/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
K7S5A board/XP 1600+/ Kan ikke udnytte p~
Fra : kristianhare
Vist : 389 gange
50 point
Dato : 02-01-03 18:10

Jeg har ét K7S5A board og en AMD Athlon XP 1600+ CPU

Mit problem er, at computeren tror det er en Athlon 1050 processor.

Jeg har opdateret bios’en og har forsøgt at ændre hastigheden fra 100/100 til 133/133, men det medfører at XP ikke kan starte op.

Computeren kører i øvrigt fint, men det ville være rart hvis processorhastigheden var den rigtige.

Er der nogen som kender løsningen på mit problem ??

Mit system har følgende:
-K7S5A Lan med nyeste bios
-Amd Athlon XP 1600+
-2*256 pc133
-nVidia GeForce2
-Sound Blaster Live ! Value
-Strømforsyning 300w

På forhånd tak.

Mvh
Kristian

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 60 point
Dato : 02-01-03 18:21

prøv at kikke i dette forum, der finder du sikkert løsningen
http://pub65.ezboard.com/bk7s5amotherboardforum

Martin
"kristianhare" <kristianhare.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Zn_Q9.22995$Hl6.2411339@news010.worldonline.dk...
> Jeg har ét K7S5A board og en AMD Athlon XP 1600+ CPU
>
> Mit problem er, at computeren tror det er en Athlon 1050 processor.
>
> Jeg har opdateret bios'en og har forsøgt at ændre hastigheden fra
> 100/100 til 133/133, men det medfører at XP ikke kan starte op.
>
> Computeren kører i øvrigt fint, men det ville være rart hvis
> processorhastigheden var den rigtige.
>
> Er der nogen som kender løsningen på mit problem ??
>
> Mit system har følgende:
> -K7S5A Lan med nyeste bios
> -Amd Athlon XP 1600+
> -2*256 pc133
> -nVidia GeForce2
> -Sound Blaster Live ! Value
> -Strømforsyning 300w
>
> På forhånd tak.
>
> Mvh
> Kristian
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-01-03 18:34

hvis din bios har noget der hedder :load hiigh peferance eller laod optima stitten (stavet forkert)eller sådan noget retter den selv den optimale ydelse.
vælg det ENTER save and exit(F10)

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-01-03 18:44

PÅ MIN 1800+ ER DET 133 FBS DEN AUTOMATISK SÆTTES TIL ,MEN MAN KAN GODT OVERCLOKKE DEN HER VED AT VÆLGE EN HØJE VALUE SÅ DER ER EN RISIKO FOR AT ØDELÆGGE COMPUTEREN I BIOS SÅ PAS PÅ...SÅ VENT TIL DER KOMMER LIDT RESPONS FRA MIN FORMODENING(KUN)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-03 09:03

kristianhare wrote:
> Jeg har ét K7S5A board og en AMD Athlon XP 1600+ CPU
>
> Mit problem er, at computeren tror det er en Athlon 1050
> processor.
>
> Jeg har opdateret bios'en og har forsøgt at ændre hastigheden fra
> 100/100 til 133/133, men det medfører at XP ikke kan starte op.

Sidder køleren rigtigt?

> Computeren kører i øvrigt fint, men det ville være rart hvis
> processorhastigheden var den rigtige.
>
> Er der nogen som kender løsningen på mit problem ?

Ja, min køler sad skævt og kølede ikke nok.

> Mit system har følgende:
> -K7S5A Lan med nyeste bios

Samme her.

> -Amd Athlon XP 1600+

XP2000+

> -2*256 pc133

Samme dengang, nu 1*512...

> -nVidia GeForce2

Geforce256 dengang, nu Geforce2 MX (min brors)...

> -Sound Blaster Live ! Value

Ingen her.

> -Strømforsyning 300w

Samme.

