/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
tomtom go 910 kontra HP Ipaq
Fra : halloodk
Vist : 638 gange
100 point
Dato : 18-11-06 01:17

Er der nogen der har erfaring med disse to navigator.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 18-11-06 10:13

Vi har selv TomTom Go 300 og TomTom One - flere stk af hver og alle brugere er simpelthen så glade for dem - rigtig godt vejkort, brugervenligheden 100% i top mv. en TomTom Go 910 kan bare det mere end kun at vise vejen, fx. slipper du for håndfrit sæt i bilen. Ved ikke om der idag er alle de samme muligheder med HP Ipaq som der er med 910, men ellers kommer det vel an på hvad du har brug for - vi har selv en HP Ipaq med tomtom navigation i, er to år gammel, men fungerede fint til vejvisning og kalender.....så det kommer helt an på hvad du/I har behov for.

Gå efter dit behov og Tomtom software, så kan det ikke gå skidt

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-11-06 12:44

Navigatorer findes i mange forskellige prislejer. - Men det du skal gå ud fra er hvad har du reelt behov for.
Skal du kun have en god navigator og kan undvære alt det andet gejl, som man putter i dem, som er langt dyrere; så er der ingen grund til at købe noget som du ikke har behov for.

Jeg valgte selv en ren navigator, som har hele europa på kort, fra dør til dør over landegrænser. Der er et hav af specificerede punkter, som tankstationer, hoteller, restaurenter, autoværksteder og seværdigheder, som den kan navigere ud fra. Ellers kan man selv lægge nye punkter ind, som ikke kan angives med gadekartoteket.
Der er en trafikmelder som fortæller om hindringer, lukkede veje o.m.a. hvorefter den automatisk navigere fint uden om.

Det med indbygget håndfri telefon, mp3 afspiller og billedfremviser; er ikke særlig interessant i denne sammenhæng. Du kan alligevel ikke se billeder underkørslen. Musik har du vel i autoradioen i forvejen. Håndfri telefon er indbygget i mange modeller i forvejen.

Derfor valgte jeg denne model:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9506&n=10
Som har bestået sin prøve her i efterårsferien til et 13 tal.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-11-06 12:49

OBS! Min navigator har en klar og tydelig kvindestemme, der giver en god information. - Grunden til det er en kvindestemme er:
De blander sig altid i ens måde at køre på
Men jeg kan dog skrue ned for lyden på navigatoren, det kniber med at regulere den på sædet ved siden af!

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 18-11-06 13:47

Ja det kender jeg, bare det ikke ender med at de kommer op og skændes. Jeg havde første forelsket mig i TT 910 (misforstå mig ikke) da jeg har brug for lidt håndfri og lidt vejledning, men TT 910 er noget af en klods at gå rundt med i bukselommen, så fik jeg øje på Hp Ipaq hw6915 hvilket er væsentlig mere handy. Det jeg var i tvivl om var en lille var lige så god som en stor, hvilket det lader til.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-11-06 18:09

Antallet af forskellige kortmaterialer er begrænset til nogle få stykker. Det er navigatorerne der afviger fra hinanden ud udseende og indbygget tingel-tangel.
Forskellen ligger i det operativsystem der er i navigatoren.

Det der sælger en navigator, er de fetures der er indbygget i den. Spørgsmålet er så hvad man har brug for. Det er her hvor jeg har valgt at det skulle være en ren navigator.
Så kan man så diskutere om den skal se smart ud til en højere pris, eller man vælger en der bare er funktionel!

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 20-11-06 18:54

Den nye TomTom ONE fylder absolut ikke ret meget - størrelsen er halveret ifht. TomTOm Go 300.

Mvh. Ampere

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-06 22:29

Ja de nyeste modeller bliver mere og mere flade. Når bare ikke det går ud over skærmens størrelse, for så kan man risikere at skulle sidde og se billedet med lup.
Men der sker meget nyt på denne front, så hvis man absolut skal have det sidste nye; så kan man vente i en evighed.
Hvis du skal bruge den her og nu, så vælg en fornuftig navigator der opfylder det kriterie, at navigere dig på rette spor. Dem kan du købe til fornuftig pris. Alt det ekstra øregejl, som der puttes i de noget dyrere, kan jeg ikke anbefale.
Vælg en med trafiksystem melder, som henter trafikinformation fra FM senderne, og includere disse data i den rute som du har lagt til bestemmelsesstedet.

Jeg er glad for at jeg har det i min. I efterårsferien var jeg en tur i Gõteborg, hvor jeg skulle tværs igennem byen og tilbage igen, medens det var mørkt, og det pi* regnede. Her viset den fint vej og gjorde opmærksom på at ruten blev lavet om p.g.a. vejarbejde. - Så det er en af de nyttige funktioner, som er i den.

Nu kan man også få advarsler om fast stationeret trafik kameraer, hvilket der er masser af i sverige.
Især på strejkningen Gõteborg - Nordkõping var der ca. 50 i min kørselsretning + plus dem der vendte den anden vej.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 22-11-06 08:29

Du får lige størrelsen på TomTom ONE (New edition) samt et link

http://www.pc-netto.dk/asp/index1024.asp?design=&

Dimensioner (B x D x H): 9.6 cm x 8.2 cm x 2.5 cm
Vægt: 174 g

Forskellen i forhold til tidligere er at en ikke er så dyb længere - skærmens størrelse er den samme.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 22-11-06 23:55

I har helt ret man skal tænke sig godt om, hvad har man brug for, navigation blutooth har man også brug så man ikke hænger i røret mens man køre for det må man ikke og det også efterhånden gået op for mig at man ikke skal spare på TMC. Og Så er man prismæssgt oppe på en pda hvor man har sime aftale med. Jeg har det sådan lidt catch 22
mvh Halloodk

Godkendelse af svar
Fra : halloodk

Dato : 26-11-06 23:59

Tak for svarene severino. og tak til jer andre. Jeg endte med at købe en garmin efter jeg så testen i rabaten (DR)
mvh
holloodk