/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
cigaret-pakker
Fra : dynamicduo
Vist : 11150 gange
300 point
Dato : 21-11-06 16:01

Hvorfor er nogle cigaretter i soft-pack og andre i hard-box?
Er der nogen der ved, hvorfor nogle mærker vælger den ene slags frem for den anden, og hvorfor f.eks. Prince giver forbrugeren muligheden for at vælge?
Er det noget med målgruppen? Noget med omkostninger ved produktion? I nogle lande har de bestemte mærker i soft-pack, mens det samme mærke er i hard-box i andre lande. Jeg kan ikke finde et mønster? Er der nogen logik?

Nb. Soft-pack = som vi kender f.eks. Kings, hvor emballagen er af papir, hvor man typisk skal rive lidt papir af toppen for at få cigaretterne ud.
Hard-box = Som vi kender f.eks. Lucky Strikes eller Camels i Danmark, hvor emballagen er lavet af en slags pap, hvor der er et låg, der kan vippes op og i.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-06 16:09

Både datter og søn arbejder i kiosker, de siger begge, at det primært er håndværkere der køber i hardbox, de tror begge, at det er for at smøgerne ikke skal knække, når de har dem i lommerne, imens de arbejder

Dette er et gæt, men ikke helt ulogisk

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 21-11-06 16:18

hehe også igen bare et "gæt" men min ven som arbejder for opal siger at det er fordi producenter har tænkt på en vis "målgruppe"

hardbox er til folk der ligger deres smøger steder hvor de nemt kan gå i stykker, såsom i lommen på et par bukser, men softakken er til de lidt mere omsorgsfulde, som f.eks ligger dem i lommen i en skjorte, eller i deres taske og lign.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 21-11-06 16:35

Købte altid i hardbox efter at hardbox blev introduceret på markedet.....

- Netop fordi smøgerne altid knækkede i lommen hvis ikke de var beskyttet af et hårdt plastic-cigaret-etui.

- Hvis ikke de knækkede (altså som regel når der var en 5-6 stykker tilbage i pakken) så kunne en smøg i soft-pack næsten bøjes 90° uden at knække når den var blevet "masseret" tilstrækkeligt længe i lommen....

Nu er jeg imidlertid holdt op med det pjat - og tænker ikke mere over den slags dagligdags trivialiteter - men helt klart - hardbox gi'r smøgerne den bedste beskyttelse.

- dette var blot mit bidrag, hvis dette skulle tage en drejning hen mod en "brugerundersøgelse"

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-11-06 16:37

Og her gik jeg og troede at de var lavet for at underholde mig !

- Dav , jeg vil gerne købe 20 prince
- Så gerne hr. skal det være i hård eller blød pakke ?
-Ja !

Underholdningen ligger i at se hvor svært det er for den 'stakkels' ekspedient,
at selv skulle vælge mellem hård og blød !
Ja det er ikke nemt , og egentlig ryger jeg Cecil

Det går igen i julegaverne !
Min mor ved at jeg ikke er så glad for bløde pakker,
så de obligtoriske sokker er altid i hardbox
(ØV mor, du ved at jeg ønsker mig en blærbar, med masser af Software) !

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-06 16:40

Egentlig også underligt, at de koster det samme, man skulle da tro, at hardbox'en var dyrest, eller

at der var 19 styk i den hårde og 20 i den bløde nu når prisen er ens

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-11-06 17:10

Hardbokse er alt for tunge at slæbe rundt på !
Og så er det meget nemmere at hive begge ender af en soft-pack,
når man som jeg ryger en hel pakke af gangen.
Gambrinus Host ! Host ! Host ! Host ! Host ! Host !

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-11-06 17:15

Tyskerne har kun 19 stk. i pakkerne, og de siger at der fordi Tyskerne ikke er så langfingrede.
Long som er langt den længste var allerede i box sidst i 50'erne.
Jeg har så vidt mulig altid købt box-pakker, for ikke at knække dem når der skulle danses tæt.
Det gav samtidig lidt blanke øjne hos pigerne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-06 17:16

Gambrinus....Svækling

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-06 17:19

e.c..... Blanke øjne, når i skulle danse tæt, du har vel jogget dem over tæerne, stakkels piger

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-11-06 17:22

Hmmm - så var måske derfor de sagde åhhhog iiiih hele tiden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-06 17:25

e.c.... snyyyyyyydet

Undskyld hopper lige ud af tråden igen,

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-06 18:39

hvornår mon der bliver lavet en "regnboks" ?????

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-11-06 19:36

Jeg har lige haft fornøjelsen at købe smøger ved grænsen....

Der er kun 17 stk. i en 20 styks - lydr ret logisk, ikk'?

Til omkring 26 kr.

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 21-11-06 19:52

Update; nu har jeg skrevet til House of Prince for at få svar. - Nu bliver det spændende, om de kan svare! Skal nok holde jer up to date!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-06 19:57

camillasmosterfød'dagsbarn, det er for at holde prisen nede, cigaretter i tyskland er dyrere end i DK

dynamicduo.... ja tak, må meget gerne se om der findes en god forklaring

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-11-06 21:04

Hvis det fortsætter sådan moster - så ender du med at købe en tom pakke.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-11-06 21:16

Er det ikke dét, man kalder en dum blondine?

Annuller spørgsmålet
Fra : dynamicduo

Dato : 28-11-06 11:45

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål