/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Sammensæt server
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 684 gange
35 point
Dato : 29-10-06 19:29

Er der nogle, der kan sammensætte en server med flg. specifikationer (bemærk, siden det er en server skal den jo køre 24/7), og kommer med en ca-pris på den (kabinettet skal være af desktop-typen):

Kabinet          Nyt
Bundkort      Tyon eller lignende
Processor       Intel Xeon eller AMD Opteron
Ram          Min 1 gb Kingston ram
Strømforsyning    Max 25 dB
Køler          Max 25 dB
USB-port(e)    Min 1
Harddisk      200 gb med mulighed for en extra
Netkort          100 mbit
Grafikkort      Indbygget i bundkort
Lyd          Indbygget i bundkort
Drev          DVD+-RW

Min.   2 PCI-porte

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-10-06 19:37

Det kommer an på hvor mange du regner med at skulle betjene, og hvad den server skal lave.

Vi har haft en IBM 166 Mhz / 196 Mb Ram / 10 Mb HD / dobbelt netkort 10/100

Den styrede adgangen til internettet for 10 Comp / holdt hjemmeside / mailserver

Kommentar
Fra : peque

Dato : 29-10-06 19:47

Tja Jeg har sat min server op med følgende, netop af flere årsager:
http://www.linuxshoppen.dk/products.php?showvariant_id=341

Den kører 24/7, derfor ledte jeg længe efter den maskine der kunne mine behov - Den bruger max. 10W. Se det er et alternativ strømforbrug.

Samtidigt med håndterer den mail/WWW inkl. jsp container, nagios (overvågning) og lidt andre tjenester. Den kører uden problemer og siger ingenting. Der står på mit kontor ved siden af hvor jeg sidder og der er ingen støjgener.
Dog til dit behov ser det ud til du skal have modellen større dog har jeg ingen problemer til mit behov med den anden.

P

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-06 19:50

e.c
Tror vi skal have en PM snak, på et tidspunkt.

Betaler gerne for det.

Men er lige med på en seér her.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 29-10-06 19:51

Den skal bruges til mailserver, webserver, gateway, sms-central, stor database server, køre linux som primært styresystem og windows som virtuel

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-10-06 19:59

OK Disken - der er tv om lidt.

Jeg glemte en vigtig ting for os .................den skal selv kunne starte op efter strømnedbrud.

Det kunne den gamle IBM som også kørte med SME (linux red Hat) serverprogram.

Test:
Vi hev stikket ud mens den kørte, og ventede lidt.
I med stikket og den startede selv op........men den var ved at regenere sig selv
..........ud med stikket igen.........................og den kørte på plads.

En dag lavede NESA det samme nummer og den var ligeglad.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 30-10-06 15:58

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 31-10-06 02:55

Jeg har nogle flere spørgsmål, der vedkommer denne server, så jeg spørger derfor efter dem herinde

Tilsluttes extra grafikkort ikke vha. pci-porte normalt eller hvordan (for hvis de gør, skal der enten være flere pci-porte i computeren, eller der skal være en måde, hvorpå man kan få flere)
Findes der mus og tastatur i samme enhed vha. usb, der ikke er trådløs, da jeg ellers har en anelse om at nogle vil være i konflikt med hinanden

Nogle flere ting, serveren skal bruges til er:
Streamings-server i en lejlighed (der skal den stå), derfor både tilslutning af tv-kort, 3 netkort og extra skærme (med tilhørende mus og tastatur)
Lagerenhed for større mængder data

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-10-06 11:07

Øh - der faldt jeg lige af vognen............sorry
Hopper fra her.

Annuller spørgsmålet
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 30-11-06 17:23

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål