/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kommentar
Fra : me67
Vist : 663 gange
500 point
Dato : 27-10-06 11:43

Jeg ser af og til at der i "Tip" bliver skrevet en kommentar fra forskellige brugere.

Hvordan gør man det ?

Venligst ME67

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-10-06 11:49

Det gør man på den måde, at når der kommer et nyt tip, så kan man klikke ind på det og bedømme tippet og skrive en kommentar.

Den mulighed har man indtil der er fem bedømmelser af tippet.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-10-06 11:51

Forresten, så sker det en sjælden gang, at der er en kommentar til sidst i et tip, hvor der ikke er givet stjerner, det er når der er flere end fem der på samme tid sender bedømmeæsen, så er det kun de første fem der giver stjerner og de sidste kommentarer kommer bare med "på et afbud"

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-10-06 11:51

Men det er kun hvis du har fået muligheden for at bedømme tippet, at du også kan skrive.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 27-10-06 11:56

Nu har jeg taget et helt tilfældigt tip så i kan se hvad jeg mener.

Der er 2 kommentarer i tippet - hvordan ?????

http://www.kandu.dk/Tip14539.aspx

Venligst ME67

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-10-06 12:01

Ja det er en hård medfart du har fået til nogle af dine dine tip.
Du får nok også mere ud af det i den blå avis - som jo er beregnet for reklamer osv.

Kandu er (hvis du ikke ved det) et forum til vidensdeling og ikke skjulte annoncer.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 27-10-06 12:07

Hvad med at holde dig til mit spørgsmål e.c
- hvis det er for svært for dig at svare på det så undlad i det mindste at kommentere det.

ME67

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 510 point
Dato : 27-10-06 12:10

Nu er der jo mere end 2 kommentarer i det tip du henviser til, men hvis det er de 2 kommentarer uden stjerner, så er det ene fra spørgeren selv, da spørgeren kan kommentere efterhånden, som der bliver bedømt.
Den sidste kommentar uden stjerner fra en bruger skyldes at der er flere, der har bedømt på samme tid, så han/hun har ikke været heldig at komme først med bedømmelsen, men har dog trykket på send derfor kommer det med uden stjerner.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 27-10-06 12:10

i/du må meget undskyld. jeg synes nu også det er en hel del forvirrende med alle de udtryki.
hvad er forskellen på en kommentar her tilet almindeligt spørgsmål, et svar på et samme og så et på s¨kaldt tip..
for mig er et svar og en kommentar da fuldstændigt det samme.man kommentere noget, man svare på noget.
ordet kommentere udspringer af kommunikation, som betyder tale mellem flere end én person.
ligesom ordet kommune der har betydningen en befolkning, altså mere end en enkelt person..
derfor virker det forvirrende på mig alt det der pointsystem for det ene og det andet.
han det i virkeligheden ikke være bedøvende ligemeget mad de point for alt muligt...
siden er vel til for at hjælpe hinanden og hvad søren får vi egentlig for de point.... vinder vvi en rejse til Cuba eller hvad? når vi har opnået et elelr andet antal piont for vores indsats...
ciao fra missj

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-10-06 12:12

me67 - hvis du er en af de "heldige" der får lov til at bedømme et tip, er der et felt nederst, hvor du kan prikke af, hvormange stjerne, du synes, tippet skal have.

Derunder er der et felt, hvor du kan skrive en evt. kommentar til tippet.

Hanne

Kommentar
Fra : Bettina78

Dato : 27-10-06 12:12

Ahhhh nu tror jeg, jeg ved hvad du mener!!!!
Det du vil vide er hvordan den der skriver tippet, senere igen i samme tråd kan skrive en kommentar igen ik???

Kommentar
Fra : pve

Dato : 27-10-06 12:13

Citat
Nu har jeg taget et helt tilfældigt tip så i kan se hvad jeg mener.

Der er 2 kommentarer i tippet - hvordan ?????

http://www.kandu.dk/Tip14539.aspx

Venligst ME67

Muncken som har lavet det pågældende tip du referer til kan selv skrive kommentarer uden at bedømme tippet (da han/hun selv har lavet det.).

Eller kan du kun komme med kommentarer så længe det ikke har været bedømt af 5 kanduer. Dette gøres i "boksen" - Beskrivelse af din bedømmelse-

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-10-06 12:17

Til Me67.
Undskyld jeg lige blander mig,men e.c prøver jo bare at hjælpe dig,og forklare hvordan det virker herindeHan skriver endda venligt til dig.Mener da også han har holdt sig til dit spørgsmål.
Nu vil jeg gå i krig med at gøre rent,så i må hygge videre,og hav en god weekend allesammen.
Hej fra dior

Godkendelse af svar
Fra : me67

Dato : 27-10-06 12:18

Alletiders - så er jeg med.

