/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
ævlerikværn - aj
Fra : aasenissum
Vist : 833 gange
100 point
Dato : 25-10-06 22:43

tak aj for linket til frilandshaven

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 25-10-06 22:53

Det var så lidt Aase. Kunne du bruge det til noget godt?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-10-06 22:57

Ja, dén overskrift undrede mig - Aase ævleri? Nahhh!

Pyh, så er jeg rolig igen

Aase, man kan smage friskpresset most på Ingerslev

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-10-06 23:17

på Ingerslev ?? hvem er han/hun og hvorfor er vedkommende smurt ind i most ???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-10-06 23:18

aasenissum

Jeg forstår ikke at du accepterer et svar, som kun du kan have nytte af.
Jeg tænker på din oprindelige tråd http://www.kandu.dk/Spg95258.aspx

Citat
æblekværn - gør det selv
Fra : aasenissum

Nu har jeg ikke selv brug for svaret, men det tror jeg andre måske ville have.

At du så har fået svaret "privat" er vel ikke lige det private indlæg skulle bruges til.

Kald det bare et surt opstød, men jeg synes ofte at "private indlæg" bliver misbrugt for at give point.

Meningen med vidensdeling er vel at brugerne kan/skal have glæde af de "svar" der er givet.

Citat
Accepteret svar
Fra : michaelmoeslund
Modtaget 100 point
Dato : 20-10-06 10:01

--------------------------------------------------------------------------------
Hvis du er meget insisterende, ka jeg da fise hen og ta et billede af pressen, men så ska du også spørge pænt...

Til stor glæde for brugerne

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 25-10-06 23:27

Faen da,ser alt kører i samme gjenge,kos jer
gir point innen man fatter hva det er uffe da

Hei miritdk

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 25-10-06 23:29

Er mitt ur efter??? 23:17

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-10-06 23:30

heyyyyyyyyyyyyy holniels

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-10-06 23:35

Nej holniels men Kandu-uret er altid ca. 13 minutter foran.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 25-10-06 23:38

12 min arne,regn efter du,he he

snakkes senere miritdk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-10-06 23:41

også 10 her såvidt jeg kan dømme

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-10-06 23:41

næææææææææææ 12 ski da også - holniels har ret

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-10-06 23:52

Nogle gange er det 12 andre gange er det 13, det er som vinden blæser, derfor skrev jeg ca. 13.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 26-10-06 07:58

ans, du har helt ret.

STORT undskyld til jer alle andre.

som trøst? kan jeg oplyse, at de andre links, f.eks. frilandshaven er meget i samme stil som michaels billeder, og vor far er i fuld gang, og har nu lavet selve trækarret. dog efter egen ide mestendels.

ingerslev er lig med ingerslevs plads (i århus) om lørdagen (boede i sin tid på ingerslevs boulevard).

hoelniels - dejligt at se dig på banen igen , skønt UFFE da blev din nuerjegtilbageigenhilsen.

fines der tilgivelse for min brøler??

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 26-10-06 08:01

andre - efter undskyldningen - skal selvfølgelig slettes.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-10-06 08:37

Nemmerlig, ans!

(brøler)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-06 09:08

holniels -> Ha-løg-San Gamle Viking

...er du nu faldet for miritdk? Glem det!

Hun truer med kaffe og kage ...og så går hele herligheden til een hun 'skændes' med

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-06 10:46

Kæreste molo - jeg drømmer om kage til kaffen men kunne ikke drømme om at invitere mod nogens vilje ...

holniels - den der landflygtige dansker falder nok ikke så let og er lidt for dygtig til at holde balancen

Bortset fra det - er det ikke herligt at haven en at skændes med ??? (sladretantemolokyle)..... ahemmmmm - gik ikke så godt at skændes med det lokale ejendomskontor idag desværre - 1 - 0 til dem - sådan noget snyyyyyyyyyyyyyd

NÅ.. ingerslev ligger altså i århus og er en plads - så blev jeg da oplyst (var da lige ved at tro camillasmosterglad var blevet lidt uartig

Åse - ihhhh dig og alle dine (jeres) ævler - man kan da blive helt misundelig - de der købeæbler man har adgang til smager slet ikke nær så godt og æææææææææuwwwww man kan næsten ikke opdrive et godt gammeldaws cox orange (med knop vel at mærke) - nul smag og rigtig kedelige.

hmm er det ikke snart æbleskivetid ????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 12:16

Vonden gåred mæ mosteriet....................har det snart gæret færdig så man kan smage.
Husk at si skrællerne fra, så man ikke får dem galt ihalsen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-06 13:10

miritdk ->

Citat
..man kan næsten ikke opdrive et godt gammeldaws cox orange

Kom til Ama'r kære væsen. Så byder jeg på kaffe og ævlekage. Selvfølgelig lavet på økologiske Cox Orange og Belle de Boskop æbler fra forældres have, rasp af lige så økologisk brød, fødeskum af økofløde og (hvidt cubansk !!! -)sukker af lige så økologisk oprindelse.

