/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
fladskærme i vindueskamen?
Fra : m_JuuL
Vist : 1049 gange
20 point
Dato : 24-10-06 16:44

kan min fladsmærm stå i vindueskarmen?
mine forældre tror ikke at den kan tåle at stå i vindueskarmen fordi der konstant er konsistensvand på vores ruder og derfor er de bange for at konsistensvand kan gå ind og ødelage skærmen.
håber på et forholdvis hurtigt svar :)

Accepteret svar
Fra : Soenne

Modtaget 30 point
Dato : 24-10-06 17:05

Kondensvand skabes når varme møder kulde.
Derfor kan kondensvandet kun skabes på ruden, ikke så meget som 1mm derfra.

Så hvis ellers din skærm ikke ligefrem læner sig op ad vinduet, skulle der ikke ske noget, luftfugtigheden vil ikke være nævneværdig højere ved vinduet.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 24-10-06 17:17

Der burde som nævnt ikke være problemer i det!

Godkendelse af svar
Fra : m_JuuL

Dato : 24-10-06 17:24

Tak for svaret Soenne.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-10-06 08:20

selvfølgelig er der et problem i det. Men sætter da ikke så følsomt elektronik i en vindueskarm??? Går ud fra det er en LCD fladskærm. Og hvis du læser manualen er jeg sikker på den beskriver at du skal beskytte skærmen mod kraftige lyskilder. Det gælder også bagsiden af dit tv. Og da det er LCD vil det blive rigtig svært at kunne se tv på det i dag timerne hvis det står der.
Selvfølgelig er det dit valg.

Du skal også tænke på at hvis der bliver trukket gardiner for om natten vil skærmen bliv nedkølet betydligt da der opstår et koldt rum mellem gardiner og vindue. Der er derved risiko for kondens i selve skærmen når der bliver trukket fra igen.

Det kan absolut ikke anbefales herfra.

Men prøv at stille samme spørgsmål på flatpanels.dk Tror ikke du får en eneste af flatpanels nørderne til at sige god for denne løsning.