/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Forslag til pc til min bror...
Fra : Currant
Vist : 418 gange
24 point
Dato : 09-11-06 21:27

Hejsa...

Min bror var den ulykkelige nye ejer af et nyt spil - ihvertfald da det viste sig at den ikk ville installeres fordi computeren ikk var stor nok... Det er os ved at være en gammel maskine... Men tastatur, mus og skærm er helt fine... Så jeg ville lige høre om nogen har et godt forslag til en computer til ham... Den ska jo bruges til spil og hva en fyr i konfirmations-alderen ellers bruger en computer til... Han har desværre ikk andet end lige på den anden side af 3000 kr...

Med venlig hilsen Michael

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 09-11-06 21:50

Jeg har ikke et decideret bud, men nedenstående butikker plejer at have nogle rimelige priser.

http://fcomputer.dk/?show=menu&menuid=408
http://www.bj-trading.dk/menu.asp
http://primetech.dk/shop/

Venlig hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-06 03:02

Medmindre du vil købe brugt får du desværre ikke meget spilpc for 3000 kr!

Men der burde være gode chancer for at købe en god lettere brugt spilPC lige nu fordi Intel er kommet med deres nye core2 duo cpu, og mange derfor vælger at købe ny pc!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-11-06 03:28

Hvis hans elektronhjerne ellers er bestykket med det, han har brug for
(Harddisk, CD/DVD drev, CD/DVD brænder etc.)
kan en opgradering snildt lade sig gøre indenfor de 3000 Spir.

Et hurtigt kik på :
http://www.edbpriser.dk

CPU : AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz / 128 KB L1 Cache kr. 408
RAM : 2 * Elixir 512 MB (512 MB) / DDR SDRAM / PC3200CL3 kr. 728
Bundkort : ASRock 939SLI-eSATA2 kr. 480
Grafikkort : Sapphire RADEON X550 kr.392
PSU : Thermaltake TR2 W0101 550 Watt kr. 544
Ialt : ca. 2600 kr. + forsendelse.

Så kan der senere købes til og udvides.
Meeennnn....... så skal du jo også selv ha' den klyttet sammen eller kende en der ka'.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Currant

Dato : 10-11-06 05:13

Det ser da meget fint ud med den der... Men passer det så i kabinnettet han har?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-11-06 06:12

Hvis det er et ATX kabinet, han har, så gør det.
Du skal ikke gå lige efter min indkøbsliste.
Som sagt tog jeg kun et kort kik på www.edbpriser.dk
Der skal lige lidt mere research til for at få det rigtige til pengene.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-11-06 06:17

Ellers er et kabinet ikke det, der vælter læsset, hvis det ikke skal være alt for fancy.
Regn dog med at du får brug for en ordentlig PSU til de nye CPU'er og grafikkort.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-11-06 11:55

Ups....
I mit regnestykke mangler der lige en mølle til den der CPU.
Men den fås sikkert som "AMD Processor in a Box".
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-06 13:15

Du skal nok osse regne med at købe et kraftigere grafikkort! f.eks http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=239920 hvis du skal køre spil i en rimelig opløsning!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-11-06 13:22

Enig Tedd
Men det vigtigste er et ordentligt bundkort og PSU.
Så er man ikke låst, men kan udvide efterhånden, som man får råd til det.
Gambrinus