/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
alkohol og biler
Fra : CCjunior
Vist : 1164 gange
10 point
Dato : 01-11-06 21:40

Vi sad nogen stykker og snakkede om lovgivningen.
I DK er det tilladt at køre med en lille bagskid... men er det tilladt at side med en åben øl mellem benene når man er chaufør ? altså drikke alkohol mens man fører bil ?

Junior

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-11-06 21:47

Håber på INTET PISPUNKT, du lige strefjer en skide EU idiot, så er du sgu på den.
Tager dit NUMMER og alt andet.
Hader mennesker og andet godtfolk, der tror en EU er blevet til en kanllert på VEJEN, og ikke behøver at overholde reglerne.
Hvorfor i alverden spærger du herinde, en BAJER = MOBILOS, håber det nliver straffet på samme §

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-11-06 21:49

Om su har BAGHYLER PÅ------------ gør det bare VÆRRE, men knald dog en CYKLIST.
Du får ingen NÅDE HERFRA, straffen er ALT FOR LILLE.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-11-06 21:53

hmm..tror du tar for mange svampe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-06 21:55

Det er da ikke tilladt at køre med en "bagskid på"

http://www.sikkertrafik.dk/2eeb3e80

Dumt spørgsmål du stiller, enhver der har kørekort ved det.

Men det har du og dine venner måske ikke (kørekort)

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-11-06 21:57

Skide tastatur, UK Xp pro- oversat til DK - Tastaturet er ikke at finde, så INDLÆRING.

Bortset fra det, så har man set så MEGET, der kan GÅ galt, NÅR ALT GÅR - OG SÅ GÅR ALT MEGET
mere galt, end du kan tænke, siger ikke jeg kører sprut, MEN, bare det at du spørger er for mig = FOR MEGET, da det er ulovligt, og intet andet.

Og så tag lige og pas på de små og bløde trafikanter, istedet fior at tale/ drikke på samme tid, tag en AF LOVENS, HVILETIDSPAUSER, eller kører du med MØGDYR.
De har også ret til VAND og liv - til de når FREM.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-11-06 22:03

Citat
hmm..tror du tar for mange svampe

FUCK andre ------- den lille MUS jeg kan finde på at køre ned, hvis jeg lægger mig ud med en MUS, det er PÅ intet tidspunkt LOVLIGT

Men ser du, min kat æder SGU dem du MULIGVIS nedlægger med en - hvad kaldte du din brandert, muligvis, jeg drømmer om dem, men hellere det, end KØRE/ TALE + kørsel + SKATTEN OP.
hVIS DU ER S DUM AT SPØRGE, FÅR DU SVAR IGEN.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-11-06 22:04

Nu skal jeg da ikke spille klog, men så vidt jeg ved må man kører med en promille på 0,5, så pak lige de smarte bemærkninger sammen.
Der er forskel på at drikke en øl, og køre spiritus kørsel.

Spørsmålet har nu engang ikke noget at gøre med en latterlige scooter.. så hvad fanden er det lige du snakker om ?
og at sammenligne det med at snakke i mobil? hvad skete der lige? så må man altså heller ikke drikke vand ? tænde radioen ? skifte cd ? hilse på vennerne ? ( wolla ) hvad med alle rygerne ?

ej den holdt jo ikke..
Nogen der har et svar på spørgsmålet ?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-11-06 22:05

[CITATPÅ intet tidspunkt LOVLIGT ][/CITAT]
ULOVLIGT,,,,,,FOR FANDEN da, skide tastatur.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-11-06 22:06

Citat
:-D

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-11-06 22:09

god bevisførelse..du skulle ha været advokat..

fordi du syntes det, er det ikke rigtigt..
beviser tak

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-11-06 22:10

http://www.sikkertrafik.dk/2eeb3e80
Undskyld Ans
Der står faktisk ikke noget om, om det er tilladt at sidde med en åben øl mellem benene.
Og er bagskiden under 0,5 0/00 er det vel også "lovligt".
At ingen af delene er særligt smart, kan vi kun være enige om.
Gambrinus
Så vidt jeg ved smækker hammeren temmeligt hårdt,
hvis man kører galt med selv en lille promille under 0.5 0/00.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-11-06 22:14

UPS
Citat
Nu skal jeg da ikke spille klog, men så vidt jeg ved må man kører med en promille på 0,5, så pak lige de smarte bemærkninger sammen.
Der er forskel på at drikke en øl, og køre spiritus kørsel.

