/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB kabel splitter til printer
Fra : Puch_MaxiK
Vist : 1663 gange
40 point
Dato : 26-10-06 20:56

Hej

Kan man ikke få noget smart - evt. et USB-splitter kabel til to pc'er. Der er kun et usb-stik fra printeren og det er vildt irriterende at skulle hive stikket ud af den ene pc når der skal udskrives fra en bærbar. Findes sådan noget?

Hilsen Kristian

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 21:01

Hvis det er fordi du vil undgå at ligge og kravle efter den ledning så køb en forlænger USB ledning.
så kan du have samlingen liggende fremme.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-10-06 21:13

Du kan også lave printeren til en netprinter ved at købe en "printserver" til 3-400 kr., så kan du - via dit netværk - udskrive til printeren fra begge PC, uden at skifte noget som helst.

Jeg har trådløst netværk i den bærbare, og kan sidde f.eks. ude på terrassen og skrive ud på 3 af mine printere - trådløst, og uden at skifte noget som helst.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 26-10-06 21:53

Jo det kan du da, thansen.dk har en sådanne en som du sætter imellem. Den styres ved et dobbelttryk på tasten "Scroll Lock", der vil få den til at skifte.
Se her: http://www.thansen.dk/product.asp?c=764887302&n=496908102&pn=552651110
(Bruger den slev.)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 22:01

Tak Severino - sådan en kan jeg også bruge, men var ikke klar over at den fantes.

Fem sole herfra.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-10-06 23:20

Tak e.c det bliver vist også nødvendigt oven på det blæsevejr som vi skal have i nat!

Godkendelse af svar
Fra : Puch_MaxiK

Dato : 27-10-06 15:32

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 28-10-06 16:17

Hej.
Forhåbentlig ikke for sent, for der er måske nogle, der kan have glæde af, at Sandberg har en "omvendt USB-hub".
Den har en USB-udgang og flere indgange. Det vil sige, man kan tilslutte flere PCer til en printer, en scanner, extern harddisk eller andet USB-udstyr.
Den forhandles af jydsk datasalg.
God weekend.
VH
Leif

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-10-06 16:35

Ja leif men det er af samme type som jeg har anvist, den har blot flere tilslutninger af PC, hvor den som jeg henviser til, og bruger, kun har adgang for 2 PC'er.
Der er i begge tilfælde kun en PC der har adgang ad gangen, men i begge tilfælde kan man tilslutte en USB hub, så den der har adgangen, også har adgang til alle enhedder der er tilsluttet omskifteren og dens hub.