/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mit DVD/CD drev åbner ikke CD'
Fra : Mariam_999
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 12-11-06 19:49

Jeg er sur.

jeg har fået ny bærbar. En toshiba. Men nu allerede efter to uger kan jeg ikke komme ind på CD-drevet. Det virkede fint i starten.
Men når jeg nu lægger en CD i viser den at den arbejder med cd'en. Men i denne computer viser den ikke at der er noget i CD-drevet. jeg kan trykke på E:drevet men NOTHING happens. den siger indsæt en disk i drev E: som om der ikke er noget på.
Det er sådan et CD/DVD-ram drev.

PLease hjælp.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-11-06 19:58

Prøv lige at kigge i
Start - højreklik Denne Computer - Egenskaber - Hardware - Enhedshåndtering. Se efter om der er nogle gule spørgsmålstegn. Hvis der er det så er det galt med en driver til enheden. Installer driveren ifgen ved hjælp af din driver cd der fulgte med laptoppen

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 12-11-06 20:00

har kigget i enhedshåndteringen. Der er der ikke noget galt. Heller ikke med driverne. For den siger jeg ikke har installeret nogle nye.

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 12-11-06 20:35

Any help??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-11-06 22:20

Så prøv at kigge her:
http://tips.bsjh.dk/
Diskhåndtering
Kan du se dit drev og hvad viser det .

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 12-11-06 23:00

Tjekker siden. OG ja jeg kan sagtens se mit drev. Men der er bare normalt og forbliver uændret selv om jeg lægger CD i. og jeg har prøvet med forskellige typer af cd'er

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 12-11-06 23:02

OK inde på diskhåndtering kan jeg kun se mine harddisk's. Mit CD drev er ikke til at se. prøver at se lidt på det..

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 12-11-06 23:09

Nu kiggede jeg lige efter en ekstra gang, mine CD-drev står under det der hedder Disk 0. Her står Cd-rom 1
DVD (E:)

Intet Medie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-06 00:49

Du bytter den bare!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-11-06 04:13

Ja få den byttet, selv om du får løst problemet, så kan du risikere at det dukker op igen senere,
og så er det sværere at få butikken til at gøre noget ved det !
Kontakt i det mindste butikken og hør hvad de foreslår !

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 13-11-06 12:08

Ja det er jo en løsning. hmm..

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-11-06 12:54

Ja og en god en.
Det kunne være dit cd-drev der er itu, måske det man kalder en mandagsudgave.

og dog , hvis du kan se det i enhedshåndtering, kan du så også se det i stifinder,
eller ved at dobbeltklikke på 'Denne komputer' ?

var komputeren helt ny og nyinstaleret da du fik den ?

Fulgte der nogen cd'er med(hjælper ikke meget hvis drevet ikke virker) ?

Hvilken model er det helt præcist ?

mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-11-06 12:59

Øh ! Ser at du har givet svaret på det meste

Det kunne være læsehovedet i cd/dvd'en der ikke virker, det kræver altså kontakt til butikken !

Men hvilken model er det helt præcist ?

En søgning på nettet kunne måske give at andre har haft et ligende problem !

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 13-11-06 13:01

ja der var cd'er med. og jeg har også prøvet med en systemgendannelse. det hjælper heller ikke.

bærbaren er en toshiba, Øh jeg kan ikke lige med det samme fortælle hvilken model det er.

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 13-11-06 13:05

det er en satelite A-100 163

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-11-06 13:17

Citat
jeg har fået ny bærbar. En toshiba. Men nu allerede efter to uger kan jeg ikke komme ind på CD-drevet. Det virkede fint i starten.

...........................Retur med dyret.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-11-06 13:43

Fandt ikke rigtigt noget andet end butikker der sælger satelite A-100 163.

Ja kontakt butikken !

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-11-06 13:53

Jeg har set et stik på en Compaq som havde løsnet sig fra drevet.............men ikke noget du bør kigge på.

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 13-11-06 16:19

hvis drevet havde løsnet sig ville man vel kunne se at der var noget galt i enhedshåndteringen.

drevet kan godt læse at der er en cd, for den arbejder når der sættes en cd i. Men jeg kan ikke komme ind på den.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-11-06 16:26

Har du diskettedrev på den comp.

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 13-11-06 21:59

NEJ intet diskettedrev

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-11-06 22:05

Den er altså alt for ny til at reparere på -------------det bør være en sag for dem du har købt den af.