/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
en strømtyv...
Fra : jumbovorre
Vist : 378 gange
36 point
Dato : 02-01-03 22:01

Jeg har bygget en gammel computer op, men jeg kom til at kortslutte strømforsyningen... Jeg har nu udskiftet den med en anden - fra en gammel gammel gammel computer - og så kører det igen, men der mangler et par strømstik, som skal bruges til en hardisk og et cd-drev....

Hvor kan jeg finde sådan en strømtyv...

Steffen

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 02-01-03 22:04

og kan der blive problemer med at trække maskinen med de ekstra dele.....

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 02-01-03 23:25

Ligegyldigt hvad du gør så lad være med at overdrive tilslutningerne. Hvis en strømforsyning har få tilslutninger så er den ofte kun forudset til
færre tilsluttede enheder.
En PSer bør kunne tåle minimum 200 watt samlet belastning.
Skal den trække et ny bundkort med en processor => 1000 meg så er minimum 300 watt et must.
Forøvrigt er en PSer i dag udrustet med polyswitch sikringer som automatiskt afbryder forsyningen når max power overskrides.
Polyswitchen åbner ved overbelastning grundet opvarmning (høj modstandsværdi) og forbliver i denne tilstand indtil PSen er blevet totalt afbrudt fra netspændingen og vender således først tilbage til sin normal tilstand når den er blevet kølet ned i et længere tidrum, 5 til 15 minutter.
OW

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 03-01-03 00:12

Hej Uffe29
ok, tak for svaret med hvor jeg kan købe et kabel...

Hej oldwiking
Ang. PSU'en.... Det er en gammel (vistnok 240w) der skal drive en 200 mhz amd2 k-6, gammel disk, scsi kort og endnu en gammel disk og et aldrende cd-rom drev En herlig maskine... men tror du det ville gå an med en sådan strømforsyning?!

På forhånd tak

Steffen

Accepteret svar
Fra : oldwiking

Modtaget 36 point
Dato : 03-01-03 09:26

Det skulle vist godt kunne svarre sig
OW

Godkendelse af svar
Fra : jumbovorre

Dato : 03-01-03 14:01

Tak for svaret oldwiking.