/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Billedstørrelse til E-mail.
Fra : dior
Vist : 977 gange
50 point
Dato : 08-11-06 22:20

HejEr her mon en venlig sjæl der kan fortælle hvilken størrelse et foto skal have,når det skal sendes på E-mail?Det skal ikke være for småt,men må samtidig jo heller ikke fylde for meget..Mit digitalcamera er et Nikon Coolpix 3100.Før var det ikke nødvendigt at resize det.Da kunne jeg bare sende billedet med det samme.Jeg véd ikke hvorfor jeg lige pludselig skal ændre størrelsen.Ét af mine foretrukne billedredigeringsprogrammer er Digital Photo Librarian Image Editor.Hvis her er nogle der kan skære det ud i pap for mig,vil jeg blive mægtig gladBillederne jeg har overført til pc'en fylder i øjeblikket ca. 558 KB.Jeg har prøvet at resize dem til 400x300,men det er alt for små billeder efter min mening.Den der giver den første og mest logiske forklaring,får de point jeg har ofretHusk lige på jeg ikke er god til tekniske pc udtryk,og slet ikke på engelsk
Venter spændt.

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 60 point
Dato : 08-11-06 22:30

Billederne kan sagtens være "store" i fysisk størrelse når du optimerer dem til email.
Mens uanset hvor store eller små dine billeder bliver efter du har optimeret dem, så er og bliver det et faktum at de data du "piller ud af" dem IKKE kan genskabes hos modtageren.

5oo kb er ikke "voldsomt" til email nu om dage hvor langt de fleste har bredbånd og stor lagerkapacitet i deres mailprogram.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-11-06 22:34

Hej Palle.Jeg kan ikke sende den billedstørrelse(500 KB) fra min Yahoo mail.Har du nogen anelse om,hvor meget de højst må fylde,så de kan sendes?

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 08-11-06 22:37

Jeg giver pallenoc helt ret.

Mange er så forhippet på at billeder i mails ikke må fylde noget.

Det er vist et gammelt vedhæng fra dengang vi brugte et 28.8 modem.

Så har du bare et par enkelte billeder på 500 kb så fyr dem dog afsted som de er.

Der hvor man måske lige skal passe på, er hvis man skal sende rigtigt mange billeder.
Modtagerens mailboks skal også lige kunne rumme alle billederne.

Kort sagt - send billederne som de er.

Mvh René
www.xfoto.dk

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-11-06 22:41

Hej René.Jeg tror godt jeg kan sende dem fra min "alm." mailadresse.Men problemet er,at jeg ikke kan sende dem fra min Yahoo mail..Egentlig er jeg ligeglad med,hvor meget de fylder,problemet er bare,at det ikke kan lade sig gøre fra Yahoo.Men måske er der problemer i øjeblikket.Det kan måske være grunden..

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 08-11-06 22:44

Hej Dior.

Ok - det er en problemstilling jeg ikke kender så meget til.
Jeg ved slet ikke noget om Yahoo.mail - så der kan jeg desværre ikke hjælpe.

Fortsat god aften

Mvh René

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-11-06 22:46

Hej igen René.Prøvede lige at sende til min "normale" mailadresse,og det kunne sagtens lade sig gøreSå kan være der er problemer med Yahoo..Tak for din hjælp.
Også en fortsat god aften til dig
Hej fra dior.

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 08-11-06 22:51

Tak for svaret pallenoc.Er glad for din hjælp!Håber både du og René er her en anden gang,når noget driller med fotDet er bestemt ikke sidste gang jeg har et spørgsmål herinde!Jeg er meget videbegærlig hvad foto angårMange hilsener og tak til jer begge fra dior,også en hygsom aften til dig.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-11-06 22:53

Driller med foto...skulle der stå

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-11-06 22:57

Lurer lidt på din hjemmeside,RenéSå kan du jo også lure lidt på min,hvis du er vild med katte

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 08-11-06 23:00

Ok - Dior - du er velkommen.

Men jeg er mere til hunde end katte.

Men vil da gerne kigge forbi din hjemmeside......... men kunne du lige stikke mig en adresse

du kan hilse på mine hunde på www.futte.kure.dk

Mvh René

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-11-06 23:06

Hovsa..Glemte da lige at skrive min hjemmeside adresse:
www.hotte.k-nettet.dk:-)
Jeg har skrevet en hilsen på din hjemmeside.Det gik lidt stærkt,men håber du fik den??