/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Alfa 75: fælge
Fra : simor
Vist : 726 gange
90 point
Dato : 22-10-06 17:24

Hej, jeg har en Alfa 75 fra '88, og jeg leder efter nye fælge til den, men ved ikke hvad målene er, og om fælge fra en 156'er passer på 75'eren. Jeg ved dog, at de bruger samme hulafstand: 5x98, men jeg ved ikke hvad impresningsdybden (ET-mål) "normalt" er på hhv Alfa 75 og Alfa 156.

Er der nogen der kan hjælpe mig med det?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 22-10-06 17:29

Måske du kan finde det her

http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-10-06 17:47

Jeg aner ikke noget om de nye Alfa'er, men vil lige give dig et tip.
Min gummisut-forhandler skaffede nogle Alfa emblemer i tyk plastic til at klistre i navet på mine uoriginale fælge på Den Røde baronesse (Sprint 1983).
De kostede ca. 120 kr. For 4 stk. forståes.
Det satte lige prikken over I'et.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-10-06 17:50

Her er der også moralsk opbakning at få :
http://www.alfaklub.dk/
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : simor

Dato : 31-10-06 23:23

Tak for svaret dova. Fandt aldrig helt frem til det endelige, men det er imidlertid blevet irrelevant, da bilen er blevet skadet for 15.000-18.000 ved at ramme en vejpæl i 1. gear :/