Fylder lige de sidste point på hvis du kan "bruge" dem til noget.

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-10-06 12:20

Ps.Er det mig der ser helt forkert,når der står i din profil,at du har været medlem siden August 2003??

Kommentar
Fra : me67

Dato : 27-10-06 12:26

Til dior.

Jeg mener så absolut ikke e.c`s sidste kommentar har noget som helst med mit spørgsmål at gøre.

At gå ind og læse min profil og bagefter kommentere dèt i stedet for at svare på det jeg spørger om kan jeg virkelig ikke se nogen som helst sammenhæng i.

Og hvordan dette forum fungere er jeg ikke det mindste i tvivl om - der var bare lige det med de kommentarer der var tilknyttet div. tip jeg ikke helt vidste hvordan fremkom og derfor stillede spørgsmålet.

Men hvis der er en "skjult" dagsorden for hvem der bestemmer hvad man må tippe med og hvad man må stille af spørgsmål høre jeg da gerne om det.

God weekend

ME67

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-06 12:31

Hvis du fremover vil kommentere i dine egne tip skal du selv holde øje med de bedømmelser, der kommer. Du får først en mail fra kandu, når tippet er færdigbedømt.

Hilsen ans og tak

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-10-06 12:38

Ja ja me67 - så slemt var det vel ikke.
Og der er ingen der bestemmer ................... men alle må ytre sig i alle tråde.
Dette er et åbent forum.........som du allerede ved.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-10-06 12:47

Over 3 år. og kan ikke selv læse reglerne

e.c sikker dog at du fylder

Kommentar
Fra : me67

Dato : 27-10-06 12:48

Nej e.c slemt var det ikke.

Jeg er da fuldstændig trekvart ligeglad med om du ikke har andet at få tiden til at gå med end at
tjekke profiler i stedet for at svare på indlæg.

Jeg syntes bare din kommentar var lidt malplaceret.

ME67

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-10-06 12:58

Dårlig idé at svare med et angreb!

Mange kikker på folks profiler for at se, hvem de "taler" med.

Det er vel derfor, profilerne er der?

Pas på med at tolke, hvad andre mener på skrift.

Er man i tvivl om indholdet af et indlæg, så spørg dog...

Hanne

Kommentar
Fra : me67

Dato : 27-10-06 13:12

Når man nu som en af kandidaterne (e.c) ovenfor har været medlem i 1 år og 4 md og haft 3900 indlæg hvilket er et snit på mere end 8 indlæg pr. dag og en anden (natmaden) været medlem i 3 år og 2 md og haft 5962 indlæg som i snit er mere end 5 indlæg pr. dag og jeg selv været medlem i 3 år og 2 md og haft 150 indlæg som er under 0,1 indlæg pr. dag kunne dette måske skyldes at jeg havde et liv ved siden af dette forum og måske derfor ikke havde tid til at terpe side op og side ned for at lave et tip eller spørgsmål...

Men jeg bøjer nakken og undskylder fordi jeg stillede et spørgsmål.

ME67

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-10-06 13:18

Ok -

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-10-06 13:22

Det kunne jo også tænkes at du ikke har kunne besvare flere spørgsmål ME67 !!!!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-10-06 13:30

Tja men du kunne dog give dig tid til at regne.
Point og stjerner er jo intet værd, at skrive ned på folk, kræver kræfter.
Trækker mig herfra.

Hav en god weekend.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 27-10-06 13:39

Interessant statistik

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-10-06 23:59

Hvorfor bekymre sig om tips , hvis der ikke er tid til at terpe side op og side ned for at lave et tip eller spørgsmål... ??????

Der skulle da ikke være grund til at undskylde for at oprette et spørgsmål ,
men nedtale , nej tak !

God week-end !

Jørgen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-10-06 00:15

Nu må I da holde op.

me67 stillede et spørgsmål og ønskede at få et svar, det har me67 så fået

Jeg synes nu heller ikke at bemærkningen fra e.c havde noget med spørgsmålet at gøre.

Ej heller bemærkningerne fra dior og dig natmaden.

Om man har været bruger på kandu i så og så lang tid har jo intet med spørgsmålet at gøre. Det er jo ikke alle brugere, der bruger kandu hver dag.

Jeg undrer mig mere over de brugere, der samme dato som de bliver oprettet som almindelige brugere kender til hele systemet samt brugerne.