/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Elg eller dum
Fra : tedd
Vist : 1383 gange
300 point
Dato : 13-11-06 01:51

Nogle gange er avisen sg værd at læse fordi den stiller flere spørgsmål end den besvarer
http://politiken.dk/indland/article198779.ece

Hvordan kan folk der stiller sig udenfor samfundet have råd til at flyve 10000 km og hvad gør det for ozonlaget?

Eller skyd Elgen eller børnene?
http://politiken.dk/udland/article198502.ece
Synes egenligt elgen har den største eksistensberetigelse!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-06 01:55

altså set ift det første link med de autonome

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-06 02:01

Findes der elge indenfor AA?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-11-06 02:33

Det vides ikke , man er da vist anonym i AA (tænk dig lige om tedd)

År 2010
En far står med sin datter på Jagtvej 69
- Ja datter her var så en gang et hus der var besat af en masse autonome !-
- Far hvad er en autonom ?-

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-11-06 08:05

jow jow tedd

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-11-06 10:08

Citat
Hvordan kan folk der stiller sig udenfor samfundet have råd til at flyve 10000 km og hvad gør det for ozonlaget?

Halvdelen af de tililende er balademagere, som ikke aner en dyt om, hvad det er det handler om - hvad de slås.

De elsker bare at slås, så dette er en god undskyldning, synes de åbenbart....

Det er ikke alle, der er født med en hjerne....

Mostermandag

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 13-11-06 10:42

Stangstiv af nedfaldsæbler
Godmorgen tilen ny fornøjelig uge på KANDU
KISSAN

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-11-06 10:47

om

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 13-11-06 11:24

Jamen så saml dog de æbler sammen og læg dem i et spor ud til skoven....

Hvis man i Sverige skulle til at skyde individer, bare fordi de har fået en lille skid på, så ville myndighederne da få nok at lave...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-11-06 13:17

Og hvorfor går elgen ikke bare hen på spritbolaget
Og hvor ved mangorossa fra at der kommer elge i AA ... hmmm
Det er slet ikke så dyrt mere http://www.vinospritbolaget.com/
en svensk krone står vel til 0.80 DKr
En rød Ålborg er sgu 1 kr dyre hos den lokale Sparkøbmand.
Heldige Elg

Citat
Till spritbolaget ränner jag
och bankar på dess port.
Jag vill ha nå't som bränner bra
och gör mig sketfull fort.
Expediten sade: Godda',
hur gammal kan min herre va'?
Har du nå't leg, ditt fula drägg?
Kom hit igen när du fått skägg!

Nej, detta var ju inte bra,
jag ska bli full ikväll.
Då plötsligt en idé fick jag:
De har ju sprit på Shell.
Många flaskor stod där på rad,
så nu kan jag bli full och glad.
Den röda drycken åkte ner...
Nu kan jag inte titta mer.

Sångarstriden 1989

Sæt de autonome på shell , og stem på faderhuset

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-06 13:18

Hende her er sq da heller ikke for kløgtig

http://www.dagbladetonline.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061113/FORSIDE_FAA/111130180/1000

Men som karenD siger, så tag dog og få samlet de æbler sammen, hvor svært kan det være

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-11-06 13:41

Jeg ved ikke, om der er andre, der kan dit link Nordsted1 dear?

Jam, der ér ikke flere æbler efter denne artikel.

Svenskerne har indsamlet dem alle og sat produktionen igang - "Det syder af fusel og bobler af gær........"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-06 14:13

Underligt de svenskere ikke selv har samlet de æbler op for længst, det er jo ingen nyhed, med sprut i ævlerne, det skete da også for Emil fra Lønnebergs "grissepjokket"

Underligt jeg kan da godt læse i det link, men for at du ikke så gå glip af indholdet, kopierer jeg lige artiklen

Kvinde bar rundt på farlige bomber

En modig yngre kvinde bar fredag aften rundt på to chrysantemumbomber i en boligblok i Kokkedal - til politiets store bekymring.

