/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Alarm --> program
Fra : gril
Vist : 603 gange
500 point
Dato : 16-10-06 21:26

Søger program der gier en alarm

kan man indstille en alarm sådan at den hyler hvis ens CPU temperatur lige pludselig af en eller anden grund skulle komme over en angivet temperatur

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 260 point
Dato : 16-10-06 21:37

Du ka' 99 % sikkert sætte det op i BIOS, under noget der hedder PC Health Status eller sår'n noget.
Du kommer ind i BIOS ved at taste Delete under opstart.
(Det kan være en anden tast en Delete, men Delete er den mest almindelige).
Gambrinus

Kommentar
Fra : jivi

Dato : 16-10-06 21:38

Jeg har i godt 1 år brugt et gratisprogram HDD Thermometer (www.rsdsoft.com) Det er rigtig godt og stabilt.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 16-10-06 21:53

Hej jivi.

Den www. adresse du har lagt er ikke helt korrekt. Den hedder: www.rdsoft.com

Mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : jivi

Dato : 16-10-06 21:56

Hej
maxhankat

Ups, du har ret. Igen et bevis på, at man kan dø af en trykfejl.

mvh Jivi

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-10-06 21:56

Ja, det er sikkert udmærket, men jeg er bare imod,
at der ligger så'rn nogle programmer og sluger kræfter ud af elektronhjernen.
Tjaaa...... Det er min mening.
Gambrinus

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 16-10-06 22:03

Undskyld Undskyld Undskyld.

Jeg var lidt for hurtig jivi. Din www. er helt OK. Jeg var bare dum

Mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 16-10-06 22:10

Det var fordi, jeg ikke kunne åbne: http://www.rsdsoft.com)/ fra dit svar, og så kendte jeg den anden.
Men når jeg bare åbner min explorer og skriver det websted, du angiver, går det fint.
Nok engang PARDON!

maxhankat

Kommentar
Fra : jivi

Dato : 16-10-06 22:17

Det var nok fordi jeg satte linket i ( ) at det ikke kan åbnes direkte. Så jeg laver lige en ommer www.rsdsoft.com så burde det virke. Programmet fylder ikke ret meget og gør det som gril efterlyser.

mvh jivi

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-10-06 00:12

OK!

God nat.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-10-06 03:55

Programmet i linker til, holder øje med harddisken(e) , det er en CPU vagt der bliver spurgt om, og der er Motherboard Monitor velegnet: http://www.majorgeeks.com/download.php?det=311
den er lidt vanskelig at sætte op, men er du god til engelsk og kan gennemskue de mange indstillinger, er der overvågning på CPU, bundkort, omdrejninger på blæsere og harddiske, den kan indstilles til at give alarm ved for høj temperatur, men som nævnt ovenfor: Du skal selv fortælle programmet hvilken bundkort du har, om den skal overvåge harddisk, hvor høj temperatur du vil tillade, på både CPU, harddiske og andre enheder, om den skal give lyd når temperaturen overskrides og hvilken lyd (der er ingen lyde i programmet, dem skal du finde andre steder på din comtuter) men når det hele er sat op, holder MBM øje med hele computeren, og du får et brøl, hvin,bip eller hvad du har valgt, når der er noget som bliver for varm

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 23-01-07 16:14

Jeg fik aldrig et svar som jeg kunne bruge til noget