/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Højtalere BygSelv hvor?
Fra : copycatDK
Vist : 848 gange
200 point
Dato : 22-10-06 21:16

Hejsa..

Jeg leder efter en dansk side der sælger rå højtaler kabinetter da jeg vil lave mine egene.

Grunden til det er at jeg skal have dem i højglans. (skal autolakeres)

Kabinetterne skal stå helt rå. uden laminat plastik og hvad de ellers putter på dem.

Kunne jo lave dem selv helt fra bunden men det gider jeg ikke. Og så er der jo endnu mere man skal være opmærksom på. så som placering af enheder dybde bredde i forhold til enheder osv.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 22-10-06 21:37

hejsa

prøv om dansk audioteknik kan hjælpe dig, de sælger til hjemmebyg, og det kan da være de kan skaffe dig et par kabinetter i rå. det ligger på vesterbrogade 179 på frederiksberg. tlf nr er 3331 3736

hilsen chicapigen

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 200 point
Dato : 23-10-06 01:40

Prøv om du kan finde noget her
http://www.hifi4all.dk/forum/default.asp

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-06 07:08

Ja jeg forstår hvad du mener, hivs du nu havde et par højtalere i forvejen,
ville det ikke være særlig svære lige at smutte i silvan og købe og få skåret en eks. 8mm spånplade
så den passer som en kasse/ramme unden om den du (måske) allerrede har.
Du kunne oven i lave kasserne lidt for store så der kan sidde eks en 10mm skumplade mellem
kasse og gammel højtalerkasse , hvis det ikke lige er sådan nogle 600liters http://www.cerwinvega.com/
så vil jeg tro at det kan gøres for 150-300kr.

Og ellers
http://www.google.dk/search?hl=da&q=h%C3%B8jttalerbygges%C3%A6t&btnG=S%C3%B8g&meta=

Mvh. Jørgen

Godkendelse af svar
Fra : copycatDK

Dato : 17-01-07 17:35

Tak for svaret disken.

Det forum virker jo altid når man skal bruge sådanne en løsning.