Lagt på nettet: 13. November 2006 06:00

Modig, men også lidt for modig. Sådan lyder det fra Helsingør Politi om en yngre kvinde, der fredag aften klokken 22.18 fandt to chrysantemum-bomber i et skralderum på Egedalsvænge i Kokkedal.
De to bomber lå i en pose, men kvinden havde en mistanke om, at det var chrysantemumbomber, så hun tog posen med op i sin lejlighed og ringede til Helsingør Politi, da hun så de cirka 20 centimeter store kugler.
Chrysantemumbomber er meget usikre, hvis klimaet skifter fra fugt til varme, og derfor er politiet meget forsigtige, når borgere ringer og har fundet den type af fyrværkeri - her den mellemstore slags. Derfor blev hun bedt om at forlade sin lejlighed og desuden banke på hos naboen ovenpå og nedenunder, så de også kunne forlade deres lejligheder, indtil politiet nåede frem.
- De er meget ustabile, og vi rører ikke selv ved dem, de kan stort set ikke tåle andet end at blive skudt op i luften af en fyrværkerimester, forklarer vagthavende ved Helsingør Politi.
Få minutter senere ringede kvinden dog tilbage til politiet og fortalte, at nu havde hun båret dem ned og lagt dem i buskadset uden for boligblokken. Helsingør Politi fik sendt bud efter »rullemarie«, og de afspærrede området i en afstand af 100 meter frem til klokken 00.30 natten til lørdag, hvor arbejdet med at fjerne de to bomber var overstået. Omkring 35 lejligheder lå inden for sikkerhedsafstanden, men politiet valgte ikke at evakuere dem - i stedet blev beboerne bedt om at holde sig væk fra vinduerne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-06 14:19

Citat
men politiet valgte ikke at evakuere dem -
... tjahhhh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-06 14:29

Citat
For et år siden var flere end 60 procent af beboerne af anden etnisk oprindelse end dansk. Et tal der dog skal tages med et vist forbehold, fordi det er opgjort på baggrund af dansk statsborgerskab.
... forklaring i kan tolke som i vil i mit indlæg hvor jeg citerer fra nordsted1´s indlæg - det var lige noget der dukkede op i den forbindelse

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-11-06 14:46

Politiet kan ikke evakuere beboerne, da man ikke evakuerer mennesker med bygninger mv.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-06 14:46

Må da ikke håbe at rensdyr får samme ide, for så er julegaverne i fare!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-11-06 15:21

Jeg fristes til at tro, at det kunne være granatæbler

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-06 15:39

Kom lige til at kigge ud i min have og der ligger faktisk et par nedfaldsæbler! Hvor mange mon der går på en elg? Eller skade?

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 300 point
Dato : 13-11-06 15:46

julegaver hmm !
Det har jeg ikke fået siden at jeg gav min datter denne :
Citat
Kære Datter
Du har jo, i mange år spurgt, 'Findes julemanden' ?
Jeg tænkte, at du nu er gammel nok til at, selv regne det ud.

Der er ca. 2 milliarder børn (personer under 18) på jorden.
Nu skal julemanden jo ikke besøge muslimer, hinduer, jøder eller buddhister.
Så er antallet nede på 15 % eller 378 millioner børn.
Med et gennemsnit på 3.5 børn pr. hjem er der ca. 108 millioner huse at
besøge.

Hvis Julemanden rejser fra øst mod vest, har han pga. jordens forskellige
tidszoner og rotation,
ca.31 timer at klare sit arbejde i. Han skal så besøge 967,7 husstande pr.
sekund.

Det vil altså sige, at for hver hjem med et artigt barn, har julemanden ca.
1/1000 sekund til at:
1.Parkere slæden
2.Springe ud og hoppe ned gennem skorstenen.
3.Fylde sokkerne, og anbringe gaverne under træet.
4.Spise det slik der er lagt frem til ham.
5.Kravle op igen gennem skorstenen.
6.Hoppe op i slæden og fortsætte til det næste hus.

Hvis alle husene, som skal besøges, er jævnt fordelt, er der ca. 1 km.
mellem hvert hus.
Det giver en samlet rejse på ca. 108 millioner km, idet toiletbesøg og
pauser fraregnes.
Det vil sige, at Julemandens slæde flyver ca. 1000 km i sekundet eller 3000
gange lydens hastighed.
Det hurtigste menneskeskabte fartøj er, rumsonden Ulysses, den flyver ca. 50
km i sekundet.
Et rensdyr kan max. løbe 30 km i timen.

På land kan et normalt rensdyr max. trække ca. 200 kg.
Hvis hvert barn får et 1 kg legetøj, skal slæden medtage over 500.000 tons.
Selv hvis at, de specielle flyvende rensdyr kan trække 10 gange denne vægt,
kan opgaven ikke klares med 8 eller 9 rensdyr.
Julemanden ville have brug for 360.000 rensdyr.
Dette vil, sammen med gaverne bringe slædens samlede vægt op på ca. 600.000
tons.

600.000 tons, som flyver med 1000 km i sekundet skaber en enorm
luftmodstand.
Dette ville opvarme rensdyrene på samme måde som en meteor, der kommer ind i
jordens atmosfære.
De to fører-rensdyr ville hver absorbere en energi på 14.300 trilliarder
joule pr. sekund, eller 14.300 trilliarder watt.
De forreste rensdyr ville simpelthen flamme op øjeblikkeligt, og rensdyrene
bagved ville blive udsat først for overlydsbrag
og derefter selv flamme op.
Den samlede rensdyrflok ville være futtet af i løbet af 4,26 tusindedele af
et sekund,
det er ca. når julemanden er nået til det femte hus.

