/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Død maskine!!!
Fra : kylle
Vist : 430 gange
100 point
Dato : 03-01-03 15:24

Min computer er helt død. blæseren starter når der bilver trykket på "tænd knappen", men så sker der heller ikke mere Jeg har prøvet at afmontere ram også starte den, og den siger ingen dut dut..... skal den ikke det???

Er mit bundkort gået?
Er min prosesser stadig ok?
Og hvordan kontrollere jeg den??

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 03-01-03 15:52

Prøv at afm. dit grafikkort og monterer det igen!!

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 03-01-03 16:27

Jeg er sikker på at det er harddisken eller strømforsyningen der er "Fucked"....

Har selv prøvet det samme... der var det harddisken der var brandt af...

Hvis du har mulighed for at låne en harddisk af en af dinne venner eller lign. så vil jeg andbefalde det...
så kan du ihvf. få afgjort om det er din harddisk, som det lyder som om at det er......

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 03-01-03 16:29

ps. alt andet er ok hvis det er harddisken eller strømforsyningen

Mvh. dr_scooter

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 03-01-03 17:06

Tror ik' det er HDD, i det tilfælde kommer der en oplysning (kan ikke finde HDD... eller lignende), måske kan det kan være strømforsyning men (desværre) nok mobo eller CPU når ikke der kommer eet beeb = POST (Power On Selv Test), prøv at kontrollere alle (ALLE) dine kabel forbindelser og dine kort/ram om de sidder korrekt! Har du åbnet PCen kan selv et lille strejf ødelægge en (måske) allerede lidt ustabil forbindelse.

Kommentar
Fra : kylle

Dato : 04-01-03 13:15

lillemig, jeg tror du inde på noget af det rigtige! Jeg har prøvet at afmontere grafikkortet, uden held. og jeg har haft prosesseren af og på igen, men også uden hjælp. min HDD er ok da jeg har prøvet den i en anden pcèr!
Hvis min strømforsyning skulle værer stået af, så kan den vel heller ikke tænde blæsere og leddioder????
Den laver både 5v og 12v på de pågældende ledninger!

DET SER SORT UD, IKKE SANDT???

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 04-01-03 14:06

Du har et dødt bundkort,
Sry OW

Accepteret svar
Fra : lillemig

Modtaget 100 point
Dato : 04-01-03 22:45

Jeg må desværre (også) erkende det ser sort ud, efter det du har afprøvet :c

Godkendelse af svar
Fra : kylle

Dato : 05-01-03 12:26

Tak for svaret lillemig. ØV ØV ØV også lige her efter jul. Hvor er det bedst at købe et nyt bundkort????

Tak for hjælpen!