/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvilken slags bilist er du?
Fra : 3773
Vist : 1000 gange
500 point
Dato : 26-10-06 19:56

Den der konsekvent holder til højre, fordi du måske skal overhale en om to km?

Den der kører med "tåbelys" uanet det ikke er tåget?

Den der kører temmlig meget for stærkt?

Den der tror speedometret i bilen passer?

Den der for en sikkerheds skyld nøjes med at køre halvfjerds - også i byen?

Den der mener man snildt kan give ungen på bagsædet sutten, mens man kører?

Den der mener håndholdt mobiltelefoni bestemt ikke forstyrrer dig?

Den der mener justering af autostereo ikke forvirrer dig?

Den der mener man skal kigge på dem man snakker med, når man kører?

Den der mener spejle er til pynt, ikke til at kigge i?

Den der mener blink ved vognbaneskift er noget fis?

Den der mener vognbaneskift kan ske uden orientering, bare man blinker?

Den der mener at lastvogne gerne må overhale, selvom det tager 3 km?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-06 20:01

tja 3773 der er jo flere af dem man kan nikke genkendede til, men selvfølgelig ikke her hvor der er andre der kan se hvad man svarer

Dog mener du ikke til venstre i den første

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-10-06 20:03

Selvfølgelig - min hjerne var vist i England.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-10-06 20:04

Men der er denundenhylemig bunker af fæhoveder out there............Havde et par gange op og ned af E45 idag - og du godeste......................

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 20:06

Den er god nok med at holde til høje for at overhale..........den anden kører jo ude til venstre.

Må man godt vælge dem alle, eller skal det kun være een.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-10-06 20:07

LOOOL

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-10-06 20:07

Det koster bare et klip EC

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-10-06 20:07

Så hedder det inderhale...........

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-06 20:09

Jeg er den type billist, der helst kører med en lille skid på, der er fadme uhyggeligt ude på de

danske veje - ej det er godt nok noget jeg bestemt ikke kunne finde på

Kommentar
Fra : pve

Dato : 26-10-06 20:15

Jeg er de der tror speedometret i bilen IKKE passer når jeg bliver stoppet af politiet oo som samtidig går ind for frihedsberøvelse for folk der holder til venstre 3 km. før de måske skal overhale den ene billist på E45 som er 1½ km/t langsomere end dem selv

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-10-06 20:16

Fornuftigt-

..at køre bil er kun for de stærke, vi andre må drikke os mod til!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-06 20:18

Hvis i er i tvivl om hvilken slags bilist i er, kan i tage denne test.....

http://www.ambassen.dk/blandet/quizbil.php

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-10-06 20:18

Havde en Mercedes hvor speedometret desværre passede. Der vidste man altid hvad det kostede når man røg ind. I riskogeren jeg kører i nu, er det et gæt!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-10-06 20:21

Fæl test nordsted

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-06 20:22

Riskogere kan aldrig kører 50T, det er og bli'r lynkinesere??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-06 20:29

3773... Den var da ikke spor fæl, jeg var en god gennemsnitsbillist sådan cirka

Kommentar
Fra : disken

Dato : 26-10-06 20:33

Kører en 45 EU, der ikke må køre mere end - 45 km.
Men fandme om andre overholder reglerne om overhaling af en registreret TRAKTOR.
Så jeg har tunet den til at køre 80 / 75 ifølge Politiet, som lod mig køre videre.
Da de godt kan SE problemet med en skide 45 KM der skal overholde færsel ? LOVEN.

Gang efter Gang med OPTRUKNE linier, bliver jeg overhalet, men var jeg en traktor, der kørte 35 KM
blev loven sgu overholdt, da den simpelthen fylder for meget, til at andre TØR overhale den.
Fik et godt råd af Politiet, LÆG dig på vejen og fyld som en TRAKTOR.

Især lastvogne/ rutebiler, og ISÆR når man ser FALCK´s småbiler - de burde SKAMME sig, har været ude for, at trækket fra disse har været så tæt på, at jeg tog et VENSTRE sving, med efterføgende ulempe, at der kom en NY lastbil, også videre.
Og i denne tid, har du ikke en chance for at undgå, dette træk.

Mit MOTTO, kan de ikke give dig plads, så lad være med at give andre plads.
Scooter idiot, eller traktor/ fører.

Vil dog sige, at mange vognmænd, har ikke mere travlt, end, at de tager hele TUREN over i den anden side, som en overhaling skal gennemføres, men de er sikkert ikke på akord eller anden stram tidsplan.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 20:36

Sød lille test:
Yes - 28 af 28 mulige.
Og så står der:
Kan du huske, at din kørelærer engang for længe siden fortalte,
at man altid skulle køre forsigtigt? Ja?
..........Du er grunden.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 510 point
Dato : 26-10-06 20:40

Jeg er da en hensynsfuld billist. Så hensynsfuld at jeg holder tilbage for rødt lys og lader politiet køre op i min bil

Ja det er sket, men i bakspejlet havde jeg set, at det var en betjent, der sad bag rettet i bilen bagved. Hvis jeg ikke havde set det, var jeg nok lige drejet til højre for "lyserødt" det samme ville han have gjort.

Men hvor kan jeg nikke genkendende til alle dine punkter 3773, det er sådan alle andre billister kører.

Jeg holder nemlig øje med dem

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-10-06 20:47

Den der nyder turen med 170 km i timen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-06 20:51

Jeg syntes alt for mange billister glemmer at holde afstand, og lige så snart jeg så holder afstand, er der en der overhaler og lægger sig foran, også selv om jeg overholder hastigheden

Utrolig mange lastbiler er simpelthen så stride når vi kører med campingvognen, vi kører det vi må og måske lidt ekstra, alt efter vejret og hvordan vogntoget ligger på vejen, men alligevel overhaler
lastbilerne - de må kører det samme som os - men mange af dem kan alligevel ikke få r.... med sig, så vi må bremse, for de kører bare lige ind foran

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 20:55

Hallo hallo (det er min kone) pas på lille farmand, der er en spøgelsesbillist på motorvejen.
Hvad mener du med det, lille kone.
Det er en der kører i mod færslen på motorvejen.
Tak det har jeg set - og der er flere af dem.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-10-06 20:59

Jeg udtaler mig ikke uden en advokat og lovning om asyl !
Desuden er det IKKE mig, der bestemmer, når jeg prøver at tøjle Den Røde Baronesse.

Citat
min hjerne var vist i England.

Hvis du ikke havde sagt noget, havde vi såmænd ikke lagt mærke til det.
Gambrinus
PS : Øøøøhhh.........Hva' er et speedometer for en dingsbum ? ? ? ? ? ? ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 21:17

Gambrinus - du kan da ikke få asyl......................det er jo de andre der flygter fra dig.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-10-06 21:27

Gambrinus - du ER i asyl.

Speedometer er den der dims i midten med en viser (ikke uret)..... Selv i italienske biler. I gamle volvo'er var det noget med sådan en bjælke.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-10-06 21:27

--------------------------------------------------------------------------------
Den der konsekvent holder til højre, fordi du måske skal overhale en om to km?
Mener du venstre...så giver det mening....NEJ
Den der kører med "tåbelys" uanet det ikke er tåget?

Den der kører temmlig meget for stærkt?
10-20 km efter forholdende

Den der tror speedometret i bilen passer?
Har målt efter...det passer nogenlunde

Den der for en sikkerheds skyld nøjes med at køre halvfjerds - også i byen?
(?)

Den der mener man snildt kan give ungen på bagsædet sutten, mens man kører?
Jeg kan barbere mig, drikke kaffe,skændes med konen... klø mig i røven...ja

Den der mener håndholdt mobiltelefoni bestemt ikke forstyrrer dig?
No

Den der mener justering af autostereo ikke forvirrer dig?
(?)

Den der mener man skal kigge på dem man snakker med, når man kører?
NO

Den der mener spejle er til pynt, ikke til at kigge i?
NO

Den der mener blink ved vognbaneskift er noget fis?
Tjaaaa...Hvis du holder i en svingbane er det vel givet ....ik

Den der mener vognbaneskift kan ske uden orientering, bare man blinker?
Det er påbudt på motorveje, men jeg har altid gjort det...allevejne

Den der mener at lastvogne gerne må overhale, selvom det tager 3 km?
NO WAY

Ziggy99

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 26-10-06 21:36

Den der for en sikkerheds skyld nøjes med at køre halvfjerds - også i byen!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-10-06 21:37

Den der konsekvent holder til højre, fordi du måske skal overhale en om to km? VENSTRE SGU

Den der kører med "tåbelys" uanet det ikke er tåget? NEVER

Den der kører temmlig meget for stærkt? DET HÆNDER

Den der tror speedometret i bilen passer? NIX

Den der for en sikkerheds skyld nøjes med at køre halvfjerds - også i byen? NEVER

Den der mener man snildt kan give ungen på bagsædet sutten, mens man kører? NEVER

Den der mener håndholdt mobiltelefoni bestemt ikke forstyrrer dig? NEVER øresnegl og talestyret

Den der mener justering af autostereo ikke forvirrer dig? Jo det forvirrer

Den der mener man skal kigge på dem man snakker med, når man kører? NEVER

Den der mener spejle er til pynt, ikke til at kigge i? NIX kigger ofte og så igen.