Jeg ved ikke om kaffen er økologisk? Den er i hvert fald fra Ethiopien, men Colombiansk ka' også fremskaffes

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-06 13:15

Ps. Makronerne til bunden og Contreaux'en eller Drambuie'n er dog af mere 'mistænkelig' oprindelse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-06 13:39

synd at lave ævlekage af cox orange

pas nu på molo - vejen kan falde forbi

eehhmmmm
Citat
fødeskum
...... Hvad foregår der hos dig molo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-06 15:22

Skødeflum !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-06 15:40

AWS den var ikke meget bedre

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-06 15:58

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 16:22

Har man tænkt at servere kampfiskeyngel (fødeskum)

http://akva-net.hjem.myinternet.dk/bettasplendens2.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-06 16:42

Nøeh... e.c og jeg serverer heller ikke gæster, hverken med eller uden yngel, for mine kampfisk

Det eneste yngel jeg på det sidste har været 'heldig' at få er ....snegleyngel

Men jeg har da 'leget' med mine forudindkøbte: http://akva-net.hjem.myinternet.dk/artemia.htm

Jeg bruger ikke spøjter ...eller noget. Jeg pølser bare hele 'blandingen' i baljen

'Dyrene' æder dem alligevel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 26-10-06 21:33

Og hvad har vi så her? - en arke-typisk Smalltalk-tråd.

Der er:

et emne
et svar
en irettesættelse
en erkendelse
en Kanduer, der ikke er hørt fra i et stykke tid
en debat udenfor emnet (vedr. uret)
forvirrende stavefejl, der leder til ny debat
og det hele ender i molos fisk

Man ved aldrig hvad en tråd ender i - er der noget at sige til, at vi bliver afhængige???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-06 21:37

hvem er afhængig - jeg BOR her da

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-10-06 23:08

Ja, tedd påstår, at han er født her......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-06 23:32

tror slet ikke tedd er født - endnu

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-10-06 00:22

Miritdk - og det bygger du på....?

Lad os tage molo på ordet, og smutte til Amar' og få æblekage af Belle de Boskop med ristet rasp og skødeflum Ingen sprutel i den, væææl - ødelægger den gode æblesmag, i'gå'.....

Gutte Nacht alles!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-06 00:36

altså ihhhh - hvor sidder ordet på molo ???? ... tror ikke jeg tør

men ævlekage uden sprutz og sådan - tjaehhhh - han skal ikke føle sig for sikker

natti hannemostercamilleglad

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-10-06 08:05

og det skrider fremad med kværnen. "vi" er nu nået til at skulle opfinde en rasper for at få den fulde udnyttelse af ævlerne inden presningen. spændende projekt.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-10-06 08:27

nej ikke sprut i ævlekage..og så skal den ikke laves på rasp, men sukkerristede havregryn..tak!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-06 09:51

karenD -> Du glemmer at smalsnak kategorien er MIT domæne
Citat
Top 10 brugere
Smalltalk # Navn Point
1 molokyle 14225
2 arne.jako.. 8517
3 creamygirl 8411
4 dova 8301
5 ans 7918
6 miritdk 7888
7 tedd 7231
9 skingur 5890
10 natmaden 4995

...men I andre må også gerne skriver lidt herinde ...en gang imellem

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 27-10-06 11:57

Undskyld hvis jeg afbrød dig, molo

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-10-06 12:01

Tak molo, du er nu osse så rar! hi hi

Men i hvilken tråd skulle bemærkning til KarenD har været?

Mangorossa - det lyder godt med sukkerristet havregryn!

Dét skal prøves.......................hvornår skal vi komme? he he

Vi laver en landsdækkende ævlekagekonkurrence

Æblemoster

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 27-10-06 13:46

Rasp? Sukkerristede havregryn?

Næh, smørudblødte havregryn med sukker og hasselnødder - og så i ovnen!

Og så en ordentlig skefuld creme fraiche - og ikke det dér cremefine-pjat, næh, den rigtige, hvor man også kan smage kalorierne...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-10-06 14:24

karenD - det lyder også godt, men til en æbletærte kunne jeg tænke mig det.

Gammeldaws æblekage skal have flødeskum å såen... æ ou?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-10-06 14:32

Jeg kan godt spise begge dele.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-10-06 16:21

e.c. du er vist ved at slægte natmaden på, hva'

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-10-06 17:01

smørudblødte havregryn..uuhh...du må være meget tynd, siden du bare så meget som tænker i de kaloriebomber...jeg tager 1 kilo på, bare jeg forestiller mig det!!

Men lækkert det lyder det dælme..

Jamen Hanne..du kommer bare..jeg har masser af ævler og kan da hurtigt stavle en ævlekage på benene, hvis det ska vær!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-10-06 17:08

Det er bare okey dokey - jeg kan godt "nøjes" med almindelige sukkerristede havregryn eller rasp...

Godkendelse af svar
Fra : aasenissum

Dato : 28-10-06 14:33

Tak for svaret arne.jakobsen. jo tak, den er tit på skærmen.

tak til alle I andre for alt jeres hygge"ævleri". man bliver i godt humør, nemlig ja.