/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Projektor tv-tuner ?
Fra : jantorp
Vist : 665 gange
200 point
Dato : 22-10-06 15:17

Hej derude
Jeg overvejer, at købe en projektor til soveværelset. Men hvad med en tv-tuner ?
Kan man bruge en dvdoptager / hjemmebiograf som tuner så man også kan se almindeligt tv

Her er links til projektor og hjemmebiograf

http://www.cinemagic.dk/pioneer_rcs_606h-p-336.html

http://www.godpris.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=AN110W

Hilsen Jan

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-10-06 17:39

dvd optager har jo en tuner det kraver bare at projektoren har en indgang scart/phone elign.

Kommentar
Fra : bog

Dato : 04-11-06 23:05

jantorp: Med den projektor ville det ikke være bedre at kigge efter digital tv.
Modtager du dit tvsignal via antenne kan du bare en almindelig dvb-t tuner og udnytte 16:9
Med almindelig antenne er det slut med billede på skærmen analog i oktober 2009

Er det via kabal fra TDC eller Stofa vil du os have mulighed at få HDTV.

Der er os mulighed for HDTV hvis det er via satalit
Med analog tv får du kun 4:3 Letterbox på 16:9 udsendelser

Kommentar
Fra : jantorp

Dato : 05-11-06 19:34

Hej bog
Jeg modtager tv signal fra en privat antenneforening som ikke har nogen planer om, at lave signalet om til digitalt. men anlægget bliver serviceret af stofa.
Jeg har som alternativt overvejet at købe en digitalmodtager som kan forbindes direkte til projektoren.
En af mine venner har anbefalet, at investere i et mediecenter som både kan modtage analogt og digitalt signalt. Men hvis der er nogen der har en bedre løsning vil jeg gerne høre om det
Hilsen Jan

Kommentar
Fra : bog

Dato : 07-11-06 14:43

jantorp: Din antenne forening skal ifølge lovgivningen tilbyde dr1,dr2,tv2 digitalt
hviklket der står her
http://www.copydan.dk/Rettighedsbruger/TV_Radio/Kabelanlaeg-faellesantenne/Spoergsmaal-svar.aspx
men det er dog ikke alle der gøre det.

Et media center kan være løsning,hvis du har planer om at optage tvprogrammer ,eller gemme film der på.
Me kun som tvtuner er det en lidt dyr løsning. Selve den analoge tuner kan klares med en alm vhs video, det digitale kan klares med en dvb-t mopdtager (hvis det er dr1,dr2 og tv2 du er ude efter digital)