/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
OCR-scanning med Textbridge Pro Millenni~
Fra : summer
Vist : 764 gange
120 point
Dato : 21-08-01 16:01

Kender nogen dette prg.? Det er så godt så godt, lover man. Fakta er at jeg ikke kan få det til at fungere bedre en TextBridge 2.0, tværtimod. Jeg har en Mustek 1200CU (usb-tilsluttet) m. Twain. Jeg kører windows 98.2, har en P. 3, 64 ram, 600 mHz. – Install. forløb fint. Ligeså kontrolprg. mellem PC (textbridge) og scanner. Ingen fejlmeldinger. Ok så er jeg klar til en ocr-scanning, løfter cover på scanner og dialogbox kommer frem som sædvanlig. Jeg stopper et rent dansk doc. i og trykker på ocr-scan (som jeg plejer med textbrigde 2.0). Nu står der mindsandten : OCR-modulet findes ikke!! Installer TextBridge!! Det har jeg jo gjort uden problemer. Nå, jeg går så til selve prg. og tjekker sproginst. og kører så ocr-scanning her fra. Resultat: tæskefuld af fejl, værre end 2.0. Programmet lover ellers 99,9% korrekt konvertering og gengivelse af billeder. Det kostede trods alt ca. 700kr. Har nogen et godt råd – mine eng.kundskaber er næsten lig nul.

Kommentar
Fra : Peter_Gimm

Dato : 28-08-01 10:03

Hej "summer"

Tror du skal prøve at installere en gang til.
Jeg har brugt programmet 3-4 måneder nu - Og det fungerer ganske upåklageligt. Ihvertfald laaaaaangt bedre end den version 3.2 der fulgte med scanneren !!

Selv håndskrift klarer den "rimeligt". Husk at brug stavekontrol, så bliver programmet bedre og bedre, hver gang du bruger det!!

Mvh
Peter

Kommentar
Fra : summer

Dato : 28-08-01 10:44

Hej Peter
Hvis du vidste hvor mange gange jeg har prøvet at re-install. prg. så..... Som du kan se i mit sprgs. kører testprogrammet perfekt. I scannerens dialogbox afviser den at kende noget til textbridge og OCR-scanning er ikke muligt herfra. Det hjælper ikke, som du skriver, med stavekontrol, for det er ikke bare stavningen det er galt med. Der kommer mange mærkelige tegn og umotiverede store bogstaver eller "fede" ord ind imellem.

Kommentar
Fra : Peter_Gimm

Dato : 31-08-01 13:26

Er du sikker på at Mustek scanneren er understøttet af Textbridge ??

Kommentar
Fra : summer

Dato : 31-08-01 13:56

Ja, på scannerens install. CD-Rom er både Textbridge 2.0 og 8.0 og begge disse virker på min Mustek

Kommentar
Fra : Peter_Gimm

Dato : 19-09-01 12:57

Den står ikke på listen over supportede scannere i version 9.0 eller millenium udgaven !!
Det gør kun de "gamle" Mustek modeller.... F.eks 1200 III m.fl.

http://www.scansoft.com/support/tb90/tb90_scan.asp

Kommentar
Fra : summer

Dato : 19-09-01 13:17

Hej Peter_Gimm
Hvad vil det rent faktisk sige. Min scanner er købt marts 2000 for kr1295 og TextBridge Millennium for kr.700 6mdr. senere. Vil det sige det ikke kan
fungere sammen og at jeg er blevet snydt. Er der en løsning?

Accepteret svar
Fra : Peter_Gimm

Modtaget 120 point
Dato : 25-09-01 22:02

Det er lidt svært at sige....
Men, prøv at udfylde denne formular:
http://www.scansoft.com/support/helprequest.asp

Så får du nok af- eller bekræftet om de 2 produkter fungerer sammen....

Godkendelse af svar
Fra : summer

Dato : 11-11-01 11:42

Tak for svaret Peter_Gimm.