Men det kan i øvrigt være lige meget, for idet julemandens slæde accelererer
fra 0 til 1000 km/s på 1/1000 sekund,
vil alle i slæden blive udsat for en kraft 17.500 gange stærkere end
tyngdekraften.
En julemand på 162.5 kg. (vægten gættet ud fra eksisterende billedmateriale)
ville blive naglet til bagenden af slæden,
med en vægt på ca. 3 millioner kg, hvilket øjeblikkeligt ville knuse hvert
et ben i hans krop
og forvandle ham til en gang splat.

Derfor, min kære datter.
Hvis julemanden nogensinde har eksisteret, er han død nu!

Hilsen din far.

Og hvis det ikke er nok så.
http://natmaden.dk/siger/god-jul/_pic/grav.jpg

Nå nu skal det jo ikke være så trist det hele så hvordan gør rudolf det egentligt
http://natmaden.dk/siger/god-jul/

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-06 15:53

Hvis det er fakta natmaden så benægter jeg fakta! Endnu en grund til at Kandu ikke er for børn!!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-11-06 16:01

jo-joe den er god nok, og finnerne gjorde da også deres.
http://natmaden.dk/siger/god-jul/_pic/santafinland.jpg
Tror de er autonome de finner.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-06 16:06

Godt nok uhyggeligt!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-06 16:22

Minder mig om, da jeg fortalte vores datter at julemanden ikke fandtes, det tog hun meget pænt, men da jeg så også sagde, at der heller ikke fandtes nisser, brød der en sand syndflod løs

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-11-06 16:37

Ak ja de børn

Selv har jeg jo kun et afrikanskt juletræ, men det er nok først klart i januar
(tror at jeg springer billedet over)

Men her er så årets postkort!
Det skal nok helst modtages inden den 31 december, ellers bliver det nok så som så med invitationerne i 2007 ,,, måske der skal nok en vis potion humor til at modtage det.
http://natmaden.dk/siger/god-jul/_pic/god-alt.jpg

Så det var det, nu har jeg ordnet min jul

guednejda jeg har glemt molo .... MOLOOOO DER ER SMALLTALK
http://natmaden.dk/siger/god-jul/_pic/santasorrymolo.jpg

PUHH Så er det snart nytår og jeg har kun 5 kg TNT tilbage!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-11-06 18:26

Jeg så alså julemanden kysse mor!

I går aftes, i den mørke gang!

Så kom ikke hæær!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-11-06 21:25

Kode
Jeg så alså julemanden kysse mor!

DET ER HAM DER FORBYDER MIG AT PILLE NÆSE !
Gambrinus (5½ år)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-11-06 22:46

Ja ja, lille Gambrinus - det var de gode gamle dage.....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-11-06 22:50

Næææææ..... Er du der Camillasmoster ?
Mit livs lys.... Mit hjertes pamjulefis........
Har du fortalt de andre, at du var på besøg her og at lynet slog ned ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-11-06 23:04

som var ude at køre i Den Røde Baronesse, jow jow, og vi nær var blevet beamet op af en flyvende sovsekande...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-06 23:14

Gambrinus og Camillasmosterhanneglad..... Hvor ville jeg ønske det var/er rigtigt, det ville da være den bedste nyhed nogen sinde

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-11-06 23:17

Du er bare misundelig, fordi du ikke har været ude at køre i Den Røde Baronesse.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-06 23:23

Øv.. afsløret tja så må jeg jo nøjes med en urbangrey (eller hvordan det nu staves) Hyundai

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-11-06 01:11

Kyniske mennesker findes altid! Julenatmaden eksister skam! And you better believe it!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-11-06 01:12

Den røde baronesse! My ass!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-11-06 03:39

Hva' mener du, tedd?

Det er sq rigtigt!

Så så, Nordsted1 - take it easy!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-11-06 04:10

Jeg er bare misundelig på en Alpha, Hanne

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-11-06 04:28

Jeg tror ikke på den røde baronesse, det er sg'u nok en autonom baronisse,
Sikkert sådan en der laver huller i ozonlaget.
Men jeg godtager at julenatmaden er det bedste

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-11-06 08:31

Det skal du ikke være ked af, tedd - hun har hul i r.... undskyld Gambrinus
Ku' ikk' la' vær'...

Måske dét var redningen fra at blive beamet op af sovsekanden...

