/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Intel 845GE vs SiS651 ??
Fra : janus141
Vist : 472 gange
200 point
Dato : 03-01-03 18:21

Hvad kan jeg som almindelig dødelig bruge Hyper Threading support til (845GE)?
Kan den teoretiske hastighed i ata133 overhovedet opnåes med en IDE hd (SiS651 ata133, 845GE ata100)?
Hvad er spec'sne på "performance 256-bit 3D engine" (845GE) ?
Hvad er spec'sne på det, som SiS651 tilbyder ?

Nogen forskel på, hvor hurtig en CPU de kan understøtte?

Hvis prisforskellen er 4-500 spir, hvad ville I så vælge?

Venlig hilsen Janus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-03 19:40

<------------------------->
> Hvad kan jeg som almindelig dødelig bruge Hyper Threading support til
<-------------------------->
Din pc bliver meget bedre multitaskning, ( måske lige så god som en dual )
men bemærk det kun er P4 over 3 GH. som under støtter Hyper Threading

<---------------------->
> Kan den teoretiske hastighed i ata133 overhovedet opnåes med en IDE hd
> (SiS651 ata133, 845GE ata100)?
<---------------------->
Tror det næppe Ide 66 er jo knap nok udnyttet i dag.

<---------------->
> Hvis prisforskellen er 4-500 spir, hvad ville I så vælge?
<---------------->
Altid Intel chipset til P4

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 03-01-03 20:43

Hej Janus,

jeg ville vælge enten en med Intel Chipset eller VIA Chipset... jeg ville i første omgang holde mig langt fra SiS Chipset hvis jeg har råd til det... jeg har godt nok hørt rygter om at de har forbedret sig lidt... men føler stadigvæk ikke de er på højde med Intel eller VIA...

hvorimod hvis det bare er en billig computer du ønsker, og ikke har noget imod at bøvle lidt med den, så ka' jeg da godt foreslå dig at vælge en med SiS Chipset... personligt vil jeg som sagt hellere vælge enten en med Intel eller VIA Chipset...

problemet med SiS har bl.a. og været manglende certificeringer fra Microsoft mht. til nogle af deres bundkort samt Grafik og lydkort... plus de har været ekstremt dårlige IDE kontrollere... men de sku' være blevet noget bedre, så om det måske er gået hen og blevet godt chipset ved jeg ikke... jeg holder mig som sagt langt væk fra deres Chipset af flere årsager...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : janus141

Dato : 03-01-03 20:54

Ok, indtil videre tak for Jeres kommentarer.
Men der er jo også lige det med grafikdelen. Er der nogen der har noget viden liggende på dette område ?

Vh Janus

Kommentar
Fra : janus141

Dato : 03-01-03 20:54

Ok, indtil videre tak for Jeres kommentarer.
Men der er jo også lige det med grafikdelen. Er der nogen der har noget viden liggende på dette område ?

Vh Janus

Kommentar
Fra : janus141

Dato : 03-01-03 20:54

Ok, indtil videre tak for Jeres kommentarer.
Men der er jo også lige det med grafikdelen. Er der nogen der har noget viden liggende på dette område ?

Vh Janus