/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Find Service Pack 2
Fra : k_m_s
Vist : 465 gange
200 point
Dato : 27-10-06 19:59

Hej.

Jeg har fravalgt Service Pack 2 til min XP på min anden pc så den ikke har kommet frem og foreslået den.

Nu vil jeg gerne have den downloadet, så hvordan finder jeg frem til den.

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 27-10-06 20:02

du finder den her:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

Klik på Hent, den fylder en del fordi det er den fulde service pack og ikke en net installation, det er i øvrigt den samme både til Pro og Home udgaverne af XP

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-10-06 20:02
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-10-06 20:03

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 210 point
Dato : 27-10-06 20:05
Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-10-06 20:06

bagefter skal du jo så også have de ca. 80 nye updates som er tilkommet efter SP2
der ligger en komplet liste her: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no10

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 27-10-06 21:19

Hej hcma.

Når jeg vil downloade service pack fra dit link, går den i stå. d.v.s. den bliver ved med at stå på f.eks. 24 % downloadet. Skal jeg sige gem istedet for åbn?

K_M_S

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-10-06 21:22

ja - du gemmer den.
og før du installerer SKAL du scanne for spyware, da det ellers kan gå helt galt.
scan for spyware med f.eks. adaware http://www.lavasoftusa.com/products/ad-aware_se_personal.php

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 27-10-06 21:34

Det anbefales altid på det kraftigste at hente fra Microsofts egen hjemmeside uanset om der er andre godkendte eller ikke godkendte steder, og det er fra Microsofts egen mund. Og så er det lige meget om det er et dansk uddannelses steds hjemmeside eller FTP server.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-10-06 21:49

her hentet og installeret over 100 fra sdu

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 27-10-06 21:49

hcma

Jeg ved ikke om jeg ikke har fået set ordentligt på din side med opdateringer til SP2, men kan jeg få alle opdateringer med et klik?

K_M_S

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-10-06 21:51

du kan IKKE få alle opdateringer med 1 klik fra min side - det er kun en liste over dem som er kommet indtil d.d.
Du kan jo tage dem med 1 klik over Windows Update

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 27-10-06 22:30

Kan godt være microblød vil have man skal hente hos dem, men http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ er ok og mere knald på deres server, hvis man selv har hul igennem.!!!!!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-06 23:12

Kan du ikke hente hos: http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da hvis du har fravalgt Service Pack 2 har du muligvis sat flueben i Vis ikke denne opdatering igen, det kan du ændre ved at klikke på Gendan skjulte opdateringer, i menuen til venstre

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 28-10-06 09:42

hvorfor ikke bare bestille den på ms side og den kommer med
posten efter få dage så har du altid på en skive
det gjorde jeg selv, efter at det jeg hentede fik min pc til at
opføre sig meget mærkeligt

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 28-10-06 20:03

Tak for svaret hcma.

Så er den maskine up to date.

Hilsen
K_M_S