Skiderikken var sgu VÅGEN, ved du hvad, jeg er TOTAL LIGEGLAD, men stor du hvor jeg kommer, så smed jeg dig / nøgler i en Å / SØ, og håbede på du ikke kunne svømme.

En bagsmækker på 0.5% FØJ

Men dit lille PROBLEM, men der er offentligte retsale i DK, så skal du straffes, kommer det ikke mig ved, det må være dem du kommer for NÆR.

Om jeg kører EU, håber SGU jeg kan finde en skiderik som dig, du er da TOTAL LIGE GLAD.

Eller´s ville du vel have taget en EKSTRA dag, med din egen FAMILIE

JO, jeg har det særdeles fodt med mig SELV, HAR du.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-11-06 22:20

Gambrinus

Tager tid at skrive sig til en sandhed, der ikke vil HOREs
Men PRØV AT BLÆSE I, tror du har prøvet det før, da du spørger igen.

Hvad kostede sidste bøde/ eller var der mennesker med i dine SVAMPE

UHA,
Har aldrig mistet et kørekort, ej heller dumpet til en skide køre/ teori prøve,
og kunne til heller ikke tænke mig at MISTE det lige så LET.

Men din SAG,

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-11-06 22:24

Gambrinus - jeg ved godt at den smækker hårdt. men vi kom til at snakke om det lovlige i det. Jeg har altid hørt at det var ulovligt, men kan ikke bevise det.
At spiritus kørsel generelt er ulovligt, er jo ikke så svært at regne ud.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-11-06 22:27

Disken..du er hermed blokket.. du svarer ikke på spørgsmålet. er ikke engang tæt på. Skriver uden sammenhæng og er temmelig uforståelig.

Citat
Men ser du, min kat æder SGU dem du MULIGVIS nedlægger med en - hvad kaldte du din brandert, muligvis, jeg drømmer om dem, men hellere det, end KØRE/ TALE + kørsel + SKATTEN OP.
hVIS DU ER S DUM AT SPØRGE, FÅR DU SVAR IGEN.

gidder ikke høre flerer tåbelige indlæg fra din side...
Du er det svageste led...farvel

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-11-06 22:27

Har til dags dato, samlige kørekort, DER SKAL STÅ PÅ ET FØREBEVIS, uden sidevogn.
Har flere diplomer eller hvad fanden det kaldes, må også køre SÆTTEVOGN, med politi beskyttelse.
Men har ikke haft brug for skidtet, da der ikke er nogen, der vil have en Chaufør, der ikker pjækker, eller på anden måde laver ulykker.
Hvilket gjorde, at jeg ikke kunne få et arbejde HOS 98124800 / og andre, men tag dig sammen, mig skal du sgu ikke lytte til.
Men at spørge her, er da totalt -----SVAMPET.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-06 22:29

Jeg tror ikke politiet vil se på det med blide øjne hvis du blev standset og lugtede af alkohol samtidig med at du havde en øl mellem benene og var føreren af bilen.

Men der står ikke at det er ulovligt, men det kan blive strafbart afhængigt af den promille som politiet kan måle.

Tjek din promille her

http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?a=4256&beer=1&lbeer=0&sbeer=0&gwine=0&bwine=0&gliquer=0&bliquer=0&hour=8&minut=0&hournow=9&minutnow=0&weight=55&gender=1&d=574&calcbutton.x=26&calcbutton.y=12

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-06 22:31
Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-06 22:50

Jeg tror nu heller ikke at politiet ville lade "dig" fortsætte med kørslen.

Kommentar
Fra : Bettina78

Dato : 01-11-06 22:51

Hey CCJunior
Så vidt jeg har lært og ved må man gerne sidde med en øl imellem benene og drikke den når man kører...det kunne jo lige så vel have været en sodavand eller andet drikkelse...Man bliver jo ikke beruset af en øl....
Og der er heller ikke love imod om man må skifte cd, vinke, klø sig i nakken eller andre ting og sager når man kører....ansvarligheden af disse ting kan selfølgelig diskuteres, men det er jo ikke det du spørger om.... Jeg synes EDDERMAME der bliver kørt en meget meget grim tone over for CCJunior her pga. hans spørgsmål...føj da...Hvis ikke i har et normalt/fornuftigt svar at bidrage med, så lad dog være!!!!

Mvh. Bettina

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-11-06 23:47

Der står ingen steder, at man ikke må drikke en øl under kørslen...såfremt altså, at denne ikke er skyld i, at man ikke kan betjene køretøjet på betryggende vis og den tilladte promille ikke overskrides, og man ikke klodser i det og er skyld i uheld.

Men, at blive stoppet, vil helt sikkert medføre en spiritustest, og en stor moralsk løftet pegefinger om det uhensigtsmæssige i at nyde alkoholiske drikke under kørslen.

Og husk så, at ganske vist er det tilladt at køre med en promille på op til 0,5, medmindre altså at der sker noget, for så falder hammeren for spritkørsel, om så promillen kun er på 0.2

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-11-06 23:56

Tjah! Mindst 2 løsninger!

1. Enten sætter man alkoholgrænsen ned til 0.

eller

2. Man instalerer kopholdere i alle biler og opkræver 180 % i afgift!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-11-06 00:13

Det er lovligt at køre med sin sunde fornuft og viden, og en promile under o,5

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 02-11-06 00:53

hold da op en skæg debat,,,,,,,,, gad vide om junior og disken ikke bryder sig om hinanden. eller????? vh lianes.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-06 09:12

Det er lovligt at drikke øl medens man fører bil eller andet køretøj, sålænge man kan føre det forsvarligt og ikke er alkoholpåvirket.

Altså et 'fortolknings' spørgsmål ,som i hvert enkelt tilfælde skal afgøres af den lokale politimesters håndhævelse af politivedtægten ( http://www.informationsportalen.dk/artikelarkiv/artikler/art1588.htm ) ... i tvivlstilfælde kan spørgsmålet afgøres af en dommer ved domstolen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 02-11-06 12:57

Ans jeg er helt vild med dit link http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=574&a=4256

Mand , 112kg , indtaget 200 almindelige øl =

Du har lige nu en promille på 31,38

Du har drukket i alt 200 genstande.
Dem vil du forbrænde på i alt 240 time(r) og 0 minut(ter)
Du vil være i stand til at køre bil kl. 20:11 om 9 dage, hvor din promille vil være under 0.5 promille

kl. 0:00 om 10 dage er du helt alkoholfri

Ja man skal vist lige tænke sig om, resultatet er vejledene,
man drikker jo hverken 1 eller 200 øl på 0 sekund.
En vigtig faktor mangler, det er tiden det tager at drikke eks. 200 øl.
Altså hvis der skal være fart på så tvivler jeg på at det bliver mere end 3 i timen.
Det vil altså så tage 200/3 ~ 67 timer = 2 dage og 19 timer uden pause.

At sidde med en flaske mellem benene under kørsel er ,, vist ikke sund fornuft.
At drikke en øl under kørsel, vil nok virke provokerende,
men kan vel ikke være anderledes end at drikke den inden !
Den der absolut vil, kunne vel også sidde med andet , fyldt på en sodavandsflaske,
virke mindre provokerende, og samtidig være til mere fare !

I det indkøbscenter her hvor jeg bor, må man ikke indtage øl og spiritus,
2 emsige betjente ville en gang give mig en bøde for at indtage en Faxe juice(da de var på ølflasker)
Det var altså flasken der provokerede dem , og ikke indholdet !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-06 13:36

natmaden -> Korrekt !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 02-11-06 17:28

Nåeæhh molokyle jeg er altså kommet ned på 110.4kg

Det kan undre mig at får man taget kørekortet , så kan man være togføre , pilot , skibsføre.
Som togføre med alkohol i blodet , sker der fra DSB's side en fyrring og en politianmeldelse,
hvad politiet derefter foretager sig er jeg ikke klar over.
Piloter skal have nul o/oo alkohol i blodet 24 timer før en tur, men kan sagtens have fået frataget kørekortet for spritkørsel(til fare for sig selv og andre),
Togføre og piloter testes ved sjældne stikprøver,,,
Forestiller mig at det må være sjældent at piloten sidder med coktailglasset ud af cokpitvinduet,
mens han venter på at passagerene går om bord, selv hvis det var fyldt med juice,
ville det nok virke dæmpende på en dejlig feriestart
God tur til Mallaga