selv prøvet at køre træk mod en MX3 i min egen E-type).

Det eneste minus hvis du er lidt novice med et kørebrev, er nok forsikringen

Det koster spidsen af jetjager at forsikre en sådan "oktansluger", men prøv evt. at finde en klub og forhør dem om de har en forsikringsordning...et forsøg værd ihvert fald

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-11-06 09:03

PS:
Prøv evt at henvende dig her:
http://mazda-style.dk/
http://www.mazdaklubben.dk/
http://www.mx5club.dk/

Bare en hurtig søgning...kender ingen af dem personligligt, men prøv selv at "studér" dem nøjere

/Palle

Godkendelse af svar
Fra : Fuckfisse

Dato : 22-11-06 17:54

Tak for svaret pallenoc. lækkert med en der har erfaringer i det:P må lige finde ud af hvad det koster at forsikre sådan en brian der

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-11-06 19:33

Selv tak! Håber du finder den rette bil lige til dig...og at forsikringen ikke "vrider armen" om på dig

PS: Jeg kan lige fortælle, at i Jaguarklubben har vi en RIGTIG fin forsikringsordning, så selv dyre og "potente" modeller har en fornuftig forsikring.

/Palle