/Mikael

Kommentar
Fra : xou

Dato : 03-01-03 16:32

ok måske årsagen ,tilat dit bundkort ikke kan udnytte cpu:http://www.sysopt.com/reviews/ecs-k7s5a/
der stå bl.a
Processor Support Socket A, currently 550 MHz - 1.4+ GHz <<<max 1.4
Compatible with AMD Duron/Thunderbird series
200 - 266 MHz Processor Bus Compatible
er det dit bundkort ,har du et link til bundkortes hjemmeside,kan det være at de skriver en test om der evt kan klare mere - med som du har prøvet biosopdatering !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-03 17:19

Kender en der har samme problem når den sættes til 133/133. På hans er det
SD-RAM'ne som ikke kan følge med selvom det (på papiret) er 133 MHz. Hvis
man sætter DDRRAM i virker det fint.

--
mvh

Bear
ICQ: 2745075
"kristianhare" <kristianhare.news@kandu.dk> wrote in message
news:Zn_Q9.22995$Hl6.2411339@news010.worldonline.dk...
> Jeg har ét K7S5A board og en AMD Athlon XP 1600+ CPU
>
> Mit problem er, at computeren tror det er en Athlon 1050 processor.
>
> Jeg har opdateret bios'en og har forsøgt at ændre hastigheden fra
> 100/100 til 133/133, men det medfører at XP ikke kan starte op.
>
> Computeren kører i øvrigt fint, men det ville være rart hvis
> processorhastigheden var den rigtige.
>
> Er der nogen som kender løsningen på mit problem ??
>
> Mit system har følgende:
> -K7S5A Lan med nyeste bios
> -Amd Athlon XP 1600+
> -2*256 pc133
> -nVidia GeForce2
> -Sound Blaster Live ! Value
> -Strømforsyning 300w
>
> På forhånd tak.
>
> Mvh
> Kristian
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-01-03 00:25

Hejsa

> Kender en der har samme problem når den sættes til 133/133. På hans er det
> SD-RAM'ne som ikke kan følge med selvom det (på papiret) er 133 MHz. Hvis
> man sætter DDRRAM i virker det fint.

Jeg har det samme bundkort med en XP1700 processor! Det har virket fint med både SD og DDR ram!

Er du sikker på at SD ramene kan klare de 133mhz?
ellers prøv at gå ind på forumet på ocworkbench.com Der er et helt forum
for ECS hvor det mest er det bundkort der bliver diskuteret om!

Der kan du også finde OC bios'er der bare rykker! min computer køre 143mhz lige nu, men kan sættes til 137, 147, 150, 166 og 200mhz! dog bliver min ustabil i 147, og der over kan den ik starte!

Men den køre ellers fint!

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit
http://dfm.divvy.dk/?id=26

Godkendelse af svar
Fra : kristianhare

Dato : 07-01-03 22:49

Tak for din hjælp !!

Jeg har fundet flere god bud på siden

Mvh
Kristian

Kommentar
Fra : kristianhare

Dato : 07-01-03 23:39

Tak for hjælpen alle sammen !!!

Lige et par hurtige kommentarer til jeres løsningsforslag på mit problem:

*NeoNmaN : Ingen hjælp

*Martin Jensen: Godt link !! Her er der virkelig mange gode bud, som jeg må kigge nærmere på.

*xou: ”Optimal settings” løser ikke problemet. OC har jeg ikke forsøgt, men det indgår i mine overvejelser. Bundkortet er som dit link viser ikke lavet til høje CPU hastigheder, men det bliver solgt til det, og der er massere eksempler på, at det virker. Jeg har allerede forsøgt med seneste bios-opdatering.

*Mikael: Godt bud, det havde jeg ikke tænkt på !! Min blæser sidder ”desværre” fint……….

*Bear: Det er muligt at DDR-RAM vil kunne løse problemet, men der må findes en anden løsning.

*Emil Gundersen: Det var rart at høre, at det rent faktisk kan fungere også med SD-RAM. Hvordan finder jeg ud af om mine SD-RAM kan klare de 133mhz?? Jeg vil kigge nærmere på det link om du har sendt. Jeg kunne godt bruge en pc’er som der bare rykker, så jeg må seriøst overveje OC

Jeg har desværre ikke fundet løsningen på mit problem, men jeg vil kigge lidt nærmere på de forslåede links.

Mange tak for hjælpen !!!

Med venlig hilsen
Kristian