Den der mener blink ved vognbaneskift er noget fis? Nix - klog ting

Den der mener vognbaneskift kan ske uden orientering, bare man blinker? Kun idioter (ikke de nyttige)

Den der mener at lastvogne gerne må overhale, selvom det tager 3 km? Også idioter (heller ikke de nyttige)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-10-06 21:59

Den der konsekvent holder til højre, fordi du måske skal overhale en om to km?
- jeg holder mig til venstre - helt ude på midterstriben....

Den der kører med "tåbelys" uanet det ikke er tåget?
- selvfølgelig, det handler om at blive set!

Den der kører temmlig meget for stærkt?
- de fleste trafikulykker sker på vejene. Derfor er det om at være så kort tid som muligt på vejen!

Den der tror speedometret i bilen passer?
- det gør det da ikke! Det viser konsekvent 20% for lidt...

Den der for en sikkerheds skyld nøjes med at køre halvfjerds - også i byen?
- næ, 0,3·50+50=65 , så hold den på 64, og der bli'r ikke klippet!

Den der mener man snildt kan give ungen på bagsædet sutten, mens man kører?
- ikke mere. De bruger ikke sut...

Den der mener håndholdt mobiltelefoni bestemt ikke forstyrrer dig?
- jeg er mere til at se en DVD film....

Den der mener justering af autostereo ikke forvirrer dig?
- OK, jeg lader mig forvirre.....

Den der mener man skal kigge på dem man snakker med, når man kører?
- Bare man kan se dem i bakspejlet....

Den der mener spejle er til pynt, ikke til at kigge i?
- de er da beregnet til at kigge i - rigtigt indstillet, kan man næsten se sig selv i profil!

Den der mener blink ved vognbaneskift er noget fis?
- det er det da - især på en øde motorvej....

Den der mener vognbaneskift kan ske uden orientering, bare man blinker?
- bare man har den største, tungeste og mest ramponerede VW LT35 er det ikke noget problem.

Den der mener at lastvogne gerne må overhale, selvom det tager 3 km?
- gu' må de ej!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-06 21:59

3773... Sådan

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-10-06 22:03

Den der konsekvent holder til højre, fordi du måske skal overhale en om to km?
Højre - Venstre - Styrbord - Bagbord. Hva' er forskellen ?

Den der kører med "tåbelys" uanet det ikke er tåget?
Sæ'fø'li' ! Det ser sgu da sejt ud !

Den der kører temmlig meget for stærkt?
Alt er relativt. (Einstein).

Den der tror speedometret i bilen passer?
Nålen hopper og danser indtil 87½ km/t. Sååååååååååå.

Den der for en sikkerheds skyld nøjes med at køre halvfjerds - også i byen?
Se overfor.

Den der mener man snildt kan give ungen på bagsædet sutten, mens man kører?
Han vil hellere ha' en stiv Whisky som jeg selv.

Den der mener håndholdt mobiltelefoni bestemt ikke forstyrrer dig?
Ka' alligevel ik´høre p.g.a subwooferen.

Den der mener justering af autostereo ikke forvirrer dig?
Nul problem. Altid fuld styrke med nedrullerede ruder DUM .. DUM .. DUM .. DUM ..

Den der mener man skal kigge på dem man snakker med, når man kører?
Lader da sidemanden passe rattet så længe.

Den der mener spejle er til pynt, ikke til at kigge i?
Jep ! TIL PYNT ! Terninger og sår'n noget.

Den der mener blink ved vognbaneskift er noget fis?
Kører altid med katastrofeblink. Helgardering.

Den der mener vognbaneskift kan ske uden orientering, bare man blinker?
Orientering ? Er det ikke det dem der, der ikke har bil, løber ?

Den der mener at lastvogne gerne må overhale, selvom det tager 3 km?
Der er vel altid plads i midtersporet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 22:10

3773 - Volvo 544 - 210 - 142/44/45 havde rulle speedometer.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-10-06 22:15

Mente nok at kunne huske det EC - og halv meter lang gearstang, eller noget i den retning,

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-10-06 22:15

Jeg?? en særdeles lovlydig og god billist.

Min nabo-------------8 tons på bakken og lortekassen plomberet til 90 og så ligger idioten foran på 88,9--nå hva' fa'en--jeg napper ham sgu selv om det nok varer et par km. Og så ligger der omgående en snes amatører bagved med blinkende lygter og vrælende horn--de tror sgu' at vi proffer et til, for at ligge og snegle i højre kravlespor.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 22:21

Yes - og 170 km./h på motorvejen på vej til træf i Støvring syd for Ålborg, i en ombygget 210 Duett.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-06 22:22

Grambrinus.....Det er så "tykt" det du skriver, at man heldigvis ikke kan tro dig - i denne sammenhæng -

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-10-06 23:11

OK
Lidt overdrevet måske.
Speedometernålen hopper og danser kun til 55 km/t er nået.
Sår'n er det nu engang med ældre biler.
Godt man har en omdrejningstæller.
Efter et par år hvor speedometret ikke virkede, påstod synsmanden, at det skulle virke ?????
Magen til skrankepaveri skal man lede længe efter !
Man skal næsten ha' gearkassen ud af Alfa'en for at sætte det ski.. kabel på.
Gambrinus

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 27-10-06 00:16

Jamen jeg sider og leder efter den rigtige rubrik......

Den med os, der er natteblinde og derudover kan fare vild i en telefonboks.

Jeg skulle køre 20 km. i mørke og silende regn den anden dag, det tog over en time - og jeg så mange spændende steder - altså så meget som jeg nu kunne se

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-10-06 01:59

Citat
Hvilken slags bilist er du?

Æv, der mangler et punkt på din top liste..

Den der dukker sig, og banker panden/øjet i gearstangen i tilfælde af lavtflyvende ænder

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-10-06 02:23

Apropos at finde vej..

Jeg fik en gang en kørselsvejledning TEGNET af en veninde.. Hun havde gjort sig meget umage og tegnet kortet med pejlepunkter i form af 1 tankstation, 1 minimarked, 1 Sparekasse, 1 kornsilo og til slut to geder og nogle træer..

Efter mere end 1 times kørsel rundt i et mindre bondesamfund kørte jeg forgæves hjem. Jeg fandt tankstationen, købmanden, Sparekassen og kornsiloen, men GEDERNE?!

De var ikke ude den dag

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-10-06 04:06

Har vindusviskere på indersiden af frontruden,for at få
en mere sports aktig motorlyd

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-10-06 09:59

Creamy ...hvorfor var gederne ikke ude da?

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 27-10-06 10:10

ang knallert 45 du skal ligge midtpå vejen du skal faktisk køre som en motorcykkel men overholde reglerne for cykkel med hjælpemortor som der så smukt står i færselsloven (knallert)

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 27-10-06 10:11

Også er der dem der tror at GRØN PIL i et lyskryds betyder at de stadig skal holde tilbage for modkørende så alle bagvedliggende må dytte eller overhale midt i et kryds.

Og dem der ligger forrest i et venstresving, og ikke kan få fingeren ud når det bliver rødt for de modkørende og derfor er skyld i at bagvedliggende "hænger" i krydset til stor fare når der bliver grønt på den anden led.

Og dem der ligger med langt lys eller ikke har indstillet deres forlygter korrekt så vi andre bliver blændet....

Og dem der benytter udrykning til at "komme foran" i rækken - når alle trækker ind til siden, kan man jo lige overhæle nogle stykker - for så kommer "jeg" MEGET hurtigere frem.....

Og dem der kører ned på motorvejen med maks. 80-90 km/t....

Puhaa - nu kaom jeg vist af med bare nogle få - kommer nok flere til i løbet af dagen. Min kørelærer sage aldrig at man skulle køre forsigtigt - med derimod at man skulle køre efter forholdene og trafikken i øvrigt (måtte dog ikke følge taxierne i Kbh!) Endvidere sagde han, at når der var fri bane skulle man se at få accelereret (få fingeren ud).

God weekenk!

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 27-10-06 12:18

Hvilken slags bilist er jeg?

Den slags, der kører 130 (give or take) på motorvejen. Et skilt nærmer sig forude, så jeg læner mig automatisk 10 cm frem i håb om bedre at kunne læse det...130 km/t og så liiiige 10 cm!!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-10-06 11:03

Hvorfor kører taxaer aldrig over for grønt?????

Fordi de er bange for at blive torpederet af en kollega!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-10-06 11:53

Jeg vil køre efter det nye system de har indført et sted i Holland.
Ingen Lyskurv / ingen afmærkning / intet fortorv.
Bare køre / gå / cykle .
Og jeg vil ha' en rød bil, ....................så det ikke ses så meget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-10-06 15:06

Børn på bagsædet kan forårsage ulykker!

Ulykker på bagsædet kan forårsage børn!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-10-06 15:14

Du kunne bare have holdt dig fra den folkevogn og de stropper.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-10-06 15:20

....for der er plads til 6 i en folkevogn.....sang shubberne.....

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 31-10-06 12:28

Tak for svaret ans. Vi lader dig få poængerne ------------så kan vi få dig til at ramme 120000 super-duper poæng lige om lidt. Det er sådan et pænt rundt tal!