/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opsige vægtafgift?
Fra : sonjajensen
Vist : 5716 gange
100 point
Dato : 25-10-06 12:53

Måske er dette et rigtigt dumt spøærgsmål, men jeg er jo nødt til at spørge, når jeg ikke ved det...

Når man sælger sin bil, skal man selvfølgelig opsige forsikringen på den... men hvad med vægtafgiften? Går det af sig selv, når den bliver omregistreret? Får man så penge tilbage eller hvordan?

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 25-10-06 12:59

Når bilen bliver omrgistret eller afmeldt - får du eventuelle penge tilbage fra registreringskontoret helt automatisk.
Forsikringen afmelder du.
Sørg for at den nye køber ikke kører videre i dit navn................det kan koste dyrt i bonusklasse.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-06 13:02

Da sønnen solgte sin bil privat, fik den nye ejerer af bilen ikke omregistreret med det samme, så efter et par mdr. meldte sønnen det til politiet, så kan kunne få nogle af sine penge tilbage. Så
kontroller om køber nu får omregistreret ved at spørge politiet efter et stykke tid.

Godkendelse af svar
Fra : sonjajensen

Dato : 25-10-06 13:06

Tak for svaret e.c.

Vi solgte bilen til en bekendt, så jeg regner emd, han får den omregistreret..,. ellers kommer jeg efter ham!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-06 13:09

Når det er til en bekendt ville jeg heller ikke være urolig, men det var godt nok surt for sønnen, at hans køber var så uærlig, at han næsten ikke fik nogle penge retur, og al det mas med at få den afmeldt øv at nogle vil være det bekendt

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-10-06 13:52

Den nye ejer kan køre på i op til 3 uger i dit navn. Derfor en god ide altid sammen tag ned på motorkontoret og få den omregisteret med det samme.

Den nye ejer har også 3 uger til at få den forsikret selv i hans/hendes navn.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-10-06 15:40

Både forsikring og vægtafgift afmeldes automatisk når bilen omregistreres

mvh dova