/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Opgrader min computer?
Fra : tbayh
Vist : 636 gange
320 point
Dato : 15-10-06 15:40

Jeg vil gerne opgradere min computer. Men det er svært hvilke komponenter som passer til hvad. Men vil gerne at den bliver hurtigere....indtil jeg en dag får råd til en ordentlig computer.Nogle som kan hjælpe?

Min computer indeholder dette :

PC:
Operativ System Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
Internet Explorer 6.0.2900.2180

Motherboard:
CPU Type AMD Athlon-PECM, 1200 MHz (6 x 200)
Motherboard Navn MSI K7T Power/Pro/Pro2/Pro2-A/Turbo/Turbo2/Turbo Limited Edition
Motherboard Chipset VIA VT8363A Apollo KT133A
System Hukommelse 768 MB (SDRAM)
BIOS Type Award Modular (06/15/01)
Kommunikations Port Kommunikationsport (COM1)
Kommunikations Port Kommunikationsport (COM2)
Kommunikations Port Printerport (LPT1)

Grafik Kort:
Grafik Kort RADEON 9600 Family (Microsoft Corporation) (256 MB)
Grafik Kort RADEON 9600 SEC Family (Microsoft Corporation) (256 MB)
3D Acclerator ATI Radeon 9600 XT (RV360)
Monitor Fujitsu Siemens C779 (YEPK008329)

Multimedie:
Lyd Kort IC Ensemble M Audio Audiophile
Lyd Kort VIA AC'97 Audio Controller

Lager:
Floppy Drev Diskettedrev
Disk Drev MAXTOR 4K040H2 (40 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100)
Disk Drev Maxtor 6Y160P0 (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Optisk Drev DVDRW IDE1008
Optisk Drev SAMSUNG CD-R/RW SW-212B (12x/8x/32x CD-RW)
Optisk Drev SCSIVAX DVD/CD-ROM SCSI CdRom Device

Partitioner:
C: (NTFS) 10409 MB (4773 MB fri)
D: (NTFS) 127272 MB (22414 MB fri)
E: (NTFS) 26803 MB (5862 MB fri)
G: (NTFS) 18465 MB (2756 MB fri)

Inddata:
Keyboard Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Mus PS/2-kompatibel mus

Ydre Enheder:
USB Enhed Logitech Microphone (Messenger)
USB Enhed Logitech QuickCam Messenger
USB Enhed Logitech USB Camera (Messenger)
USB Enhed Standard USB-hub
USB Enhed USB-brugerstyret inputenhed (HID)
USB Enhed USB-lydenhed
USB Enhed USB-sammensat enhed

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 15-10-06 16:57

Smid lidt mere ram i!
Er du forøvrigt sikker på at den kun kører 1200Mhz? Måske er den indstillet forkert i bios.
Men husk at skanne for adware, spyware jævnligt. Hold dit virusprogram opdateret og tøm lageret for unødvendige filer. Og defragmenter jævnligt, især hvis du ofte installerer og afinstallerer programmer. Ja en god gang "hovedrengøring" og eftersyn, så burde den køre ok igen.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 15-10-06 17:33

Du mangler også ca 17 GB på de harddiske du har, hvis jeg kan regne.
10409 MB
127272 MB
26803 MB
18465 MB
Det giver ca. 183 GB og efter det du skriver har du to harddiske en på 40 GB og en på 160 GB, det skulle da gerne blive til omkring 200 GB, så der mangler noget. Og som wibbi skriver:
Citat
Smid lidt mere ram i!
Er du forøvrigt sikker på at den kun kører 1200Mhz? Måske er den indstillet forkert i bios.
Men husk at skanne for adware, spyware jævnligt. Hold dit virusprogram opdateret og tøm lageret for unødvendige filer. Og defragmenter jævnligt, især hvis du ofte installerer og afinstallerer programmer. Ja en god gang "hovedrengøring" og eftersyn, så burde den køre ok igen.

dr.dem

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-10-06 17:40

Nix Dr_dem, der mangler ikke noget på de harddiske.
Den kapacitet der opgives på harddisken og i BIOS, svarer ikke til den kapacitet, der opgives i Windows efter partitionering og formatering.
Min erfaring er, at man mister omkring 6-8%

Hvor mange gryn har du tænkt dig at ofre på den opgradering ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-10-06 17:54

Dit bundkort kan kun klarer op til AMD 1800+
Med mindre der er kommet en BIOS version, der kan klarer mere.
Så der er nok ikke meget at hente på den elektronhjerne, som den er bestykket.
Hvis den skal opgraderes til noget fornuftigt skal der ofres nyt bundkort, CPU og RAM (DDR / DDR2).
For øvrigt har AMD lige sat deres priserne på deres CPU'er kraftigt ned. (Op til 50 %)
Gambrinus
(Intel ved jeg ikke så meget om)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-10-06 17:57

Hvis du vælger AMD igen, skal du gå uden om Socket 754.
Socket 939 understøtter Dual RAM og den nye Socket AM2 understøtter Dual RAM og DDR2.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-10-06 17:58
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-10-06 18:03

UPS ! UPS !
Dit bundkort kan måske spille med en AMD 2600+
Alt efter hvilken version det er.
BIOS Ver. 3.6 -Support AMD XP 2400+ & 2600+ (K7T Turbo2 only)
http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=100&kind=1
Gambrinus

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-10-06 21:55

For mig at se er et meget billigere at investere i en ny pc og så bruge de stumper fra den gamle som nu kan bruges
Harddiske
grafikkort
Cd/dvd drev/brænder

Rammene er for langsomme og vil ikke passe i

Se tilbud i AZ avisen der var der måske noget

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 22-01-07 09:58

Tak for jeres svar. Jeg er stadig på udkig og har derfor ikke lukket denne tråd. Hvad synes i om denne?
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?mainkategori=Pcer&goto=computere&conceptbutik=&mainfunc=link

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-01-07 19:47

hvorfor en af dem

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 23-01-07 20:34

ups ULTRAGAME SLI

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 23-01-07 20:37

Hvad med dette?

775 Pin) Intel Core 2 Duo 1.8GHz Box
TIL-P4-775 Cpu-køler Socket 775 (P4) til 3,6 Gh
Socket 775 - ASRock 775DUAL-VSTA
16/48 LiteOn SOHD-16P9S34-C (SORT)
Radeon X800GTO 256MB(GameCube)PCI-E
250 GB Hitachi 7200rpm SATA2 8MB
KM-9-1 Miditower m/300Watt Støjsvag
512 MB DDR2 - PC533 Elixir