/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sletning af files på CD-drevet
Fra : leob
Vist : 504 gange
200 point
Dato : 27-10-06 10:47

Jeg er igang med at skifte PC.
Jeg har placeret min Lite-On DVDRW SHW-160H65 som drev W.
Jeg kan godt brænde DVDer, men ikke CD-R (som brænderen ellers nok skulle klare).
Det viser sig, at når jeg ser i STIFINDER og drev W, at der på dette brænderdrev står nogle mapper.
Dem har jeg vist i et tidligt forsøg "trukket" fra deres backup over på W-drevet for at brænde dem (via højre tryk på W-drevet). Det blev jeg vist ikke færdig med, så de står der stadig væk (og forhindrer nok derved, at jeg kan bruge CD-brænderen - men ikke DVD-brænderen underligt nok).
Når jeg idag højretrykker på W-drevet og vælger "Skriv disse filer til CD" får jeg et vindue "Guiden CD-skrivning kan ikke fuldføres" med teksten om at jeg før jeg kan skrive, skal jeg kopiere filer til w-drevet.
Det er jo nok det jeg ikke fik fuldført og nu kan jeg ikke komme videre.
Hvordan får jeg slettet de filer som drevet på den ene side kan se, men på den anden ikke kan bruge?
leob

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-10-06 10:57

Er det ikke en RW skive, kan du ikke slette dem.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 27-10-06 11:03

Det er ikke fra skiven - der står intet.
Det er på Stifinder w-drevet
leob

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-10-06 11:13

I stifinder står det der er på den CD som ligger i drevet.
Så længe der er plads på CD kan du skrive til den.
Men kun hvis den er "åben" (multisesion)
Har du først lukket den kan der ikke skrives mere.

Hvilket program bruger du til at brænde de Cd'er med.
Taler vi om alm. CD eller genskrivbare CD (RW)

Kommentar
Fra : leob

Dato : 27-10-06 12:49

Det er faktisk ikke rigtigt. Der står intet på selve skiven men PCen opfatter, at der er filer
leob

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-10-06 13:28

Prøv at starte brænderprogrammet.........hvad står der.

Hvilket brænderprogram bruger du.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 27-10-06 14:11

Bu prøvede jeg at "trække" de samme filer over på W-drevet een gang til.
Så lykkedes det at brænde dem
leob

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-10-06 14:20

OK -

Men du skal lige huske at lukke en alm. CD hvis du vil være sikker på at kunne læse den på en anden comp.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-10-06 14:21

Har du prøvet at højreklikke på filerne og vælge slet? Går ud fra det er winxps indbyggede brænderprogram du snakker om!

Kommentar
Fra : leob

Dato : 27-10-06 14:39

ja, tedd - det havde jeg prøvet

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 27-10-06 21:44

Tryk på Denne computer,højreklik på drevet,i menuen der kommer frem er der et punkt der hedder slet midlertidige filer og vupti er de væk

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 27-10-06 22:39

Hej leob

Min tanke er du har ændret bogstav på brænder på et tidspunkt, mens du har haft xp's interne brænder program booket med nogle filer til skrivning