Næh nej, Baronessen er go' nok... Hun har ikke selv indtaget garagen....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-06 08:49

Var det muligt, lige at få en forklaring på den sovsekande, kæden knækker sq her

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-11-06 10:23

Det tordnede og lynede, da jeg blev kørt hjem til min veninde efter en hyggelig eftermiddag i kommandorummet hos Gambrinus.

Der kom et kæmpe siksaklyn - det startede med et vældigt lys lige over baronessen, og så det flotte siksaklyn.

Lyset over baronessen fik mig til at tænke på "a flying saucer", altså en flyvende sovsekande/tallerken. That's all...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-06 12:15

Camillasmoster øv øv, var det bare din livlige fantasi, jeg havde håbet på en virkelig interessant historie

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-11-06 12:40

- dér satte vi lige gang i Nordsted1's fantasi - tænkte jeg det ikke nok.......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-06 12:44

Camillasmoster, jeg kunne ikke med min vildeste fantasi finde ud af det med en sovsekande
det havde altså været mere interessant hvis det havde været noget med en romance, men der kunne jeg altså heller ikke få en sovsekande til at passe ind, men hvem ved med jer Jyder, i ka
vel finde på hva som helst

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-11-06 15:30

Ja, jeg var jo godt klar over det med romancer og dig....

For dén sags skyld alle, jeg kender...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-11-06 21:19
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-11-06 22:31

Øhh molo?

Ville du sige noget?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-06 22:42

Han sku trække maven ind, det ville klæ' ham ikke sandt mosterhanneglad??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-11-06 22:44

Øh forestiller du en Elg eller dum eller noget helt tredje, Molo?

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 14-11-06 22:53

Hjææælp - Rumvæsnet fra sovsekanden...!!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-11-06 23:15

Jow, du er ikke til at kende med pels på, dear molo....

Nå, så det var dig, der spøgte på himlen i lørdags.

Gambrinus, Gambrinus, det var molo, der forsøgte at beame os op, lige før lynet slog ned lige for næsen af os...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-11-06 12:35

Ramma damma ding dong ...I am the japanese sandmand

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-11-06 12:44

Molo - sig mig, hvad har du røget?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-11-06 13:02

3 dage uden i-net forbindelse og plaget af en 'mystisk' sygdom gør underlige ting ved folk

...jeg skal liiiige i omdrejninger og finde mit eget jeg igen

Jeg har været til generalforsamling i andelsboligforeningen og blev 200.000 kr. rigere på 2 timer

...men så må vi altså heller ikke længere ryge i vaskerummet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-11-06 13:12

Behøver jeg at sige; at jeg var den eneste som stemte imod rygepolitiken i ejendommen?

Jeg mener argumentet var: Vi skal ned for at få vort tøj rent ikke for at få det til at lugte af tobak.

PJAT...! Ved rygning i vaskekælder (..kun aktuelt vinter, hvor man ikke gider gå ud i regn, slud og frost), åbner man selvfølgelig et vindue under 'pulseringen'. Når næste individ skal ned at vaske er der luftet ud. Skulle dette ikke være tilfældet? Går der jo 1 time før man tager tøjet ud af vaskemaskinen og har dermed alle chancer for at have fjernet evt. generende røglugt før den kommer i kontakt med det rene tøj.

Hva' bli'r det næste? Forbud mod rygning i gården (..om sommeren tørrer folk deres tøj dér og børnene leger i sandkassen). Forbud mod rygning på trappen? På matriklen? I lejlighederne? (..medmindre det foregår for lukkede vinduer?)

Nå, men jeg kan nu godt leve med forbudet. Jeg snupper bare en skrå

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-11-06 13:23

Så forstår jeg, hvorfor du ikke kan få pigerne til at kysse!!!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-11-06 13:29

Camillasfoster -> Næeh... men nu vil de ha' mig for pengenes skyld

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 15-11-06 14:03

Citat
Næeh... men nu vil de ha' mig for pengenes skyld

Nåh, men så er det da godt, at du er ung nok til at nyde godt af det...det må være sådan lidt øffern at være en 90-årig mangemillionær og så ikke have nogen glæde af de mange damer...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-11-06 15:07

Ja, for da kan molo ikke huske, hvorfor han altid ville kysse i sine yngre dage

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-11-06 17:04
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-11-06 17:06

Øeh... jeg sku' bar' li' find' d' på Google først.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-11-06 17:31

Gem billedet til du bliver 90 år......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-06 17:34

Billedet OG en tekst der fortæller hva' det går ud på

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-11-06 18:48

Brugsanvisning/vildledning

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-06 18:51

Nååå en brugsforvirring

Godkendelse af svar
Fra : tedd

Dato : 16-11-06 15:59

Nå nu kan der vist ikke koges mere suppe her? Tak for svaret natmaden. Selv om jeg ikke tror på dig! Altså natmaden