/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
IE6 - ikon i værktøjslinien
Fra : akselbo
Vist : 725 gange
100 point
Dato : 29-10-06 23:08

Jeg har ledt i databasen over tidligere givne svar, tips og råd, men måske brugt forkert søge ord. - Derfor følgende: - Internet Explorer 6 åbner mulighed for at trimme værktøjslinien MEN jeg har mistet muligheden for at vælge direktevalget til mail/post (outlook express) !! - ikonet findes ikke. - Det HAR været der - men er nu væk ??
Jeg be’r om et råd

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-10-06 23:16

Hvis jeg har forstået dit spørgsmål korrekt, kan du finde OE inde under Windowsprogrammerne og højreklikke på ikonet - "Send til skrivebord som genvej".

Hanne

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 29-10-06 23:23

hej Hanne - jeg har altså udtrykt mig uklart.

når jeg er i IE-browseren har jeg en værktøjslinie til min disposition. - jeg kan med et enkelt klik printe pågældende side eller jeg kan stoppe en proces osv osv eller jeg kan gå direkte til mit mailprogram... rettere sagt det kunne jeg tidligere - mail-ikonet er væk og findes ikke længere tilgængeligt blandt de mange jeg kan vælge og eller fravælge når jeg ´trimmer min værktøjslinie´

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-10-06 00:02

Du højreklikker et tomt sted på værktøjslinien og vælger : Tilpas
Gambrinus

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-06 00:06

Det var også min første tanke Gambrinus, men
Citat
mail-ikonet er væk og findes ikke længere tilgængeligt blandt de mange jeg kan vælge og eller fravælge når jeg ´trimmer min værktøjslinie´
hvis jeg forstår spørgsmålet, er der ingen konvolut ikon, i venstre side som kan flyttes til højre, er det korrekt ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-06 08:05

Prøv at geninstallere Outlook Express, men rens din registreringsdatabase først med dette lille program:

http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

(Brug den gratis version: http://www.tweaknow.com/download/RegCleaner.exe , men slet KUN hvad som er mærket som "Safe to delete...", når du har scannet med programmet.)

Installer så Outlook Express,:

Kontrolpanel->Tilføj eller fjern programmer->Tilføj/fjern Windowskomponenter

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 30-10-06 08:41

vis - værktøjslinie - tilpas - der skulle du kunne finde konvolutten post enten i højre eller venstre side

Hvis den ikke er til at finde der - øhhh så har du et problem

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-10-06 08:44

Hør lige her akselbo.

Er du helt sikker på, at du ikke kan se der er noget, der hedder "Post", når du gør følgende:
Klik på "Vis" og derefter før markøren på "værktøjslinie"
Nu vises en lille menu, hvor du vælger "Tilpas"
Nu ser du en rude med 2 sider.
I venstre side er der - blandt mange andre - et ikon, der hedder "Post"
DET SKAL VÆRE DER! Det skal du markere og trykke på "Tilføj".
Så vises det i højre side af ruden, som du nu kan lukke.
Nu ligger det i værkstøjslinien
Se nu rigtig efter!

Mvh

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-10-06 09:23

Internet Explorer 6.o

H-klik på værktøjslinien > tilpas > konvolutten skal være i venstre side eller højre side.
Du har også muligheden > nulstil oppe under lukknappen ........så kan det være at den dukker op.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-10-06 09:40

e.c ja ja, så enkelt kan det da gøres, men jeg tænkte, hvis man nu skærer det ud i pap, kan det jo være, det er lettere at se.
I farten kan man jo ofte overse noget.

Som du siger mirit (davs) - hvis den lille kuvert med post ikke findes, har akselbo virkelig et problem - desværre.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-10-06 09:46

Jow - men det var nu nærmest for at omtale denne knap nulstil

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-10-06 09:54

OK - forstået!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-10-06 10:13

Ikonet har ikke puttet sig pga for lidt plads på linien?

Så er der de små sorte pile, hvor du kan finde resten.

Godkendelse af svar
Fra : akselbo

Dato : 30-10-06 17:12

Den ´manual-rette-vej´ med højreklik osv osv og de 2 ruder osv osv var prøvet og efterprøvet - og nulstil var prøvet og efterprøvet ... mail-ikonet var og blev væk. - miritdk og maxhankat konkluderede helt rigtigt, at det var noget skidt, hvis post-ikonet var forsvundet helt og holdent - MEN DET VAR FORSVUNDET og øverste linie = Post og nyheder i rulletapetet under værktøjer var gråtonet (ghosted) = ude af drift

Download af IE-7 løste problemet - nu findes mail/post/kuvert-symbolet

men hvad der forårsagede fejlen ??? - og hvem, der skal krediteres for løsning ??? svarene fra meritdk og senere maxhankat tvang mig til at downloade IE-7 - meritdk var først

tak til alle og venlig hilsen - akselbo

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-10-06 17:19

det var da sørens til en løsning - jeg troede faktisk camillasmoster var kommet med et indlæg der kunne have været løsningen - hvis folk har mange ikoner i værktøjslinien glemmer nogen af og til at der danner sig et rullepanel jo

Godt noget da virker som det skal nu igen

ps.. havde du prøvet at geninstallere OE ville det nu også have rettet sig tror jeg på (troede jeg havde skrevet det - men det blev åbenbart borte.

held og lykke med den nye version